Coca Cola Zero - Mycket skrik för ingenting.
35 svar · 2 746 visningar · startad av Lindström · sida 2 av 2
Frågan, av Lindström
Jaha...ja, var det inte mer än så här ? Efter man har sett reklamen på tv och på billboards så kunde jag inte hålla efter längre. Skulle in och släcka törsten i värmen, och var ute efter något lämpligt. Fick då se att man hade fått in burken i sortimentet. Nyfiken som man är, och det man har hört att den ska var "märkvärdig" god ( ja, jag vet... rek
Läs frågan i sin helhet →colione skrev:
Aspartam är nästan ännu värre. Det finns 40 kända biverkningar och det är helt förbjudet i japan. Molekylen består av två aminosyror och metanol (träsprit)
symbolism -> cancerogent heter det. Tror att lymfcancer var en av cancersorterna som den förhöjde risken för.
Jag hånler varje gång jag ser/hör personer som går på propaganda om cancerrisker hit och cancerrisker dit.
Personligen föredrar jag aspartam/sukralos framför socker.
Förresten, sluta drick vatten, det ger cancer i urinblåsan. För att inte tala om allt kött vi äter, 100 gram kött om dagen tredubblar risken för magsäckscancer enligt "undersökningar".
/j
jag håller med dig på det, därav min tankegång
symbolism skrev:
"Om ämnet nu skulle vara carcinogent skulle för fan inte varenda jäkla läsk/godis/saftmärke nyttja det, det borde ju vara olagligt?".
oavsett om man är trött på alla dessa cancerpåståenden så är det ju ändå inga särskilt naturliga eller nyttiga substanser man har att göra med. Å andra sidan är socker jäkligt onyttigt - likaså godis, chips, och fem kilo potatis (på en gång) :e
vad är det för vatten förresten? vatten som blivit filtrerat med uran-spån?
Hur man än vrider o vänder på det finns det risker med allting man gör. Allt kan vinklas med diverse forskning och statistik. Man väljer själv vad man vill tro på.
Håller man sitt intag på rimlig nivå är det nog lugnt, tror jag.
F.ö. har vi diskuterat Aspartam och Sukralos förut: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=145487&page=1
Anledningen till att man lanserat Coca-Cola Zero, vad jag förstått det, är att killar inte köper "light" produkter. Ser man till marknadsföringen och reklamen så tycker jag den backar upp påståendet då den i stort sett enbart är riktad till killar.
Flyttar tråden från cafét.
sl0k skrev:
Anledningen till att man lanserat Coca-Cola Zero, vad jag förstått det, är att killar inte köper "light" produkter.
Intressant, men också väldigt troligt. Jag har bara träffat en tjej som kategoriskt säger nej till sötningsmedelsläsker, men majoriteten av mina killkompisar säger blä till allt som heter aspartam, acesulfam etc.
En kompis flickvän tyckte häromdagen att "men... vad fånig du är. Det är inte alls farligt med sötningsmedel". Det skiter jag blankt i, det smakar ju FAN!! Det är tydligen skillnad på smaklökarna också...
sl0k skrev:
Anledningen till att man lanserat Coca-Cola Zero, vad jag förstått det, är att killar inte köper "light" produkter. Ser man till marknadsföringen och reklamen så tycker jag den backar upp påståendet då den i stort sett enbart är riktad till killar.
Exakt så har jag också förstått det som.
Man vänjer sig vid smaken.
Cola-reklamen har jag inte sett men Sprite-reklamen har jag sett i T-banan och jag fattar den inte ett smack. Tycker att den är helt meningslös. Enligt en tjej på jobbet ska den tydligen också rikta in sig mot män... :q
Cola Light var mycket godare förut. Tror det var innan de tillsatte "sucralose"?
Det verkar ju egentligen som dom helt enkelt "tuffat till" gamla cola light med aspartam..
Men det förstår jag för cola light med sucralos smakar ju äckligt sött.
fö. är Aspartam är helt ofarligt och inget annat har bevisats. Vissa personer kan var överkänsliga mot det och det är deras biverkningar man får höra om och på så sätt luras tro att det ska vara farligt.
ah. så kan det nog vara
samma sak med kontaktlinser och blindhet. I tidningarna kan man ju ibland lsäa om personer som fått synskador av kontaktlinser men då handlar ddt uteslutande om grymt dålig skötsel (eller oaktsam allergi)
Nate.A skrev:
fö. är Aspartam är helt ofarligt och inget annat har bevisats. Vissa personer kan var överkänsliga mot det och det är deras biverkningar man får höra om och på så sätt luras tro att det ska vara farligt.
Har du lust att skicka en källa på det, tack. :)
jofawe skrev:
Vad jag däremot undrar är vart Shio tog vägen, DÄR kan man snacka gott vatten ;)
För er som saknar Shio kan jag varmt rekomendera det smaksatta vattnet från Blue Keld . Första gången jag köpte det så trodde jag att det skulle vara som typ Ramlösa dvs. kolsyrat vatten med en liten diskret smaksättning. Men det här smakar verkligen mycket frukt/bär precis som Shio, och dessutom är det sockerfritt(vilket Shio också kanske var).
(y)
Kan man köpa det i vanliga livsmedelsbutiker? Frågan kan tyckas löjlig men jag har aldrig hört namnet förut och inte känner jag igen flaskan heller.
F.ö. väntar jag fortfarande på ett svar från Nate.A ;)
dAEk skrev:
Kan man köpa det i vanliga livsmedelsbutiker? Frågan kan tyckas löjlig men jag har aldrig hört namnet förut och inte känner jag igen flaskan heller.
Har sett det på ICA Maxi, samt i ett antal kiosker.