Qimen - erkänn när du formulerat dig fel.
Johnny - ta det lite lugnt med rymdposterna.
Mitt personliga tycke. :)
2000 - 3 år - 2003
170 svar · 2 705 visningar · startad av Johnny Rönnberg · sida 7 av 9
Frågan, av Johnny Rönnberg
Tre år av permanent utforskning av rymden Idag är det tre år sen den första besättningen dockade med ISS och påbörjade det som skulle bli minst 3 år av permanent människlig vistelse utanför jorden.
Läs frågan i sin helhet →Riktigt intressant utveckling det blev på denna tråd. Alltid intressant och se hur olika människor regerar när de blir trängda och/eller får kritik. Även intressant och ser hur visa (inga namn nämnda) måste pinka revir lite varstans.
Förstår inte varför folk läser trådar som bara gör de upprörda. Själv läser jag bara trådar som intresserar mig och struntar i resten. Om någon har något emot att jag startar en tråd är det bättre att skicka ett PM till mig istället för att trams sönder en seriös tråd.
Tengblad skrev:
Johnny det enda du gör är att försöka promota din egen sajt vilket ja ser som ren reklam (Spam). Annars kan du väl skapa dig ett eget forum om just rymden så kan du spamma hur mycket du vill.
Var gör jag reklam för min egen sajt i denna tråd (mer än i min signatur)? Sidorna jag har länkat till i denna tråd är sidor som jag inte har något att göra med överhuvudtaget.
Tengblad skrev:
Jag älskar katter undrar om man kanske ska starta 15 nya trådar om katter varje dag och göra en sida som man kan länka till. Weeee Qimen vill du vara med!¿
Du får gärna starta 15 trådar om katter varje dag för jag kommer inte att bry mig om detta. Utan jag kommer bara att strunta i och läsa dem. Sen ser jag inte vad detta har att gör med att jag startar en rymdtråd lite då och då.
LeonL skrev:
[OT] Har människan kommit på ett bra sätt att efterhärma Jordens gravitation ute i rymden? [/OT]
Det är inget som man lägger ner några stora pengar på. För meningen med labb i rymden är just att det inte finns någon gravitation.
Nä fan vi bryr oss inte om nått vi skiter bara i allt. Bra inställning Johnny :OO
Tengblad skrev:
Nä fan vi bryr oss inte om nått vi skiter bara i allt. Bra inställning Johnny :OO
bara för jag inte bryr mig om dina 15 katttrådar om dan skiter jag i allt? Vekar vara någon annan som har en konstig inställning.
Du tar ju uppenbarligen inte hänsyn till andra människor. Såna människor klarar jag inte av.....
Tengblad skrev:
Du tar ju uppenbarligen inte hänsyn till andra människor. Såna människor klarar jag inte av.....
Jaså, du har sänkt dig till grova personangrepp nu. På vilket sätt tar jag inte hänsyn till andra människor? Menar du att jag inte tar hänsyn till andra människor för att jag startar trådar om rymden dåd och då? I så falla undrar jag om det inte är någon annan som har svårt att visa hänsyn mot andra.
Johnny... skrev:
Riktigt intressant utveckling det blev på denna tråd. Alltid intressant och se hur olika människor regerar när de blir trängda och/eller får kritik. Även intressant och ser hur visa (inga namn nämnda) måste pinka revir lite varstans.
Förstår inte varför folk läser trådar som bara gör de upprörda. Själv läser jag bara trådar som intresserar mig och struntar i resten. Om någon har något emot att jag startar en tråd är det bättre att skicka ett PM till mig istället för att trams sönder en seriös tråd.
Det kanske intresserar dig när rymdfärjor flyger fram och tillbaks i världsrymden, men du behöver för guds skull inte starta en ny tråd varje gång något som du tycker är intressant sker. Då kan jag skapa en ny tråd varje gång jag har varit ute och sladdat med bilen, för det tycker jag är intressant. Tänk om alla på forumet skulle tänka som du och skapade en ny tråd varje gång som något intressant sker i deras omgivning, då skulle cafét vara ännu mer ohjälpligt översvämmat med skit än vad det redan är...
Johnny Rönnberg skrev:
Tengblad skrev:
Jaså, du har sänkt dig till grova personangrepp nu. På vilket sätt tar jag inte hänsyn till andra människor? Menar du att jag inte tar hänsyn till andra människor för att jag startar trådar om rymden dåd och då? I så falla undrar jag om det inte är någon annan som har svårt att visa hänsyn mot andra.
Du en sak kom ner på jorden är du snäll. Fattsr du inte själv vad jag menar så får det vara. Personagrepp skulle jag inte kalla det för, det är bara min åsikt.
Johnny >>
Varför skapar du inte bara "den ultimata rymdtråden" eller något liknande som du kan uppdatera varje gång något intressant händer?
Då slipper du alla betska kommentarer om att du postar för mycket trådar om samma sak, för då kan du samla allt på samma ställe. Dessutom så blir det _mycket_ enklare för de som verkligen är intresserade att hitta till dina kommentarer och noteringar osv. Är inte det en god idé?
oelbal skrev:
Johnny... skrev:
Riktigt intressant utveckling det blev på denna tråd. Alltid intressant och se hur olika människor regerar när de blir trängda och/eller får kritik. Även intressant och ser hur visa (inga namn nämnda) måste pinka revir lite varstans.
