webForumDet fria alternativet

Avrapportering, första veckan med vBulletin v3

Om webForum

6 svar · 1 066 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

Nu, en vecka efter att migreringen är genomförd, kan vi konstatera att mycket har rullat på bra. Vi har ett bekymmer med hårdvaran i webbservern som vi måste lösa inom rimlig framtid. Men själva plattformen verkar fungera tillfredställande.

Vår att göra-lista växte ganska raskt de första dagarna men nu börjar antalet uppgifter bli hanterliga. En uppgift i listan kan vara allt från att ersätta en ikon till att lägga till att lägga till nya funktioner på forumet.
I att göra-listan finns även en del puckar som har lösts av er medlemmar genom att ni hjälper varandra. Att Peeers eller mitt namn står i kolumnen löst av behöver inte nödvändigtvis betyda att vi har gjort jobbet. Tengblad t.ex. har varit oss behjälplig med ikoner. Men när det gäller sånt som leder till förändringar på forumet står våra namn där av praktiska skäl.

Under veckan har ni rapporterat:
- 22 buggar
- 69 begäran om förändring
- 18 supportärenden ("hur funkar det?/var hittar jag?")

Av dessa totalt 109 uppgifter är 73 lösta i nuläget. Statistiken påvisar att snittiden för att lösa en uppgift ligger på lite drygt 33 timmar.

Jag är inte säker på att varken Peeer eller jag kommer att orka hålla samma tempo i fortsättningen men vi ska göra vad vi kan för att inga bollar ska trilla mellan stolarna i alla fall. Hjälp oss gärna genom att se till att varje uppgift får en egen tråd. Skapa hellre en tråd för mycket (och låt oss slå ihop dem i efterhand). Fast det är klart, allra helst ser vi gärna att ni gör en sökning först. ;)

Tack för hjälpen och ert tålamod!

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ni har verkligen gjort (och gör) ett hästjobb, jättebra!

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Jag får lov att tacka för den tid ni lägger ner. Utan wF hade min och säkerligen många andras vardag varit lite gråare. Bra jobbat!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Ni rockar. Jävligt hårt. :bire

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

muskot skrev:

Ni har verkligen gjort (och gör) ett hästjobb, jättebra!

Instämmer! :e Jag har full förståelse för om ni trappar ner snabbheten i åtgärderna nu!

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

n1! :)

börjar gilla den här versionen mer och mer nu.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

VBulletin.v3.5.0.Release.Candidate.3

614 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
466 ms — ändringar (db)