webForumDet fria alternativet

Dryden och hans grannar - del IV

Småprat

56 svar · 2 540 visningar · startad av Dryden · sida 3 av 3

Frågan, av Dryden

Okej, följetongen fortsätter och vi har nu nått del 4! Det trodde jag aldrig när jag skrev den första tråden om mina grannar. Kort och gott. En alkoholiserad granne i vår uppgång, på vår våning, höll idag på att sätta hela huset på fyr. Fullt pådrag med brandbilar, tre ambulanser och polis samt ett rökfyllt trapphus och pipande brandvarnare. Jag är inte ens förvånad. Jävla pack till grannar.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

I skrivande stund ligger det två Körfältet-lägenheter ute hos FBS:s fastighetsbyrå. En 1ROK på 44m² för 130000:-, samt en 2ROK på 67m² för 215000! Jag förstår ärligt talat inte de som lägger upp pengarna för att bo här uppe, framförallt inte för den ettan.
Redkordet (och helomvändningen) är dock en 1ROK nere i centrum som de först ville ha 360 för. Några månader senare låg samma lya ute för 140. :OO

Och nej, vi har inte tänkt att stanna i Östersund särskilt länge till. Max två-tre år.

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Dryden skrev:

Och nej, vi har inte tänkt att stanna i Östersund särskilt länge till. Max två-tre år.

Får man fråga vart ni ska sedan?

Rufus skrev:

Dryden skrev:

Vi har inte kollat på kartan vad stället heter men tills vidare kallar vi det för "Så långt bort från Körfältet som möjligt". ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Då får det bli Smygehuk. :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Dryden skrev:

Rufus skrev:

Dryden skrev:

Vi har inte kollat på kartan vad stället heter men tills vidare kallar vi det för "Så långt bort från Körfältet som möjligt". ;)

:L :birp

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Klös skrev:

OT: min far var med och krökte rör i början av sjutiotalet när Drydens bostadsområde byggdes... så har du problem med värme och/eller vatten så kan jag framföra klagomålen till honom ;)

...och det är min pappas företag som sköter det nu. :)

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Rufus skrev:

Dryden skrev:

För att svara mer seriöst än min älskade så tyder det mesta på att det blir nedåt Daniels hemtrakter (dvs. Vänersborg/Trollhättan) eller västkusten. Under helgen har jag av förklarliga orsaker sökt hus som en dåre och kommit fram till detta: I Östersund finns inga fina hus till salu, på Västkusten finns det fina, men dom kostar hur mycket som helst... :) Får bli när jag får in 13 rätt! :p

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Nicrosoft skrev:

Nog så riktigt... ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Nicrosoft skrev:

Inte så kul att bo i en fyr kanske. :OO :p

Kvinnan som orsakade branden har nu enligt uppgift fått flera polisanmälningar mot sig, däribland den jag skickade in förut med hänvisning till "Allmänfarlig vårdslöshet".

Smygehuk ja. Jo... visst. ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

LeonL skrev:

Nicrosoft skrev:

De har ju inte bara en fyr där. De har även en svavelosande hamn.

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

marja skrev:

Rufus skrev:

Dryden skrev:

För att svara mer seriöst än min älskade så tyder det mesta på att det blir nedåt Daniels hemtrakter (dvs. Vänersborg/Trollhättan) eller västkusten. Under helgen har jag av förklarliga orsaker sökt hus som en dåre och kommit fram till detta: I Östersund finns inga fina hus till salu, på Västkusten finns det fina, men dom kostar hur mycket som helst... :) Får bli när jag får in 13 rätt! :p

På så sätt. :)
Lycka till då! :e

Dryden skrev:

:birp

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

UlfT skrev:

LeonL skrev:

Nicrosoft skrev:

De har ju inte bara en fyr där. De har även en svavelosande hamn.

Jo, och jag förstår att du är ganska säker på att Dryden säkert kommer att välja en "svavelosande hamn" framför en fyr. ;) :birp

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Dryden:

Stackars dig! Jag lider verkligen med dig.

Vi har också haft problem med grannarna här. En av våra grannar på våningen kallar vi för "The smoking man" då det konstant luktar rök i trappen. Och sedan så har vi kinesfamiljen ovanför oss. Dem kan dra åt helvete enligt mig. Varje dag, då menar jag verkligen VARJE dag så hörs det dunkande från dem. Låter så härligt från taket när hela deras familj antingen hoppar med träskor och har bjudit in hela Eskilstuna för hopptävlig.

Men nu är det äntligen tyst. Morsan träffade Kinesmannen i trappen och sa ifrån skarpt att nu får dem hålla reda på sina jävla ungar och sluta stampa/hoppas som elefanter på golvet.

Har inte hört så mycket hopp efter det :D

Hm. Är lösningen skrämseltaktik kanske? :OO §e

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

annars kan du alltid satsa på: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,504973,00.html

(kan tyckas vara oseriöst svar (no shit!), men skall ses som replik på drydens föregående inlägg)

Dammar av tråden lite med ett höst aktuellt ämne. Nu verkar hela min gamla kåk stå i rök och eld, dock inte samma granne den här gången. Tragiskt.
http://op.se/ostersund/1.1827508-brand-pa-korfaltet-boende-har-evakuerats

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
151 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)