Grodlår är nog med på top 10, tillsammans med fermenterade ägg
Torkat Alligatorkött och Gräshoppor!
www.hotlix.se
27 svar · 1 636 visningar · startad av sirmick
Torkat Alligatorkött och Gräshoppor!
www.hotlix.se
Grodlår är nog med på top 10, tillsammans med fermenterade ägg
Ja du... Nu tänkte jag säga surströmming, men det lär nog vara "Biff Tatar" endå.
Det är en råbiff (=rått malet oxkött) som man lägger på ett rågbröd. På med kapris, pepparrot, pickles och rått ägg.
Fårtestiklar smakar väl lite sisådär...
Jag försökte få ut ögat ur huvet också, men fick liksom inte grepp bakom. (n)
Kamel och känguru är väl det mest ovanliga jag ätit. :p
Grishjärna.
Smakar som gåslever ungefär och har samma mjälla konsistens.
Åsså mängder av okläckta ankor, kokta i skalet. Dom ska vara lite "unga" så att dom inte fått för mycket fjädrar (det blir ett jäkla petande mellan tänderna, se). Ätes med citrongräs, och salt, peppar som blandats med saften från lime och sköljs ner med färsköl. :)
@nders skrev:
Fårtestiklar smakar väl lite sisådär...
Ja, om man äter dom direkt där dom växer..... :o
@nders skrev:
Jag försökte få ut ögat ur huvet också. (n)
På fåret då, får man hoppas....
Diverse antilop-sorter, känguru, val och krokodil har slunkit ner. Brittisk blod- och inälvsmat (back pudding, haggis etc.) likaså. Äckligast alla kategorier var dock fransk "tripes" (ko-mage). Fullständigt vedervärdig! Den italienska motsvarigheten "trippa" var mycket godare.
Sniglar! (y)
Under medeltidsveckan på Gotland serverar de fårskalle. Eller fårhuvud kanske det heter. Såg äckligt ut men smakade inte så illa.
Nån rätt på komage som smakade vedervärdigt.
Rostade insekter av nåt slag. Såg läskigare ut än vad det smakade.
På nån krog i Sthlm server de vilt i alla former. Testade alligator ... de hade björnkött på menyn med det ville jag inte testa. Kändes fel på nåt sätt.
emission skrev:
Äckligast alla kategorier var dock fransk "tripes" (ko-mage). Fullständigt vedervärdig!
Fy phan.... x( Har aldrig smakat, och kommer aldrig att göra det. Inte nog med att det låter hur äckligt som helst. Jag har också haft "turen" att se hur dom ser ut innan tillagning, och jag höll på att kräkas bara av det. Blä.... Jag är impad över att du stoppade in geggan i munnen och svalde. :x :bla
När vi var i tyskland för flera år sedan så käkade vi ormkött från kobra vilket kanske låter lite suspekt men det var faktiskt väldigt gott och smakade precis som vilken köttbit som helst.
ninaweb skrev:
Under medeltidsveckan på Gotland serverar de fårskalle. Eller fårhuvud kanske det heter. [...]
Lammskalle is the name.
Långkokt stenlav.
Skrapa av, koka i vatten sådär en timme, ät. Slemmigt och jävligt men späckat med nyttigheter om man är utan mat.
Fast efter tionde tuggan var det svårt att behålla skiten i magen... :x
Den veganska palten jag blev serverad för ca ett år sen ligger o gör sig påmind nånstans i systemet när sånt här kommer på tal... :)
Jockes morsas pastasås med kassler och blåmögel tillhör nog det som till och med hemlösa skulle nobba.
Grynkorv! x(
Inlagda grodlår. Smakar som kyckling ungefär.