webForumDet fria alternativet

Bara bröst

Småprat

22 svar · 4 594 visningar · startad av @nders · sida 2 av 2

Frågan, av @nders

Goddagens. 2007 dömdes TV4s programledare Nour El-Refai till 10800:- i böter för att hon blottat brösten för en man i Humlegården i Stockholm. Nu har föreningen Bara Bröst fått badhus i Malmö och Sundsvall att acceptera toplessbadande damer. Jag undrar: vari består skillnaden? Är det olagligt att visa brösten för enskilda män, men lagligt om man gör det för fler samtidigt? Borde inte antingen:

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2007166 inlägg

Coccozz skrev:

Inverkan på det andra könet känns kanske också lite underligt att ta upp. Det finns kvinnor som tänder på manliga bröst och män som inte tänder på kvinnliga bröst. Att börjar diskutera förändringar i samhället och argumentera m.h.a. urgamla sociala koder rörande det man vill ändra känns ganska dumt. Men jag kanske missförstod dig?

Det vet jag inte? Jag menade nog att all "brottsstatistik" från alla mänskliga kulturer och tider visar att män har betydligt sämre impulskontroll än kvinnor (i genomsnitt givetvis). Det var den assymetrin jag syftade på.

Att alla kulturer har tabun mot att kvinnor är barbröstade i offentliga sammanhang (utan för den närmaste kretsen) handlar alltså inte om en fördom/förtryck mot kvinnor utan om en fördom(?) mot män.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

StefanG skrev:

Det vet jag inte? Jag menade nog att all "brottsstatistik" från alla mänskliga kulturer och tider visar att män har betydligt sämre impulskontroll än kvinnor (i genomsnitt givetvis). Det var den assymetrin jag syftade på.

Att alla kulturer har tabun mot att kvinnor är barbröstade i offentliga sammanhang (utan för den närmaste kretsen) handlar alltså inte om en fördom/förtryck mot kvinnor utan om en fördom(?) mot män.

Okej, nej, jag var ute på lite andra spår. Tack för förklaringen, nu kan jag hålla med om att det är relevant.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Tack, kamrater, för vettiga inlägg.

I can see clearly now the rain has gone. :)

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)