Tja, tydal. Vad ska man säga om ditt utlägg? Man önskar man haft den informationen på plats. (y)
SJs nya prissättningsmodell
53 svar · 3 713 visningar · startad av Coccozz · sida 3 av 3
Frågan, av Coccozz
Japp. Då har det hänt. Det jag länge förespråkat inofficiellt. SJ borde byta prismodell eftersom den de haft fram tills nu knappast har fungerat för att stimulera det kollektiva resandet. Att på fredagen boka en resa från Linköping-Göteborg till söndagen kan för en student kosta drygt 600,- för en Just Nu-biljett i andra klass. Det enda som var bra med systemet var möjligheten att tidigt boka lika
Läs frågan i sin helhet →Jag tycker att tydal´s information om vad som hände är värdefull. Det skapar en förståelse inför nästa gång!
Det Optimala vore att ha tillgång till den före!
Jag tyckte att detta blev en bra tråd, så den kanske skulle tas och styckas upp i prispolitik, som den var, och förseningar och orsaker. God Hjul på Er alla, platta eller inte!
SJAB har inget med infrastrukturen att göra utan det är Banverket som har hand om denna del. Med andra ord kan inte SJAB göra så mycket om tex en växel har frusit igen.
Jag köper en tjänst av SJ inte någon av deras underleverantörer.
Jag tycker att tydal´s information om vad som hände är värdefull. Det skapar en förståelse inför nästa gång!
Det Optimala vore att ha tillgång till den före!
Jag tyckte att detta blev en bra tråd, så den kanske skulle tas och styckas upp i prispolitik, som den var, och förseningar och orsaker. God Hjul på Er alla, platta eller inte!
Ja, vi som reser med SJ prio kort/SMS biljett har ju SJ redan mobilnummer till, det hade räckt med att de draget iväg ett SMS med info om att tågen var försenat.
Åkte Uppsala-Stockholm-Herrljunga-Borås idag, gick felfritt, inga problem eller förseningar. Däremot blev det lite kaos på plattform 12 i Stockholm C runt 16-tiden, eftersom ett tåg som skulle ha gått från 12:an före oss hade blivit försenat till 16:08 (vårt skulle gå 16:10). Stod på skyltarna att det tåget skulle gå från 12:an, men det var vårt tåg som rullade in i stället runt fem-över-tiden, och folk blev lite förvirrade om vart de skulle gå. Nån minut senare kom deras tåg till spår 11 i stället, så det löste ju sig till slut. Men som sagt, många som var på väg att kliva på fel tåg (alltså vårt tåg) eftersom det stod att deras tåg skulle gå från vårt spår.
Så stod man på perrongen i Stockholm och väntar. Igen. :)
Så stod man på perrongen i Stockholm och väntar. Igen. :)
Jag gissar att det är tåg 578 med ordinarie avgångstid 16:00 mot Östersund?
Tåget har precis nyss kommit till Stockholm från vagnhallen i Hagalund, 39 minuter sent. Varför vet jag inte än, men jag ser att det inte ligger någon personal på det tåget från Hagalund till Stockholm i mitt system, så det kan ju ha varit någon personalplaneringsmiss.
Nu ser jag att tåget har gått från Stockholm också, 23 minuter sent.
Ser också att det finns två trafikstörningar inrapporterade på sträckan. Växelfel i Knivsta, som dock inte ska drabba tåg i riktning norrut, samt spårledningsfel strax söder om Tierp (58 minuter från Stockholm).
Går du till bistron, så hälsa från mig :-)
Tydal, du är en klippa med info. Man borde ha med sig dig på tågresorna men wF får fungera tillsvidare. ;)
Inget Internet i vagnen, men iPhonen räddade mig där och så länge 1:a klass har god kaffetillgång så hoppas jag att jag slipper knalla bak till bistron. :p
Östersund nästa!
Jodå, nu blev det stopp i Knivsta "på grund av ett omfattande signalfel".
Den information jag har är ännu bara att felet drabbar tåg i sydlig riktning, men förmodligen så får en del norrgående vänta på att de sydgående lånar deras spår för inte bli så enormt försenade.
Tåget före er passerade Knivsta utan försening medan tåget före det blev 5 minuter sent. Tågen söderut blir cirka 10-15 minuter sena.
Nu ser jag att ni har lämnat Knivsta och blev 9 minuter merförsenade.
Tja, förseningen hem nu ikväll gör mig inte så jättemycket så länge det inte blir mitt i natten och så länge jag slipper åka buss. Men visst, jag förstår dem som står i Gävle och väntar nu, 45 minuter sena just nu. Been there, done that. Kan ju hoppas att man varit smidigare än i Stockholm sist gång när jag blev ståendes och man petade fram tiden med tio minuter i stöten.
kan informera att jag missade mitt 14:14 tåg, som utannonserades, "tåget kommer inte att gå förens tidigast 16.00" (då gick jag och tog en kaffe) kom tillbaka och såg att tågen gått 14:40! (heja SJ)
/Som tur var var det en väldigt bra tjej i biljettdisken som fixade in mig på 15:14 tåget :D
Det är ju det som är så farligt, och som gjorde att jag själv fick stå och huttra i tio minusgrader innan jul. Framförallt när tiden petades fram med tio minuter varje gång.
kan informera att jag missade mitt 14:14 tåg, som utannonserades, "tåget kommer inte att gå förens tidigast 16.00" (då gick jag och tog en kaffe) kom tillbaka och såg att tågen gått 14:40! (heja SJ)
Nu har jag inte tillgång till alla uppgifter här, men det ser ut som att man i stället tog tåget som skulle ha gått 14:25 till Köpenhamn (kom från Göteborg) och lät det gå till Stockholm som 14:14-tåget.