webForumDet fria alternativet

Hiphopprofil mördad

Medier & press

43 svar · 1 956 visningar · startad av Lizard King

Medlem sedan dec. 2005655 inlägg
Frågan#1

D-12-medlemmen Proof blev i morse ihjälskjuten. För er som lyssnar på hiphop torde detta ses som en stor förlust, han kunde skriva riktigt bra texter och D-12 ses i mina och många andras ögon som en legendarisk grupp tillsammans med N.W.A och dylikt.

R.I.P.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag hanger inte med sa mycket i hiphop-varlden. Vem i D12 var han. Det enda jag kanner till pa rak arm i D12 ar eminem och bizarre. (Hoppas jag inte skamde ut mig dar)
Var skjots han? Nagra misstankta? Nagot misstankt motiv?

Han sköts på en nattklubb vid Eight Mile Road vad jag har hört. Han var helt klart den bästa i D-12 tillsammans med Eminem, rent "hiphop"-mässigt. Blev lite extra sorgligt för mig och mina vänner, D-12's album Devils Night var det första hiphopalbumet jag köpte tillsammans med Eminems Marshall Mathers LP. Har mer eller mindre växt upp med honom, om man nu kan säga så. Han släppte ett soloalbum 2005 som hade några otroliga låtar också, blir till att lyssna extra på dom nu.

Motiv? Ingen aning, men jag skulle tippa på narkotika.

http://us.ent2.yimg.com/musicfinder.yahoo.com/images/yahoo/interscope/d12/1202_d12_proof.jpg

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Narkotika till 95%

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Har väl varit ett mindre "hiphop-krig" i detroit den senaste tiden?

Har för mig att det varit en del uppgörelser just i Det.

Fredde Mannen: Behöver verkligen inte vara det, kan vara vanliga uppgörelse rivaler emellan, eller något gammalt gängrelaterat. Kan också vara rån av något slag då det var på en nattklubb vid Eight Mile Road, och Proof är ändå rikare än majoriteten av folket där vill jag lova. Kan vara uppgörelse mellan andra hiphopcrews också, och någon person vill ha respekt av ett annat crew och fixar en av personerna i det andra crewet. Kan vara allt.

Cassady: Det är hiphopkrig i de flesta stora städer i USA hela tiden. Inte minst Los Angeles, Detroit också dock.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Lizard King skrev:

Cassady: Det är hiphopkrig i de flesta stora städer i USA hela tiden. Inte minst Los Angeles, Detroit också dock.

I know. Fast har det inte blossat upp ordentligt just i Detroit den senaste tiden?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Jag hoppas du skämtar när du jämför D12 med N.W.A D12 är så långt ifrån legendariska innom hiphop som de kan bli. De har inte bidragit till något, mer en några enstaka singlar till MTV-kåta hiphop fans.

By the way... R.I.P

caze: Se där, hiphopexperten har visst talat. Om du skulle skippa snacket och läsa lite också så skrev jag att de i mina ögon är legender, och jag vet att många andra ser dom som det också. De slog igenom som grupp med Eminem och släppte ett helt otroligt album 2001 och efter det blev det bara pannkaka. Och alla enskilda individer i D-12 har innan gruppens bildning bidragit med en jävla massa till hiphopen, inte minst Proof och Eminem, men något sånt vet du inget om, så du gör bäst i att sluta försöka skapa en diskussion om detta. Ska du leka bror duktig kan du försöka läsa på litet i alla fall, som den där gången du skulle diskutera hiphop i en annan tråd -- det blev som D-12's senaste verk -- pannkaka.

Lizard King skrev:

caze: Se där, hiphopexperten har visst talat. Om du skulle skippa snacket och läsa lite också så skrev..

Verkar inte som du vet vad du själv skrivit? ->

Lizard King skrev:

För er som lyssnar på hiphop torde detta ses som en stor förlust

Jag lyssnar på hiphop och jag håller inte med dig! Jag har D12's första album även om jag inte lyssnat speciellt mycket på det eftersom jag inte gillar det.

Eminem har betytt enormt mycket för hiphopen sedan Dre droppade honom, han har ju faktiskt sålt näst flest hiphop-skivor i historien efter tupac. Men D12, nej, nej, nej! Faktumet att Eminem lyckats få sitt crew till att bli så stora som de blivit bevisar bara hur stor Eminem är, inte hur bra D12 är, eller hur mycekt de influerat hiphopen.

Att det skulle betytt någonting för hiphopen betyder för mig att den influerat den, att de har bidragit med någonting till hiphopen, och på vilket sett har den gjort det? De har släppt ett par roliga videor med roliga texter, så mycket mer än ironi och skratt har de inte bidragit åt.

caze: Om du hade en aning om någonting, hade du vetat att Eminem och Proof har haft mästerliga freestylesessions tillsammans bland annat.

"Verkar inte som du vet vad du själv skrivit? ->"

Men läs, jag skrev för MIG och MÅNGA ANDRA, jag skrev inte att dom ÄR det, men eftersom du verkar tappat läsförmågan skiter jag i att försöka övertyga dig om detta.

ses i mina och många andras ögon som en legendarisk grupp tillsammans med N.W.A och dylikt.
ses i mina och många andras ögon som en legendarisk grupp tillsammans med N.W.A och dylikt.

MINA

Kan du droppa det där nu?

Har du svårt att höra andras åsikter? Kan inte vara lätt isåfall, chilla med upprepningarna.

Jag droppar ingenting av mina egna åsikter, som det jag tidigare skrivit endast är! Det är inget personligt angrepp på dig eller så, bara att jag inte uppskattar D12. Jag har hört eminem freestyla och yes, han är duktig, vad gäller Proof vet jag inte, om det är något speciellt de har gjort tillsammans, dela gärna med dig av en länk.

:)

Då ska du inte ifrågasätta mig heller om jag ser honom som en legend. Vad är problemet? Länk? Fixa Kurt Kobian från hans senaste platta, och sen bör du hitta en massa andra freestyles hur lätt som helst.

Det mesta av freestylegrejerna jag hittar med eminem är så dålig kvalité, ljudmässigt att det är inte är värt att lyssna på. Det bara skrapar och skit, jag har hört båda plattorna till 8 mile, även om de nu inte är freestyles...

Kommer inte ihåg vad freestylesessionsen heter, men de är med Eminem och han håller samma klass som honom också. Om du nu kan din hiphop så bra som du verkar tro du kan, vet du väl också att Eminem kommit tvåa i Scribble Jam. Har man det är man inte dålig.

Ballt, det visste jag inte. Har mest lyssnat på Jin som ägde Freestyle Friday grejen, sen är det mest svenskt som Proffessor P, Organism 12, Beväpnad Tjockis...

Skulle vilja se Jin i Scribble Jam, vore intressant att se hur han står emot Mac Lethals vassa tunga t.ex. Där är verkligen toppskiktet av hiphopens freestylemästare.

Se din inbox.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Oj. :bire

Medlem sedan jan. 2006278 inlägg

Wooohooooiiiiii !!!!!!
En ordbajsare mindre :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Mad Monkey skrev:

Wooohooooiiiiii !!!!!!
En ordbajsare mindre :)

Respektfullt värre. Stick till Lunarstorm istället om du ska hålla på sådär. :l

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)