SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
UlfT skrev:
Eftersom Reefer nu är villig att ställa upp som moderator, tycker jag att vi borde kunna öppna politikforumet nu.
Att man skriver I värsta fall kan ni utse mig till en av moderatorerna där men jag kan isåf bara utlova skräck och terror i min tjänsteutövning. är väl inte riktigt samma sak som att man har skickat en anmälan till Forumledarna om intresse för att bli moderator iofs. Dessutom är det väl inte "skräck och terror" som en moderators egenskaper bör vara, även om jag har en aning om att Reefers inlägg inte ens var menat som att han ville bli moderator där.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
SirPeter skrev:
Dessutom är det väl inte "skräck och terror" som en moderators egenskaper bör vara
Jag tror inte Reefer menade att man skulle ta orden om "skräck och terror" på allvar. ;)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggDet är jag säker på att han inte menade. Vad jag menade är att ett inlägg här inte är samma sak som en anmälan till Forumledarna om moderatorskap.
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg
Du överdriver, det finns inget fall med att ett seriöst forum som wF här i Sverige har tvingats stänga pga det som skrivits i dess trådar.
Mjoo. Flashback tycker jag är ganska seriöst faktiskt.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Jymdis skrev:
Du överdriver, det finns inget fall med att ett seriöst forum som wF här i Sverige har tvingats stänga pga det som skrivits i dess trådar.
Mjoo. Flashback tycker jag är ganska seriöst faktiskt.
Flashback stängdes därför att deras site popmart.se hade annonserat ut piratkort för kabeltv. Det hade inget med inläggen på deras debattforum att göra, trots att många av dessa inlägg med all säkerhet (och med goda skäl) antagligen skulle ha redigerats/raderats på wF.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggJag erbjuder mig som moderator för alla forum som saknar moderator.
Så, nu kan alla stängda forum öppnas.
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
oelbal skrev:
Varför är SirPeter den enda moderatorn som debatterar frågan? Har inte övriga något att komma med, eller måste de prata ihop sig först...
Jag har inte sett debatten förräns nu ;)
Min enda kommentar är att om man ska gå på Refeers linje så funkar inte wF's regelsamling ö.h.t och det lär inte funka att köra separata regler i ett av forumen (politik). Mao bör isf Kjell m.fl se över helheten och alla medlemmar bör tänka på vilket sorts forum man vill att wF ska vara. Kommentarer som att på "swec kan man ditten och datten" har inget med det här att göra... om man nu tycker att swec är bättre än wF, varför inte hålla sig där då?
Btw 1: "Ribban" i det forna politikforumet sattes inte endast av mig eller staff, utan även alla de som rapporterade inlägg på löpande band var med och "påverkade" naturligtvis då en del kände sig kränkta av olika anledningar. I det stora hela tycker jag att modereringar över hela wF speglar vad de flesta vill och tycker, även om kanske 5% har en annan åsikt.
Btw 2: Ansökningar om moderatorsposter göres knappast i en sån här tråd, va? Den vanliga vägen är genom forumledarna
RReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
PeW skrev:
I det stora hela tycker jag att modereringar över hela wF speglar vad de flesta vill och tycker, även om kanske 5% har en annan åsikt.
Du tycker uppenbarligen fel eftersom du var tvungen att avgå pga att du inte pallade trycket.
Btw 2: Ansökningar om moderatorsposter göres knappast i en sån här tråd, va? Den vanliga vägen är genom forumledarna
Hur kan du vara så jävla säker på att jag inte har gått den "reguljära" vägen för en ansökan i nämnda sak?
BBendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg
oelbal skrev:
Varför är SirPeter den enda moderatorn som debatterar frågan? Har inte övriga något att komma med, eller måste de prata ihop sig först...
Han kanske är den ende som inte sprungit på mellandagsrea hela dagen?
