Hejsan!! Jag sitter nu och irreterar på alla jävla ego trippade motorcyklister som skiter i ljuddämpare och åker runt mitt istan och glatt gasar klockan mitt på natten!!! Poliser kan göra en massa mindre nödvändigt som att bara stå och vakta på motorvägen (jag tänker framförallt på den som går vid norrköping......typ:)) och ta fast dom som kör aningen för fort istället för att ta fast galningar som förmodligen kör för fort och med all säkerhet överstiger den ljudnivå som är tillåten på motorcyklar mitt i stan! Egoister som inte tänker på att det finns barn som sover, gamla människor som behöver lugn och ro eller bara dom som vill ha det lite lugnt även om man inte är gammal! Nu kanske detta inte är det rätta forum att ställa denna fråga på men eftersom många på detta forum har rätt så hyffsad koll på vad som gäller och inte gäller enligt svenska lagen så kanske någon kan hänvisa till någon sida där man kan läsa om vad som Är rätt och fel eller vart man kan ge polisen en påminnelse om att det faktist är jobbigt med dessa dårar som bara vill styla mitt i stan på morgonen/dagen/kvällen/natten!. Hoppas ni kan förstå mig. Vilket jag omöjligt kan tro att ni Inte gör eftersom ni Måste ha hör någon motorcykel utan ljuddämpare och uppärksammat att detta Är jobbigt!
OBS!!! Jag har inget emot motorcyklister förutom dessa som inte tar absolut Någon hänsyn till de boende i stan eller något annat bostads område som befinner sig i närheten av en väg!
Hehe, vill du nå dessa människor skall du regga dig på https://www.sporthoj.com och tala om din åsikt...du bör dock vara beredd på visst mothugg... Jag kör själv mc, men jag kör på orginalavgassystem, finns ingen vettig anledning att byta till något mer högljutt, det ger knappt någon effektökning alls. Och jag kan också störa mig på ljudet...
Rödalacket...Hörde om det där också men grejen är inte att dom inte fungerar vilket ioförsej är synd grejen är att dom inte är här!
clarkbones...BRA!
greyhound Japp jag har bott i stockholm tills nu och det var fanimej inte tyst nån gång :( men men skönt att man får medhåll. Men desvärre fick jag inte svar på frågan jag ställde! någon som vet vart man kan "påminna" att man kanske ska ställa en civilpolis i en timme utabför vårat hus och se hur många motorcykliste han tar! 1, 3, 5, 10? ja det e frågan! men man kanske måste ringa till typ närpolisen för detta! eller?
Tja, det är inte så lätt att "ta" alla. Vissa motorcyklister stannar inte för polisen, och det är inte så lätt för polisen att hänga på. Eftersom de inte kan se ansiktet hjälper det inte om de tar reg. nummer på hojen och griper denne senare. Motorcyklisten hävdar då att han lånat ut hojen till någon, men vägrar säga till vem. Man har ingen skyldighet att ange folk, så då kan polisen ej göra något.
Tja, det är inte så lätt att "ta" alla. Vissa motorcyklister stannar inte för polisen, och det är inte så lätt för polisen att hänga på. Eftersom de inte kan se ansiktet hjälper det inte om de tar reg. nummer på hojen och griper denne senare. Motorcyklisten hävdar då att han lånat ut hojen till någon, men vägrar säga till vem. Man har ingen skyldighet att ange folk, så då kan polisen ej göra något.
Då får de väl skjuta sönder däcken istället då. ;)
Då får de väl skjuta sönder däcken istället då. ;)
Det är inte bara hojar som ställer till det - lika illa med alla som skaffat sig feta bilen med feta stereon och vill "stajla" med det och tror att de är häftiga... :x
Alternativt har de skaffat muskelbilen och vill rita svarta streck överallt...
Jävla idioter som skiter i att det finns folk som bor centralt! x(
Jävla idioter som skiter i att det finns folk som bor centralt! x(
Lita på mig, man skiter blankt i hur mycket det låter.. ;) Men jag störs med av höga motorljud mitt i natten då jag bor på en "utsatt" gata i stan.. Men jag kan helt enkelt inte klaga på dom andra! :e
Lita på mig, man skiter blankt i hur mycket det låter..
Du menar alltså att så fort man blir intresserad av motorcyklar och/eller "tuffa" bilar åker blir man både en döv och korkad självisk ***** som tappat förmångan att visa vanlig normal hänsyn till sina medmänniskor?
Bendro:
Nej, det gäller inte alla mc-förare. Snarare en minoritet, men som vanligt är det minoriteten som märks.
Off topic:Förresten undrar jag om de där stjärnorna är en omskrivning för fitta? Det kanske inte är ett vackert ord, men det symboliserar något vackert och skall ej användas som svärord...
Lita på mig, man skiter blankt i hur mycket det låter..
Du menar alltså att så fort man blir intresserad av motorcyklar och/eller "tuffa" bilar åker blir man både en döv och korkad självisk ***** som tappat förmångan att visa vanlig normal hänsyn till sina medmänniskor?
Nej, jag menar bara att man skiter blankt i hur mycket det låter... Det betyder inte att man medvetet åker 200 inne i tätbebyggda områden & medvetet väsnas mer än nöden kräver, såvida man inte är ute efter att reta upp folk. Så menade jag, sen får man ta det för vad jag menar. ;)
Notera att de hojar som stör mest (åtminstone hemma hos mig på Söder i Sthlm) är glidarhojar med i princip raka rör som framförs av feta män med väldigt liten penis.
Sporthojar med race-ljuddämpare låter (åtminstone anser jag det) inte alls lika irriterande och oftast inte lika högt förutom på höga varv.
Jag kör själv med ett s.k slipon på min hoj och visst låter den, men inte i närheten så mycket som många av de kromade rullstolsersättare (HD mfl) som bågnar under vikten av feta femtioåringar.
Varför kör jag med slipon då? För att det är snyggt och låter trevligare, men mitt slipon låter ändå inte mer än att det antagligen går igenom besiktningen, den riktigt höga ljudvolymen framkommer inte förrän vid 8000 rpm och uppåt och så mycket varvar jag inte i bostadsområden :).
Kolla så snygg han är med slipon: §e
Mumma! :)
Slutsats: Klaga på de feta glidaråkarna för det är deras jävla äckliga bullrande fula krom-missfoster som stör mest. Sporthojars ljud är bara trevligt, ungefär som fågelsång :).
Slutsats: Klaga på de feta glidaråkarna för det är deras jävla äckliga bullrande fula krom-missfoster som stör mest. Sporthojars ljud är bara trevligt, ungefär som fågelsång :).
Ja, eller motardåkarna med sina dämpare som grannens spett passerat genom! ;)
Min 1100R låter illa som fan när man passerat 7-8000 rpm, men NÄR når man dom trivselvarven i tätbebyggda områden?
Nej, det är som pepparn skriver: Dom alltför många blekfeta Harley Davidsson-wannabees som stör när det gäller ljudnivån om man då bortser från en & annan sporthojsfåne som helt enkelt måste ligga på maxvarv inne i stan nattetid..
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25