webForumDet fria alternativet

En liten summeringstråd?

Om webForum

9 svar · 319 visningar · startad av Sjodahl

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg
Frågan#1

Hej!

Bra eller dåligt?
Har själv råkat skriva inlägg som någon annan redan varit före med, kanske skall man ha en tråd där det står lite vad som är på gång och vad som är under utveckling.

Förslag:

1. förslag 01
2. förslag 02
3. förslag 03
4. förslag 04

Pågående:

1. förslag 01
2. förslag 02
3. förslag 03
4. förslag 04

Avklarade:

1. förslag 01
2. förslag 02
3. förslag 03
4. förslag 04

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Idén är god, frågan är bara vem som ska administrera det. :)

Det får bli ditt jobb du har ju ändå jagat mig hela morgonen ;)
Nej det är sant, det är ju en lite administrationsfråga med. Om inte ni ansvariga kan ha en extra liten knapp där ni trycker när ni ser ett bra inlägg som gör att det ploppar upp i den tråden ;)

Tycker det kan vara skoj att se vad som blir avklarat hela tiden, så man ser vad som är nytt. Som det är nu så lägger man (inte jag) märkte till allt ni ändrar. Men gillar nya funktioner, knappar mm måste ju testa det mesta ;)
Eller kanske finns det redan en "versions" hanterings tråd jag med missat med allt nytt tro?

Nej, någon versionshanteringstråd finns nog inte, däremot markeras trådar som lösta när pucken är avklarad.
Jag kan också hålla med om att det vore smidigt att ha en lösning där pågående, avklarade och föreslagna förändringar/uppgifter samlas. Jag tror dock att arbetsinsatsen som krävs för att få ordning på det överstiger behovet. Nuvarande lösning med lösta/olösta trådar har en del brister men fungerar hjälpligt. :)

hehe en snabb fråga till då när jag ändå har dig på "tråden". Skall jag markera denna som avslutad? ;)

Anser du att du har fått svar på frågan, så visst. ;)

Rikard skrev:

Jag tror dock att arbetsinsatsen som krävs för att få ordning på det överstiger behovet. Nuvarande lösning med lösta/olösta trådar har en del brister men fungerar hjälpligt. :)

Avvaktar ett tag.... Innan jag börjar tjata om detta igen ;)

Jag tror vår att göra-lista får vara en tillräcklig lösning i nuläget.

heheh fanns en sådan alltså ;)

Ja, numera. Och för tillfället. Jag räknar inte med att upprätthålla den i oändlighet. Men under tiden vi betar av de allvarligare puckarna efter uppgraderingen så. :)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)