webForumDet fria alternativet

Roliga kunder.

Webbutveckling

23 svar · 1 385 visningar · startad av Lasse H · sida 2 av 2

Frågan, av Lasse H

Jag får en del uppdrag att göra hemsidor åt i första hand mindre företagare. Just nu ska jag göra en hemsida åt en kund som frågade mig om internet var i svartvitt eller om det gick att få hemsidan i färg.... :e Han är ju den idealiske kunden som inte har den minsta aning om vad det är han köper :OO Har ni haft några liknande "roliga kunder"?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Enkel lösning: en automatsvars maskin som säger, tryck 1 om du vill prata med någon på plan1, tryck 2 för att prata med någon på plan 2 eller tryck 3 om du inte vet vem du vill prata med. :)

Medlem sedan jan. 2003573 inlägg

GunnarD skrev:

Enkel lösning: en automatsvars maskin som säger, tryck 1 om du vill prata med någon på plan1, tryck 2 för att prata med någon på plan 2 eller tryck 3 om du inte vet vem du vill prata med. :)

Nu hör det då till saken att de VÄGRAR att den som ringer ska mötas av någon som helst telefonsvarare, bara personlig service där... :)

/M

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

GunnarD skrev:

Fast hur vet man på vilken våning någon sitter när man ringer :q :q :bire

Medlem sedan jan. 2007133 inlägg

Angående kunder som skickar ändringar hela tiden... Mitt tips är, jag har det alltid så och det har fungerat. Skriv en offert, fast pris och speca ned i detalj vad ni kommit överens om. Informera kunden att ändringar innebär ny offert. På så vis får ni betalt för den tid det tar er att göra ändringar.

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
142 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
146 ms — ändringar (db)