webForumDet fria alternativet

Regel mot laxhjalp

Om webForum

13 svar · 860 visningar · startad av nitro2k01

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg
Frågan#1

Med anledning av http://www.webforum.nu/showthread.php?t=140595&page=1&pp=20 vill jag foresla en regel pa wF som forbjuder fragor kring att fullstandigt gora nagons laxor. Eller atminstone en regel mot att ta betalt for det.
Vad tycks?

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Tummen upp.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag tycker det är ett bra förslag.
Fusk är (n).

mvh

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

Tycker ifs att trådarna är rätt roliga, tror inte att trådskaparen hindras från att fuska för att en tråd raderas här. Det är ju alltid bra att veta vem som vill och kan och vilka som inte kan och vill. ;)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Med samma resonemang skulle man kunna tillata fragor om olaglig nerladdning av musik eller barnporr. Jag tycker inte att det skulle vara en dalig regel.
Och det du sager om att veta vilka som kan eller inte: Dessa pesoner kommer nastan garanterat missa/strunta i regeln. Den praktiska skillnaden ar att det gar att moderera/stanga traden.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

varför?

Det är inte olagligt (i laglig mening) att fuska, det är "bara" korkat och omoraliskt.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag tror inte att det behövs fler regler. Intressant är nog att så pass många reagerar negativt på försöket.
Fast, visst en sorts påpekande kanske skall till.
Blir vi inte bara glada för att sådant här stävjas och personen drar sig härifrån?

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

nitro2k01 skrev:

Med samma resonemang skulle man kunna tillata fragor om olaglig nerladdning av musik eller barnporr. Jag tycker inte att det skulle vara en dalig regel.
Och det du sager om att veta vilka som kan eller inte: Dessa pesoner kommer nastan garanterat missa/strunta i regeln. Den praktiska skillnaden ar att det gar att moderera/stanga traden.

Jadu, om du nu tycker att dessa två saker är lika olagliga som att hjälpa någon med en läxa så... :OO Jag vet inte hur olagligt det är att någon fuskar och vad för straff lagen kan ge :stud .

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag håller med om att det inte behövs någon regel mot detta. Reaktionerna torde vara avskräckande nog för sådant. Rent allmänt, på de flesta fora finns det gott om folk som gillar att hjälpa till med att lösa olika problem. Men så gott som alla dessa avskyr att hjälpa någon med komplett läxhjälp. Det är helt enkelt roligare att besvara en fråga som någon ställer av eget intresse för ämnet, än en fråga som någon ställer enbart för att klara den på ett prov och sedan glömma bort den.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Tror inte heller att vi behöver någon regel. Men ska vi nu ha en sådan så skall vi även ha hårda straff mot brott mot regeln. Lägsta straff jag kan tänka mig är dödsstraff men fängslande av familjemedlemmar utöver dödsstraffet är också ett alternativ...

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Fusk kan ge upp till två års avstängning från högskolan/universitetet. Fusk där pengar är inblandade är jag rätt övertygad om att det ger en längre tids avstängning.

Att överhuvudtaget resonera på sättet "jag kommer aldrig att programmera java så jag kan väl fuska mig till ett godkänt betyg" är förkastligt och förbaskat jävla korkat.

Hoppas du åker dit! :bla

**red:**Eh. Fel tråd men ändå rätt. Budskapet går ändå fram... :)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

@nders skrev:

Jag tycker det är ett bra förslag.
Fusk är (n).

mvh

Instämmer. x(

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det luktar lite moralpanik här. En enda tråd dyker upp och plötsligt ska det skrivas nya regler? Jösses...

Tycker inte att man bör ha fler regler än absolut nödvändigt. Således är jag emot förslaget, även om det inte påverkar mig.

/r Och trådskaparen, installera en svensk teckentabell. För bövelen!

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Diskussionen fortsätter här.

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)