Det som aldrig upphör att förvåna mig är inställningen "fy fan vad kass det är här på wF...det är mycket bättre på XXXXXX....se till att ändra allt så att det blir precis som där"
Är det nu så mycket bättre någon annanstans...varför komma hit överhuvudtaget?
Om man inte kan förstå och respektera att en moderator tröttnar på personliga påhopp, att bli ständigt ignorerad, att bli utpekad som maktgalen idiot för att man försöker göra det man åtagit sig....då visar man enligt mig en stor brist på insikt.
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg
oelbal skrev:
Jag törs i alla fall inte uttala mig förrän jag har haft telefonkonferens med Bire och @nders. :e
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Bendro skrev:
oelbal skrev:
Det som aldrig upphör att förvåna mig är inställningen "fy fan vad kass det är här på wF...det är mycket bättre på XXXXXX....se till att ändra allt så att det blir precis som där"
Om man inte kan förstå och respektera att en moderator tröttnar på personliga påhopp, att bli ständigt ignorerad, att bli utpekad som maktgalen idiot för att man försöker göra det man åtagit sig....då visar man enligt mig en stor brist på insikt.
Jag är helt inne ¨på samma linje. Ni som uttalar er har uppenbarligen inte hela bakgrunden. Börjar bli nådigt trött på dessa jävla "Nu klagar vi så mycket det går"-trådar. :x Att fler inte uttalar sig kan ju bero på att man är trött på såna här trådar som inte kommer någon vart ändå.
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Säga vad man vill om sweclockers, men politik-forumet där är tidvis oerhört underhållande. :e
David_A, kom tillbaka, allt är förlåtet!
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggGnällspikarna flockas igen.
Om wF inte passar er finns det alltid en möjlighet att avstå från diskussioner här och föra dem i de forum ni hänvisar till som bättre.
Moderatorerna i wF gör ett beundransvärt ideellt arbete på sin fritid och förtjänar inte ert patetiska trams.
Jag är övertygad om att de flesta medlemmar i wF skulle uppskatta att slippa se de manifestationer av dumhet som florerat i denna tråd.
Ni som inte trivs med reglerna i wF har er fulla frihet att vistas i andra forum där friheten att angripa meddebattörer är större.
RReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Theon, PeW, Tengblad och SirPeter har inte läst mina inlägg men skriver en massa skit likaledes...fullkomligt makabert
Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Marcus E alternativt forumledare@webforum.nu.
Marcus E
Utv. webForum, webForum
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg
Bendro skrev:
oelbal skrev:
Om forumet och dess moderatorer inte klarar av kritik, säg mig då varför delen "Tips & Förslag" överhuvudtaget finns? För att det ska se fint och puttinuttigt ut?
Theon skrev:
Gnällspikarna flockas igen.
Om wF inte passar er finns det alltid en möjlighet att avstå från diskussioner här och föra dem i de forum ni hänvisar till som bättre.
Moderatorerna i wF gör ett beundransvärt ideellt arbete på sin fritid och förtjänar inte ert patetiska trams.
Jag är övertygad om att de flesta medlemmar i wF skulle uppskatta att slippa se de manifestationer av dumhet som florerat i denna tråd.
Ni som inte trivs med reglerna i wF har er fulla frihet att vistas i andra forum där friheten att angripa meddebattörer är större.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Marcus E alternativt forumledare@webforum.nu.
Marcus E
Utv. webForum, webForum
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggRedigerat med anledning av webForums regler §1.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Brimba alternativt forumledare@webforum.nu.
Brimba
Utv. webForum, webForum
Tengblad skrev:
Reefer skrev:
Theon, PeW, Tengblad och SirPeter har inte läst mina inlägg men skriver en massa skit likaledes...fullkomligt makabert
Marcus E
Utv. webForum, webForum
Ärade medlemmar och moderatorer, betänk wFs regler §4 :)
http://www.webforum.nu/faq.php?faq=about_wf#rules_4
RReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Redigerat med anledning av webForums regler §1.
Marcus E
Utv. webForum, webForum