En trevlig Mariestad på 33cl flaska. :D
Vilken öl dricker du just nu?
2 295 svar · 212 599 visningar · startad av Dryden · sida 24 av 115
Frågan, av Dryden
Tja, det finns ju några "Vad ... du just nu?"-trådar så Mat & Dryck måste ju ha sin version så; här är den! :e Just nu dricker jag och dho "Monty Python's Holy (Gr)ail", inköpt på Systembolaget i Östersund. Igår faktiskt.
Läs frågan i sin helhet →En Newcastle Brown Ale gör disken mycket roligare. God öl dessutom, synd dock att den snart är slut och att jag inte börjat diska än. :r :e
Vart i Pajala under två dagar. På torsdag var vi över till Kolari (Fin) och köpte öl så ikväll blir det Karjala och Olvi :P :)
En höna som blandas med en lagavulin.
Här inmundigas det Chimay Vit. :bire
Jag drar i mig en Staropramen Granát Beer (inte kvällens första ;) ) samtidigt som jag kör min livs andra runda poker. Bra kombination. ;)
Har precis druckit San Miguel för första gången. Rekommenderas starkt! :)
Sapporo Premium Lager, det var väl inte den godaste jag har knäckt det senaste.
Just nu Mariestad, men har ett helt lager med Staropramen, så framåt skymmningen så får de kontrollera vätskebalansen inför kvällen ...
Bjornebrygd... *bläää*
Jag gillar de tjeckiska ölen bäst, i alla fall Starobrno, Zubr, Zlatopramen & Staropramen.
Även Kilkenny är en favorit.
Hoppas på att någon av dessa fyra är god, eftersom de är ekologiska. (y)
En Pilsner Urquell fick det bli efter japanen. Något bättre. :)
Med risk för spam men det är ju lördag. :e ;)
GB Pilsner, femkommatrea. Har nog aldrig druckit den förut så det är en ny bekantskap men efter några klunkar så är ju frågan om det blir någon framtid mellan oss. Rätt misslyckade inköp verkar jag ha fått till i helgen. Äh. ;)
Guinness. :D
dho: (y)
Jag kör vidare med ölandet. En Staropramen Granat Beer står på tur.
Lördag? Skrev jag att det är lördag? Ja, då dricker man ju öl! ;) En Staropramen Granát Beer slinker just nu ner, får se om jag hinner klämma en dito på väg ner på stan och krogen. ;)
Primator
Jag är väldigt inne på Staropramen Granát Beer just nu så givetvis blir det en sådan just i skrivande stund. Jag har fattat rejält tycke för den.
Det slinker nog ner både en och två Old Speckled Hen idag, en av mina favoriter från systembolgets sortiment.
:birp :e :e :e |Mc Feytto Har noterat Har haft abbat 'n ;l i glasebn idag.
K;per imorgoin