Enkel lösning: en automatsvars maskin som säger, tryck 1 om du vill prata med någon på plan1, tryck 2 för att prata med någon på plan 2 eller tryck 3 om du inte vet vem du vill prata med. :)
Roliga kunder.
23 svar · 1 385 visningar · startad av Lasse H · sida 2 av 2
Frågan, av Lasse H
Jag får en del uppdrag att göra hemsidor åt i första hand mindre företagare. Just nu ska jag göra en hemsida åt en kund som frågade mig om internet var i svartvitt eller om det gick att få hemsidan i färg.... :e Han är ju den idealiske kunden som inte har den minsta aning om vad det är han köper :OO Har ni haft några liknande "roliga kunder"?
Läs frågan i sin helhet →GunnarD skrev:
Enkel lösning: en automatsvars maskin som säger, tryck 1 om du vill prata med någon på plan1, tryck 2 för att prata med någon på plan 2 eller tryck 3 om du inte vet vem du vill prata med. :)
Nu hör det då till saken att de VÄGRAR att den som ringer ska mötas av någon som helst telefonsvarare, bara personlig service där... :)
/M
GunnarD skrev:
Fast hur vet man på vilken våning någon sitter när man ringer :q :q :bire
Angående kunder som skickar ändringar hela tiden... Mitt tips är, jag har det alltid så och det har fungerat. Skriv en offert, fast pris och speca ned i detalj vad ni kommit överens om. Informera kunden att ändringar innebär ny offert. På så vis får ni betalt för den tid det tar er att göra ändringar.