Det kanske intresserar dig när rymdfärjor flyger fram och tillbaks i världsrymden, men du behöver för guds skull inte starta en ny tråd varje gång något som du tycker är intressant sker. Då kan jag skapa en ny tråd varje gång jag har varit ute och sladdat med bilen, för det tycker jag är intressant. Tänk om alla på forumet skulle tänka som du och skapade en ny tråd varje gång som något intressant sker i deras omgivning, då skulle cafét vara ännu mer ohjälpligt översvämmat med skit än vad det redan är...
Jag startar inte en tråd varje gång jag tycker det händer något intressant, för då skulle jag inte få göra annat. Jag startar en tråd när jag tycker något av allmänintresse inträffar. Om du inte gillar det kan du antingen anmäla inlägget eller strunta i och läsa det.
Du klarar inte av att ta till dig förslaget som jag gav?
Tengblad skrev:
Johnny Rönnberg skrev:
Tengblad skrev:
Du en sak kom ner på jorden är du snäll. Fattsr du inte själv vad jag menar så får det vara.
Jag känner dig och därför kan jag inte gissa mig till vad du menar om du inte skriver rätt ut. För om jag gissar mig till vad du menar är risken för att jag missuppfattar dig.
Tengblad skrev:
Personagrepp skulle jag inte kalla det för, det är bara min åsikt.
Lenin kallade inte dödandet av 20 miljoner människor för massmord….
lol
oelbal skrev:
Du klarar inte av att ta till dig förslaget som jag gav?
Då jag läste ditt inlägg efter att jag skrev mina inlägg ovan har jag inte kunnat kommentera det förrän nu och du undrar jag om vi ska tillämpa det på allt och alla? Ska alla medlemmar på wF bara få rätt att starta en tråd i varje forum, eller? Hur ska det du gå med alla fredagstrådar och andra oseriösa och meningslösa trådar då om folk inte får starta hur många trådar de vill? Är inte wF ett fritt forum av medlemmar för medlemmar? Kanske är det så att wF en hemlig sammanslutning där alla ska följa den stora ledaren? I så falla ber jag om ursäkt om jag missförstått hela tanken med wF.
Hur ska det du gå med alla fredagstrådar och andra oseriösa och meningslösa trådar då om folk inte får starta hur många trådar de vill? Är inte wF ett fritt forum av medlemmar för medlemmar?
Allting ska ske med måtta, det inser nog även du. Om du inte klarar av att ta till dig ett konstruktivt förslag som gynnar alla, då kan jag bara beklaga.
Varför blir folk så fruktansvärt upprörda? Har man en åsikt så kan man åtminstonde leverera den på ett snyggt sätt och inte kalla folk för det ena eller det andra. Jag får känslan av att folk letar efter saker att gnälla om.
Det är så enkelt som det redan är sagt. Stör det er det Johnny skriver, läs det inte då! Precis som de trådar som handlar om Flash, CGI, Databaser (vad som helst) som ni inte är ett dugg intresserade av och därför aldrig bemödar er med att öppna.
Ska jag kanske starta "den ultimata php-tråden" och ställa alla mina framtida php-frågor i den bara för att inte störa någon annan?
Nej, visa upp lite gladare attityd! Går det inte så skriv inget alls ;)
Gein skrev:
Varför blir folk så fruktansvärt upprörda? Har man en åsikt så kan man åtminstonde leverera den på ett snyggt sätt och inte kalla folk för det ena eller det andra. Jag får känslan av att folk letar efter saker att gnälla om.
Det är så enkelt som det redan är sagt. Stör det er det Johnny skriver, läs det inte då! Precis som de trådar som handlar om Flash, CGI, Databaser (vad som helst) som ni inte är ett dugg intresserade av och därför aldrig bemödar er med att öppna.Ska jag kanske starta "den ultimata php-tråden" och ställa alla mina framtida php-frågor i den bara för att inte störa någon annan?
Nej, visa upp lite gladare attityd! Går det inte så skriv inget alls ;)
Så här roligt har jag inte haft på länge så.
PHP forum finns ju ett eftersom det väntas komma många frågor om än att många är dåliga på att söka så att det finna massor med trådar om exakt samma sak. Ser du något rymdforum?
Tengblad skrev:
Vart vill du komma med ett sådant sarkastiskt uttalande?
Tengblad skrev:
PHP forum finns ju ett eftersom det väntas komma många frågor om än att många är dåliga på att söka så att det finna massor med trådar om exakt samma sak. Ser du något rymdforum?
Precis som php-forumet är till för frågor kring php så är cafe-forumet till för frågor som inte passar någon annan stans här på wF.
Nu hakade du iofs upp dej på den minst meningsfulla mening jag skrev ;)
r/ stava! ;)
Gein skrev:
Tengblad skrev:
Vart vill du komma med ett sådant sarkasmiskt uttalande?
Som jag skrev innan så tycker jag att hela diskussionen är aningen komisk. Sarkastisk nje det vet ja inte....