Ja, jag påstår att ditt inlägg är nybörjarovänligt.
Motivering:
Du avslutar med: "Säger bara glöm det!"
Ingen direkt motivering till varför.
Om du istället hade skrivit som Nipon skrev en bit längre ner, hade jag inte reagerat.
Han/hon förklarade varför man skulle glömma det, vilket jag personligen anser vara konstruktivare. Dessutom hade det i ett annat fall förmodligen gjort tråden (inte specifikt den tråden utan snarare generellt) kortare eftersom ett utvecklat svar inte ger utrymme för ytterligare frågeställningar i ämnet.
Det är mycket möjligt att de flesta som besvarar frågor tycker att det är roligt att hjälpa till, men det är ingen hjälp att få höra glöm det eller använd sökfunktionen och sedan inget mer.
Som Okkido sa ovan gör det bara att man måste fråga ytterligare en gång. Varför inte om man nu redan tagit sig tid och ork att bemöda sig att svara på en fråga inte bemödar sig att svara något konstruktivt i stil med: "Sök på forumet efter... ... ..." Bara en sån sak skulle göra svaret mycket trevligare och roligare att läsa.
Kanhända är jag extra stingslig eller nitisk vad gäller detta, men jag är av åsikten att det är trevligt att få ett lite mer utveckat svar.
Jämför med att någon kommer och frågar dig var närmsta McDonalds ligger, hur skulle du svara då?
1. Ditåt--> och peka?
eller
2. Gå ditåt och sedan på höger sida så ligger det eller det...... e.dyl.
Auxe skrev:
Det jag har svårt att förstå är varför ni (om ni nu tycker er läsa en förbannat korkad fråga) svarar på denna överhuvudtaget?? Det hjälper juh ingen och då kan ni lika gärna låta bli!
Med svar som "google..." eller "det måste finnas hundra trådar i detta ämne"
försvinner enligt mig hela vitsen med ett Forum!
Precis, är det någon som faktiskt vet vad ordet forum betyder eller var det kommer ifrån?
sl0k skrev:
Om frågan redan är diskuterad över 20ggr så behövs knappast en ny tråd på samma ämne. Hade personen som skapat tråden istället sökt, vilket hade tagit ca 5 sek, så hade svaret hittats direkt.
Om det nu tar 5 sekunder att göra en sökning, vad hindrar DIG att göra en sökning och skriva in länken i den tråd där frågan ställdes?
Har du något vettigare att göra med dina fem sekunder?