webForumDet fria alternativet

Bör badhusen befrämja barbröstat bad?

Politik & samhälle

69 svar · 3 676 visningar · startad av OveRRidE · sida 4 av 4

Frågan, av OveRRidE

En debatt som äger rum på Metro's insändarsidor (och på andra ställen också för den delen) har hållit på någon vecka gällande huruvida det är moraliskt rätt eller ej för kvinnor att bada barbröstat i allmänna badhus. Diskussionen har uppstått ur den här lilla händelsen och nu är det ett jäkla rabalder. Vad tycker ni själva om detta? Måst

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

obelix skrev:

Det vore kul och se hur många av er som tycker att det är ok med fria tuttar när mormor agda 95 år kommer med sina tuttar som hänger vid knäna fria :o §e

Jag har inga problem med att titta bort i så fall... men vill Agda har sina tuttar lösa när hon badar så är det hennes val.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

PeW skrev:

Den allmänna "normen" är nog badbyxa/baddräkt/bikini för att skyla generande kroppsdelar och så tycker jag att det bör förbli, för att inrättningen ska kunna fungera för de flesta. Som generande kroppsdel räknas inte bröst för män, men väl för kvinnor. Like it or not.

Riktigt bra formulerat. Det är precis så jag tycker också. Det är liksom som en "generande" kroppsdel. Det finns faktiskt normer och regler bara för man ibland måste rätta sig efter det så det inte blir total anarki...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Framförallt så är väl badhuset till för alla. Att visa hänsyn och undvika att genera andra är väl vanligt hyfs.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jag tycker att badhuset får ha sina egna regler och besökarna får rätta sig efter dem. Om folk inte gillar reglerna slutar de gå och badhuset tjänar mindre pengar, därför löser det sig själv.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

altack skrev:

Jag tycker att badhuset får ha sina egna regler och besökarna får rätta sig efter dem.

Varför det? De allra flesta badhusen är kommunala och ägs av kommuninnevånarna, om den rådande uppfattningen bland besökarna skiljer sig från badhusets regler så skall man självklart inte "rätta sig efter dem" utan då får badhuset ändra sina regler så att de ligger i linje med vad deras ägare och uppdragsgivare tycker.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

en bild som beskriver problemet ;)
http://www.thejokester.net/Cartoons/HeSheToons/pages/Ethel_jpg.htm

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jag tror det finns en risk för ökad antastning på badhusen om det tillåts att bada barbröstat för kvinnor. Sen kanske det är jobbigt att bada med sin partner, titta ner i klinkersgolvet för att inte åka på spö.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sundsvall kör hårt!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_751011.svd

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Dryden skrev:

Sundsvall kör hårt!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_751011.svd

Är stolt över att vara född i Sundsvall.

Tycker att de är på rätt linje, det finns nog med förbud i Sverige som det är, det är upp till var och en och avgöra om man skall ha en överdel eller ej på när man badar.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag har inte kommenterade denna tråd tidigare
Men här:
www.rååbadarna.se har vi plats för bara bröst.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)