OK, tackar för informationen! Mitt ärr är åtta år gammalt. Hade hoppats på att det skulle försvinna mer och mer under åren, och det har det väl iofs gjort, men inte tillräckligt mycket för att falla mig i smaken. Ska ned o snacka med en tatuerare nästa vecka för att se vad han säger.
Jag ska tatuera mig igen..!
153 svar · 11 233 visningar · startad av Lady Mercury · sida 8 av 8
Frågan, av Lady Mercury
Men behöver eran hjälp! Hade tänkt att tatuera in symboler, antingen kinesiska tecken eller annat. Men vet inte riktigt vad det ska stå. Utrymmet är begränsat till 3 bokstäver eller 3 symboler. Tänkte skriva något i stil med: WHO ARE YOU TO JUDGE ME" eller liknande, men det får ju inte direkt plats. Finns det något annat lite stöddigt man kan skriva? Hjälp!
Läs frågan i sin helhet →Ok, då bleknar det nog inget så mycket mer än vad det redan gjort. Ja gå ner till tatueraren och hör dig för. Det ska nog inte vara några problem att göra en snygg tatuering över det. :)
Jag har ett problem! Jag har velat tatuera mig länge, och då har jag tänkt mig att ta mitt namn, antingen i ett kinesiskt tecken eller "vanliga" bokstäver. Eller så vill jag ha en tribal.
Vad tycker ni?
esset6 skrev:
Jag har ett problem! Jag har velat tatuera mig länge, och då har jag tänkt mig att ta mitt namn, antingen i ett kinesiskt tecken eller "vanliga" bokstäver. Eller så vill jag ha en tribal.
Vad tycker ni?
Tja, det är ju vanliga tatueringar. Lite skillnad på ett namn i vanlig skrift mot ett namn i kinesiskt tecken eller en tribal. Om det skulle ex. bli en tribal, har du tänkt på vart på kroppen du vill ha den? Storlek? Färg? Stil? Vem ska tatuera dig? Vem ska göra motivet? Har du sett någon stil som skulle passa dig?
Jo men tror ni att mitt namn i kinestecken hade blivit bra. Jag har hittat hur det ser ut på kinestecken och tycker det är rätt snyggt. (kolla länk. http://www.formosa-translation.com/chinese/m/zm026.html )
Tribalen vill jag ha på ryggen, ganska högt upp. Den ska vara ungefär 15-20 cm på bredden och vara helt svart. Har inte bestämmt någon tid eller något hos en tatuerare eftersom jag först vill vara helt klar över vad jag ska ha.
Ser ju bra ut. Själv har jag bara motiv.
En större brinnande demon på vänster överarm och en symbol på höger överarm.
esset6 skrev:
Jo men tror ni att mitt namn i kinestecken hade blivit bra. Jag har hittat hur det ser ut på kinestecken och tycker det är rätt snyggt. (kolla länk. http://www.formosa-translation.com/chinese/m/zm026.html )
Tribalen vill jag ha på ryggen, ganska högt upp. Den ska vara ungefär 15-20 cm på bredden och vara helt svart. Har inte bestämmt någon tid eller något hos en tatuerare eftersom jag först vill vara helt klar över vad jag ska ha.
Fint namn får man säga!
esset6 skrev:
Vad tycker ni?
Att du borde fundera på en mer originell tatuering?
En kompis mamma har tatuerat de tvistade windows nt trådarna runt överarmen, riktigt trevligt gjort och dessutom jobbar hon som någon typ av supporter till windows nt/server. :)
Min nya flickvän (:D) har en text tatuerad på vänster underarm, "Vita non est vivera sed valere vita est"
Vilket betyder: "Att leva är mer än att bara hålla sig vid liv"
Gillar den tatueringen skarpt, även betydelsen.
Men jag vet att jag vill ha något av det. Så förmodligen blir det en tribal.
Vet inte varför men jag har lite svårt för tatueringar på underarmar.