Potent.. T-6 min nu..
Return to the final frontier: Discovery STS-116
110 svar · 3 947 visningar · startad av J. Rönnberg · sida 3 av 6
Frågan, av J. Rönnberg
Nu har beslutet tagits att flytta fram STS-116. Startdatum är den 8 dec. klockan 03:38, svensk tid. Fuglesang kommer att genomföra två av tre rymdpromenader för att installera och aktivera ett gäng med solpaneler. Bland annat kommer man koppla om elen från en tillfällig installation till en permanent. Mer läsning/information [NASAs sida om STS-116](http://www.nasa.gov/missionpages/shuttle/
Läs frågan i sin helhet →bara nasatv som sänder?
SVT 24 sänder också. NASA TV har delay också...
då¨är den redan uppe?
Wohoo!
Nu åkte den. :)
Power :)
Att vi har en svensk ombord är lite coolt!
Snyggt!
Jag missade det... Ó_ò
Kan fan inte tro hur smidig jag är, mobilen var satt på alarm och allt, men så snöade jag bort igen efter jag stängt av... :x
Kan man se repris nånstans nu direkt?
legis skrev:
Men det är live-sändningen och inte repris på uppskjutningen..?
/r
Finns på t.ex aftonbladet nu.
Heja Rymd-Christer! :bire
Ja, heja Christer!
:D
"I jymden kan ingen höra dig skrika"
Woohoo!
Äntligen kom han iväg! :)
Denkan skrev:
Men det är live-sändningen och inte repris på uppskjutningen..?
/r
Finns på t.ex aftonbladet nu.
Jo, men de körde uppskjutningen i repris ganska ofta där.
legis skrev:
Jo, men de körde uppskjutningen i repris ganska ofta där.
Ja här ja, men inte i jyyymden!
Själv lyckade man missa detta, Somnade i soffan när tiden visade T 09:00 tror det var så, och sen vaknade man igen ca 30 min efter när man då får se på Tv4 e liten eldboll mot den svarta himlen och efter några sekunder så gick dom över till studion igen och sen somnade jag om...
Hehe, jag är totalt skadad, har kollat på NASA-TV i flera timmar & nu sett hela roteringen där de fotograferat undersidan på färjan.. det är ju hur coolt som helst att kunna se allt live!
Tidigare i kväll såg jag dessutom Christer vinka i kameran, den bild som kvällsblaskorna gjorde sensationsnyhet av alltså.
50min till dockning.. Jag hänger kvar! :e