BbarbaMedlem sedan nov. 200731 inlägg
whippedboy skrev:
Synd, det hade varit väldigt smidigt att kunna bo på hotell. Vad betalar ni per natt? Inte så kul att behöva hyra en vanlig lägenhet när man inte kommer bo där så ofta... vad finns det för andra bostadsalternativ på orten?
Någon som har lägenhet att hyra ut månadsvis i andra hand eller nåt?
vi betalar 225:-/natt och då ingår frukost, lunch och middag.
Helt klart överkomligt.
KkenfyMedlem sedan dec. 200713 inlägg
barba skrev:
vi betalar 225:-/natt och då ingår frukost, lunch och middag.
Helt klart överkomligt.
Sj har fixat lägenheter till kommande kurser som man hyr på 2 eller 3 man...det skulle ligga på mellan 1500 och 3000 per månad beroende på hur många som delar... vet inte om det kommer lösas veckovis, men det vore ju det bästa...
hoppas kurserna blir av, var på hälsokoll idag och väntar besked.....
papito84 skrev:
Själv ska jag kanske få en annan tid för samma prov i någon annan skolan, så fort jag kommer vidare till en annan steg ska jag lägga det upp här jajajjajajja
PAPITO
Måste man inte söka igen om man åker ur? Vet du någonting om dom resterande testen?
KkenfyMedlem sedan dec. 200713 inlägg sj
så där! då har vi ännu en blivande sj-förare här!!!! :e
kenfy skrev:
så där! då har vi ännu en blivande sj-förare här!!!! :e
grattis.
när börjar du och vilken stationeringsort?
KkenfyMedlem sedan dec. 200713 inlägg siktar på v16..stationeringsort stockholm...så jäkla nice!!!
BbarbaMedlem sedan nov. 200731 inlägg härligt. Då ses vi. Om inte ni hinner gå ut på er första praktik innan vi är tillbaka från vår andra.
Går själv i SJAB2.
EEB76Medlem sedan mars 200810 inlägg
så där! då har vi ännu en blivande sj-förare här!!!!
Grattis! Jag har också blivit antagen till SJ:s utbildning, börjar vecka 16.
Jag har fått en bekräftelse utskickad av SJ, men övrig information skulle tydligen dröja några veckor... man vill ju få klart med boende och sånt.
Jag har valt Tierp som stationeringsort... litet, men det passar mig väldigt bra rent geografiskt. Man får väl köra Upptåget gissar jag... vet inte vilka fler tåg de har där..?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggshit vad populärt det här var då :) bara ni inte kör dragrace med tågen nu så :)
tydal skrev:
Tierp har bara Upptåget.
Aha, jag misstänkte det. Lite trist såklart att man inte får lära sig fler tåg, men det har jag säkert tid att göra senare. Kommer inte att stanna i Tierp för evigt... Men hur är Upptåget att köra då? Är väl lite mer som ett pendeltåg, men det går lite längre sträcka bara? Kanske färre överliggningar?
Hur funkar det förresten med praktiken, kommer man göra all praktik på stationeringsorten eller?
EB76 skrev:
Aha, jag misstänkte det. Lite trist såklart att man inte får lära sig fler tåg, men det har jag säkert tid att göra senare. Kommer inte att stanna i Tierp för evigt... Men hur är Upptåget att köra då? Är väl lite mer som ett pendeltåg, men det går lite längre sträcka bara? Kanske färre överliggningar?
Hur funkar det förresten med praktiken, kommer man göra all praktik på stationeringsorten eller?
Regina (x50) som ni kommer köra är helt ok. Relativt nytt och komfortabelt.
Det är fyra stycken i min grupp som ska vara i tierp. (SJAB2)
3 av dom har haft praktik där men en av dom har fått vara i Sthlm.
Tror dom turas om med det.
barba skrev:
Regina (x50) som ni kommer köra är helt ok. Relativt nytt och komfortabelt.
Det är fyra stycken i min grupp som ska vara i tierp. (SJAB2)
3 av dom har haft praktik där men en av dom har fått vara i Sthlm.
Tror dom turas om med det.
Låter bra! Det bör ju betyda att de hinner bli ganska duktiga att köra under sin praktik, om de bara kör ett tåg? Förresten, är det x50 som används som pendeltåg i stockholmsområdet?
Om du vill göra mig en stor tjänst, fråga dem gärna hur de ordnar boendet under sin praktik i Tierp... och om det finns nåt annat bra att veta om just Tierp och Upptåget.
Tack på förhand! :)
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inläggPendeltåget i Stockholmsområdet är X60. Byggt i Tyskland. Regina är byggt i Sverige.
Regina är mitt favoritfordon. Enkla att köra, tysta och bra förarmiljö.
Pendeltåget i Stockholmsområdet är X60. Byggt i Tyskland. Regina är byggt i Sverige.
Regina är mitt favoritfordon. Enkla att köra, tysta och bra förarmiljö.
Ok, låter bra.
Ursäkta om jag tjatar om Tierp, men jag vore mycket tacksam om nån kunde svara på detta:
- Om man är stationerad i Tierp och kör Upptåget, hur ser det då ut med överliggningar på annan ort? Förekommer det överhuvudtaget?
- Hur ordnas boendet under praktiktiden i Tierp? Hjälper SJ till med detta?
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inläggDe har överliggningar i Gävle.
BbarbaMedlem sedan nov. 200731 inlägg EEB76Medlem sedan mars 200810 inlägg Idag läste jag i Metro att det startar en lokförarutbildning i Huddinge, tror det är SL som håller i den.
Ännu en chans att bli lokförare alltså! :)
EB76 skrev:
Idag läste jag i Metro att det startar en lokförarutbildning i Huddinge, tror det är SL som håller i den.
Ännu en chans att bli lokförare alltså! :)
Mycket riktigt.
Fast det är en vanlig KY-utbildning, vilket innebär att man får ta studielån under tiden.
http://www.sl.se/upload/sl_i_metro/2008/SL-annons-sida_12mars_LOW.pdf
http://www.utbcentret.com/villdublitagforare.htm