Vi har diskuterat hur vi ska göra med moderatorer som inte är aktiva. Och om legis har valt att lämna får vi väl kolla upp det med honom. Han har i alla fall inte skrivit till oss forumledare om detta.
Men jag håller med, ska man vara moderator så bör man vara aktiv!
I legis fall såg vi även hans inlägg som en uppsägning av moderatorskapet. silfver och Zaiman har även gått igenom moderatoterna vi har idag och skickat mail till inaktiva sådana.
Aha, det var mao sedvanlig uppsägningstid på tre månader för Legis. :e
Man skulle kunna dra den slutsatsen. :e
Skälet till att han inte hade blivit avsatt innan vi nya forumledare blev tillsatta kan jag inte svara på. Men när vi blev påminda om han inlägg tog vi beslutet om att avsätta honom med en gång.
Om man tittar på den tråd som hänvisas till var det faktiskt en hel del smutskastning åt alla håll.
Det borde ha stävjats direkt så kanske vi haft legis kvar.
Han har stor och värdefull kunskap om Microsoft produkter.
Vi har inte alltid haft samma åsikter, men personliga okväden har jag nog inte kastat på honom.
Det är ledsamt om kunskap försvinner för personliga inlägg.
Om man tittar på den tråd som hänvisas till var det faktiskt en hel del smutskastning åt alla håll.
Det borde ha stävjats direkt så kanske vi haft legis kvar.
Han har stor och värdefull kunskap om Microsoft produkter.
Vi har inte alltid haft samma åsikter, men personliga okväden har jag nog inte kastat på honom.
Det är ledsamt om kunskap försvinner för personliga inlägg.
Jag tror inte Legis har försvunnit helt från wF utan snarare tagit en paus (har jag själv gjort en gång). Han har däremot slutat som moderator.
Vi har diskuterat hur vi ska göra med moderatorer som inte är aktiva. Och om legis har valt att lämna får vi väl kolla upp det med honom. Han har i alla fall inte skrivit till oss forumledare om detta.
Men jag håller med, ska man vara moderator så bör man vara aktiv!
Skall man vara petig så borde väl det där även gälla forumledare som inte är inloggade på en månad som det finns just nu. Fast det är ju en sak som Patrik får ta tag i dock.
Skall man vara petig så borde väl det där även gälla forumledare som inte är inloggade på en månad som det finns just nu. Fast det är ju en sak som Patrik får ta tag i dock.
Det är korrekt. Och framfört.
678 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2