webForumDet fria alternativet

Polisen misstänker mord

Småprat

23 svar · 1 158 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,341282,00.html

Helt ärligt, det här har säkert varit uppe innan med nån annan artikel - men jag menar - det är inte så jävla troligt att han först skjutit sig själv och sen grävt ner sig. Hur kan man då skriva "misstänker mord". Det är väl ganska solklart?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

"I går hittades han mördad." :l

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Re: Polisen misstänker mord

Jymdis skrev:

Helt ärligt, det här har säkert varit uppe innan med nån annan artikel - men jag menar - det är inte så jävla troligt att han först skjutit sig själv och sen grävt ner sig. Hur kan man då skriva "misstänker mord". Det är väl ganska solklart?

Han kan väl ha skjutit sig själv och någon annan har gräft ner honom, det är väl inte så otroligt??? :q

Min poäng är, varför skriver man misstänker mord?? Jag menar, han lär ju vara mördad, varför bara inte skriva det?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

"Mord" är en juridisk term, det finns ju dråp, vållande till annans död et.c.. Han kan ju ha blivit vådaskjuten i ett bråk, varpå de övriga inblandade beslöt sig för att det kanske var bättre att gräva ner honom än att behöva svara på en massa besvärande frågor om varför de bråkade, varför de hade skjutvapen o.s.v.. Dessutom är det väl policy att inte säga att det var det ena eller det andra innan det faktiskt är fastställt.

Men mord verkar nog mest sannolika. Det är väl därför polisen misstänker det ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

De tog upp det i Rix MorronZoo också... korkat ;)

Medlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Han kan ha grävt ner sig först och sedan skjutit sig själv. Nu undrar ni säkert: varför skulle någon människa vilja göra det? Svaret är så uppenbart att jag nästan skäms. Personen i fråga har hört att poliser inte gör något annat än står med sina #%&! hastighetskontroller och bötfäller folk, som gör att dom blir ännu mer aggressiva och kör fortare för att dom är förbannade. För att hjälpa sina medmänniskor ordnade han en riktigt klurig gåta så att poliserna kan göra något vettigt istället, och just du med den nya och varvvilliga bilen kan köra som en vettvilling utan att bry dig ett dugg om kontroller.

Men uppskattas en sådan nobel gest? Tar media upp det ädla som denne man gjort? Naturligtvis inte, eftersom Big Brother-Linda behöver en ny lägenhet. Som vi alla vet går flickor med stora bröst före simpla människor som tagit livet av sig själva på ett annorlunda sätt för att hjälpa den lilla människan i samhället. Särskilt om nyss nämnda flickor är lite lössläppta och kan sätta fantasier i gungning hos 50-åriga män med magar som skapats tack vare hårda ekonomiska investeringar i svensk bryggerinäring.

Så jag ber er, o vänner... Nästa gång ölglasen lyfts för en skål - passa på att ära denne 36-åring, som så effektivt gett polisen något att göra.

...förresten, har jag flippat ut nu igen?

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Chainsaw skrev:

Han kan ha grävt ner sig först och sedan skjutit sig själv. Nu undrar ni säkert: varför skulle någon människa vilja göra det? Svaret är så uppenbart att jag nästan skäms. Personen i fråga har hört att poliser inte gör något annat än står med sina #%&! hastighetskontroller och bötfäller folk, som gör att dom blir ännu mer aggressiva och kör fortare för att dom är förbannade. För att hjälpa sina medmänniskor ordnade han en riktigt klurig gåta så att poliserna kan göra något vettigt istället, och just du med den nya och varvvilliga bilen kan köra som en vettvilling utan att bry dig ett dugg om kontroller.

Men uppskattas en sådan nobel gest? Tar media upp det ädla som denne man gjort? Naturligtvis inte, eftersom Big Brother-Linda behöver en ny lägenhet. Som vi alla vet går flickor med stora bröst före simpla människor som tagit livet av sig själva på ett annorlunda sätt för att hjälpa den lilla människan i samhället. Särskilt om nyss nämnda flickor är lite lössläppta och kan sätta fantasier i gungning hos 50-åriga män med magar som skapats tack vare hårda ekonomiska investeringar i svensk bryggerinäring.

Så jag ber er, o vänner... Nästa gång ölglasen lyfts för en skål - passa på att ära denne 36-åring, som så effektivt gett polisen något att göra.

...förresten, har jag flippat ut nu igen?

:birp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

>Chainsaw. Ja det har du. Men det var välbehövligt. Gillar dina andra inlägg runt denna timme.
Stå på dig annars gör någon annan det!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

motorsågen är tillbaka, vass och fin :e
Och efter som "spango" redan har förklarat varför polisen endast misstänker mord, skulle det väl vara solklart att "Chainsaws" teori är sann ;)
hur jag nu fick till det :q :q

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Om man "bara" gräver ner någon som är död, är det väl brott mot griftefriden eller nåt sånt?

Ja, något sådant borde det väl vara.

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Han var ute och sköt myror. Ett fett skott i backen som gjorde ett bamse-hål.
Skottet studsade på en sten och dödade honom varvid han ramlade ner
i hålet som sedan täcktes över av en björn som ville slippa se eländet. Så måste
det vara. Nämnde jag att jag tror på UFO'n och spöken med? :P :birp

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

I Sverige är man misstänkt tills man är dömd. Om någon mördar en person på öppen gata, är personen på sannolika skäl misstänkt för mord. Mördare blir han först efter att han är dömd.

på nåt sätt tycker jag diskussionen spårat ut lite, men ditt inlägg är värt att bemöta Marcus E...

Visst är man misstänkt tills man är dömd, eller t.om oskyldig till motsatsen bevisats men jag tycker inte man ska rubricera ett mord som misstänkt mord ungefär lika lite som om ett plan störtar säga att man misstänker att planet störtat.

Som sagt vet de inte att det var mord, vådaskjutning är ju långt ifrån omöjligt.

Medlem sedan aug. 2003627 inlägg

Ingen som funderat på om han kanske bor där nere? Jag tror det var en eremit som var å hälsade på sina "kompisar" termiterna, men det visade sig att de hade ett ont korn i sidan till honom, för han var skyldig dem en massa flis, så dom tog han på kornet och BAM!

Allvarligt talat så vågar nog ingen säga något offentligt nu för tiden. Allt för stor risk att bli hängd på löpsedlarna.

spango:
men gräver man ner personen då?

Jag skrev:

Han kan ju ha blivit vådaskjuten i ett bråk, varpå de övriga inblandade beslöt sig för att det kanske var bättre att gräva ner honom än att behöva svara på en massa besvärande frågor om varför de bråkade, varför de hade skjutvapen o.s.v..

men det är ju jävligt tveksamt om dom inte räknas som mord då ändå - för gräver man ner en man som man vådaskjutit så tror jag man kommer ha stora problem att övertyga rätten om att det var just en vådaskjutning.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)