webForumDet fria alternativet

Moderator?

Om webForum

11 svar · 811 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Hur kan wF ha kvar någon som moderator som inte varit inloggad på mer än tre månader? Borde det inte finnas någon kontroll på sådant?

legis har inte varit inloggad sedan 2008-05-31 och då skrev han följande inlägg, som vi tackar för.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Vi har diskuterat hur vi ska göra med moderatorer som inte är aktiva. Och om legis har valt att lämna får vi väl kolla upp det med honom. Han har i alla fall inte skrivit till oss forumledare om detta.

Men jag håller med, ska man vara moderator så bör man vara aktiv!

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

silfver skrev:

Man SKA vara aktiv :)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Heh, kul att läsa igenom den tråden igen :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Lite märkligt att han plockades bort direkt när det finns fler som inte har varit inne på ännu längre tid samt ett par som inte direkt kan anses vara speciellt aktiva.
http://www.webforum.nu/member.php?u=216
http://www.webforum.nu/member.php?u=5571
http://www.webforum.nu/member.php?u=468
http://www.webforum.nu/member.php?u=30

Har ni inte kvar sidan som @nders gjorde en gång i tiden där ni kan se aktiviteten längre?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

I legis fall såg vi även hans inlägg som en uppsägning av moderatorskapet. silfver och Zaiman har även gått igenom moderatoterna vi har idag och skickat mail till inaktiva sådana.

colione skrev:

I legis fall såg vi även hans inlägg som en uppsägning av moderatorskapet.

Aha, det var mao sedvanlig uppsägningstid på tre månader för Legis. :e

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

SirPeter skrev:

Aha, det var mao sedvanlig uppsägningstid på tre månader för Legis. :e

Man skulle kunna dra den slutsatsen. :e
Skälet till att han inte hade blivit avsatt innan vi nya forumledare blev tillsatta kan jag inte svara på. Men när vi blev påminda om han inlägg tog vi beslutet om att avsätta honom med en gång.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om man tittar på den tråd som hänvisas till var det faktiskt en hel del smutskastning åt alla håll.
Det borde ha stävjats direkt så kanske vi haft legis kvar.
Han har stor och värdefull kunskap om Microsoft produkter.
Vi har inte alltid haft samma åsikter, men personliga okväden har jag nog inte kastat på honom.
Det är ledsamt om kunskap försvinner för personliga inlägg.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Lasp skrev:

Om man tittar på den tråd som hänvisas till var det faktiskt en hel del smutskastning åt alla håll.
Det borde ha stävjats direkt så kanske vi haft legis kvar.
Han har stor och värdefull kunskap om Microsoft produkter.
Vi har inte alltid haft samma åsikter, men personliga okväden har jag nog inte kastat på honom.
Det är ledsamt om kunskap försvinner för personliga inlägg.

Jag tror inte Legis har försvunnit helt från wF utan snarare tagit en paus (har jag själv gjort en gång). Han har däremot slutat som moderator.

silfver skrev:

Vi har diskuterat hur vi ska göra med moderatorer som inte är aktiva. Och om legis har valt att lämna får vi väl kolla upp det med honom. Han har i alla fall inte skrivit till oss forumledare om detta.

Skall man vara petig så borde väl det där även gälla forumledare som inte är inloggade på en månad som det finns just nu. Fast det är ju en sak som Patrik får ta tag i dock.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

SirPeter skrev:

Skall man vara petig så borde väl det där även gälla forumledare som inte är inloggade på en månad som det finns just nu. Fast det är ju en sak som Patrik får ta tag i dock.

Det är korrekt. Och framfört.

678 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
545 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
545 ms — ändringar (db)