Men dom är ju faktiskt rätt så idiotiska i och med att dom inte respekterar boende eller hur. Vad ska man anklaga medlemmarna på wF för?
Anmäla motorcykel förare???
80 svar · 3 374 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 3 av 5
Frågan, av magnusfernstrom
Hejsan!! Jag sitter nu och irreterar på alla jävla ego trippade motorcyklister som skiter i ljuddämpare och åker runt mitt istan och glatt gasar klockan mitt på natten!!! Poliser kan göra en massa mindre nödvändigt som att bara stå och vakta på motorvägen (jag tänker framförallt på den som går vid norrköping......typ:)) och ta fast dom som kör aningen för fort istället för att ta fast galningar so
Läs frågan i sin helhet →magnusfernstrom skrev:
Men dom är ju faktiskt rätt så idiotiska i och med att dom inte respekterar boende eller hur. Vad ska man anklaga medlemmarna på wF för?
Du talar ju dessutom om för mig just nu att jag är en idiotisk människa så det är ju inte konstigt att dom ogillar dig.
Du förstår inte dom, dom förstår inte dig..
M.Cheragi: Om man ser dom på stan, ja kanske det. Men inte om du hör dom varje dag flera gånger...
Då är man rätt så dum, eller hur? Jag menar, om man inte förstår att det är jobbigt när man för ett jävla liv klassas man enligt mig som dum i huvudet. Okej att åka, men att köra framåt och tillbaks på samma jävla gata och gasa vid rödljus, det är enbart jobbigt.
magnusfernstrom skrev:
Då är man rätt så dum, eller hur? Jag menar, om man inte förstår att det är jobbigt när man för ett jävla liv klassas man enligt mig som dum i huvudet. Okej att åka, men att köra framåt och tillbaks på samma jävla gata och gasa vid rödljus, det är enbart jobbigt.
Ja, i dina ögon är det korkat.. I deras & till viss mån i mina ögon är det skoj!
Jag är ingen förespråkare för illegal verksamhet på allmän väg, jag åker själv inte helt laglydig på vilka sätt det nu må vara, det ska jag inte hymla om, men jag ser inte ner på folk som kör fort, gasar allt vad et går vid rödljus inne i stan etc etc föränns dom gör fullkomligt vansinniga & livsfarliga saker på vägen, då kan jag höja ögonbrynen en aning.
Höga ljud behöver dessutom inte ens betyda att det går fort eller är illegalt på något vis. Kan Du förstå det sambandet?
Tycker att din militanta stil i det här ämnet suger nått fruktansvärt & tror att du antingen är förbaskat avundsjuk på att folk har skoj utan att du kan vara med. Eller så är du bara ute efter att provocera.
Om du verkligen vill få fast personerna kan du ju fotografera, alt. skriva upp reg.numret på hojarna. Risken finns ju dock att du på plats eller vid polisanmälan får en fet smäll i ansiktet av de som blivit anmälda. (Jag tror nämligen att ditt namn syns på anmälan som skickas ut till dem...)
Annars kan jag rekommendera treglasfönster, funkar någorlunda för mig. :)
magnusfernstrom skrev:
Att syssla med programmering alternativt Internet i allmänhet?
De kanske stör sig minst lika mycket på det som du stör dig på deras skränanden.
Nu var bara detta ett exempel, själv tycker jag att det är ganska jobbigt med mc-förare. :)
Jag monterad på leoVince slipon idag, så nu är det ut å reta snorungar i innerstaden(varvstopp rockar §e )
Ja, i dina ögon är det korkat.. I deras & till viss mån i mina ögon är det skoj!
Jag är ingen förespråkare för illegal verksamhet på allmän väg, jag åker själv inte helt laglydig på vilka sätt det nu må vara, det ska jag inte hymla om, men jag ser inte ner på folk som kör fort, gasar allt vad et går vid rödljus inne i stan etc etc föränns dom gör fullkomligt vansinniga & livsfarliga saker på vägen, då kan jag höja ögonbrynen en aning.
Höga ljud behöver dessutom inte ens betyda att det går fort eller är illegalt på något vis. Kan Du förstå det sambandet?Tycker att din militanta stil i det här ämnet suger nått fruktansvärt & tror att du antingen är förbaskat avundsjuk på att folk har skoj utan att du kan vara med. Eller så är du bara ute efter att provocera.
Eller så störs jag bara av det olidliga ljudet dessa bågar ger ifrån sig...
magnusfernstrom skrev:
Höga ljud behöver dessutom inte ens betyda att det går fort eller är illegalt på något vis. Kan Du förstå det sambandet?Tycker att din militanta stil i det här ämnet suger nått fruktansvärt & tror att du antingen är förbaskat avundsjuk på att folk har skoj utan att du kan vara med. Eller så är du bara ute efter att provocera.
Eller så störs jag bara av det olidliga ljudet dessa bågar ger ifrån sig...
Köp hörselskydd!
Så jag skall sitta med öronskydd när jag sitter vid datorn?
Hoppas du skämtade...
magnusfernstrom skrev:
Så jag skall sitta med öronskydd när jag sitter vid datorn?
Hoppas du skämtade...
Ja, jag var inte helt seriös..
Flytta till ett lugnare område kanske? Kanske ut i skogen?
Jag är 16 år, men visst, när jag blir äldre, så kanske. Men det är inte så stor chans. Hatar landet, det får gärna vara ljud, missuppfatta mig inte, men dessa ljud är enbart jobbiga.
Du är... 16år? :e
*Lämnar tråden genast*
R) Trodde du var en grinig medelålders man som inte fått sex på 10 år eller nått..
sgtpepper skrev:
Kanske inte, men det borde inte vara så långt ifrån, är det inte 103dB vid utblåset på 5000 rpm eller liknande som dom mäter? Det är ju rätt högt :)
Varvtalet beror på slaglängden och är således olika för olika maskiner. Min lilla CB 750F är det max 103 Db vid 5300 rpm som gäller. (Om nån är intressserad av att veta)
Bire: Jag förstår inget, varför inte argumentera med en 16-åring?
magnusfernstrom skrev:
Bire: Jag förstår inget, varför inte argumentera med en 16-åring?
Mest därför att du inte har en susning om vad som är tjusningen med att åka hoj, vilket är det primära i denna diskussion! ;)
Vet inte hur det är med er andra MC-idioter, men JAG får iaf ståpäls när jag hör en CBX med 6-1 system dra på för fullt, länge och HÖGT. :e
Mog skrev:
Vet inte hur det är med er andra MC-idioter, men JAG får iaf ståpäls när jag hör en CBX med 6-1 system dra på för fullt, länge och HÖGT. :e
*aplåderar och ryser bara vid tanken* :e
Mest därför att du inte har en susning om vad som är tjusningen med att åka hoj, vilket är det primära i denna diskussion!
Jag har ju åkt motorcykel, dock inte kört en. Och ja, det var en härlig känsla. Men inte fan tyckte jag det var roligare för att det lät, snarare pinsamt att man kom där, på ett skränande vidunder!