webForumDet fria alternativet

Matteprov Nationellfusk!

Småprat

57 svar · 1 633 visningar · startad av [AMD]Zmaster

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg
Frågan#1

Har fått flera på halsen idag som frågar om jag vet vart man kan få tag i matteprovet nationella för att fuska.
Jag går i 8an, men dem som frågar går alltså i 9an.
Fattar inte varför, är så jävla dumt att fuska.

Det är för en själv som man går i skolan, inte för att visa upp ett bra betyg, utan att lära sig något!
Bara synd om dem som fuskar.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Va? Lära sig? Är det inte meningen att man ska gå i grundskolan för att få ett fint betyg så att man kommer in på gymnasiet. Sedan läser man tre år på gymnasiet för att få ett fint papper så att en högskola tar in en. Därefter pluggar man tre eller fyra år på högskolan för att få ett papper som visar att man lämpar sig väl som anställd?

Frågan är bara om det är idioterna, eller de intelligenta, som gallras ut i denna process. :)

Matti skrev:

Va? Lära sig? Är det inte meningen att man ska gå i grundskolan för att få ett fint betyg så att man kommer in på gymnasiet. Sedan läser man tre år på gymnasiet för att få ett fint papper så att en högskola tar in en. Därefter pluggar man tre eller fyra år på högskolan för att få ett papper som visar att man lämpar sig väl som anställd?

Frågan är bara om det är idioterna, eller de intelligenta, som gallras ut i denna process. :)

Sen då, när den kommer till jobbet och i själva verket inte kan något annat än svaren på provfrågorna? :e
Fan, fick mitt första inlägg att se ut som jag va värsta plugghästen, så är inte fallet, men samtidigt fuskar jag absolut inte..jag försöker så gott jag kan..

Sen då, när den kommer till jobbet och i själva verket inte kan något annat än svaren på provfrågorna?

Då slår man upp en bok och läser. Att fuska innebär i många fall endast att man väljer att läsa något från en lapp eller ur en miniräknares minne, för att man inte haft tid, eller lust att memorera meningslösa fakta eller formler.

Jag förstår inte varför man inte får ha med sig relevanta böcker när man skriver ett prov.

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Matti skrev:

Då slår man upp en bok och läser. Att fuska innebär i många fall endast att man väljer att läsa något från en lapp eller ur en miniräknares minne, för att man inte haft tid, eller lust att memorera meningslösa fakta eller formler.

Jag förstår inte varför man inte får ha med sig relevanta böcker när man skriver ett prov.

Men nu gäller det ju att ha ett helt prov + svar i förväg.

De frågar ju bara efter provet. Jag har för mig att jag också gjorde det när jag gick i nian. De kommer antagligen inte att få tag på det, men om de nu mot all förmodan skulle få tag på det förtjänar de fan ett MVG för ett nationellt prov + svar är inte lätt att få tag på. :e

NP är det som alla lärare tjatat om under hela högstadiet, det är klart man försöker få tag på provet.. ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Det bästa vore om de fick tag på det och ertappades §e

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

PeW skrev:

Det bästa vore om de fick tag på det och ertappades §e

Eller en felaktig version av det nationella provet som inte alls är rätt :p

Matti skrev:

De frågar ju bara efter provet. Jag har för mig att jag också gjorde det när jag gick i nian. De kommer antagligen inte att få tag på det, men om de nu mot all förmodan skulle få tag på det förtjänar de fan ett MVG för ett nationellt prov + svar är inte lätt att få tag på. :e

NP är det som alla lärare tjatat om under hela högstadiet, det är klart man försöker få tag på provet.. ;)

Som jag förstått det är det inte alls svårt att få tag i det..

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Re: Matteprov Nationellfusk!

[AMD skrev:

Zmaster]Har fått flera på halsen idag som frågar om jag vet vart man kan få tag i matteprovet nationella för att fuska.
Jag går i 8an, men dem som frågar går alltså i 9an.
Fattar inte varför, är så jävla dumt att fuska.

Det är för en själv som man går i skolan, inte för att visa upp ett bra betyg, utan att lära sig något!
Bara synd om dem som fuskar.

Fy sjutton.. §e

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

PersianBulldog skrev:

Fy sjutton.. §e

Vad menas? :OO

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Re: Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

Josef skrev:

PersianBulldog skrev:

Fy sjutton.. §e

Jag tycker bara att det är hemskt att detta ska förekomma.. Den där lilla djävulen vet jag inte hur den kom dit..

Re: Re: Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

PersianBulldog skrev:

Josef skrev:

PersianBulldog skrev:

Fy sjutton.. §e

Jag tycker bara att det är hemskt att detta ska förekomma.. Den där lilla djävulen vet jag inte hur den kom dit..

Precis vad jag trodde också... ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

Josef skrev:

PersianBulldog skrev:

Josef skrev:

PersianBulldog skrev:

Fy sjutton.. §e

Precis vad jag trodde också... ;)

Ahh nu klarnar det ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

[AMD skrev:

Zmaster]Ahh nu klarnar det ;)

Jag tycker det regnar. :OO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

Josef skrev:

[AMD skrev:

Jag tycker det snöar :stud

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Matteprov Nationellfusk!

[AMD skrev:

Zmaster]

Josef skrev:

[AMD skrev:

Jag tycker det snöar :stud

Här har vi snöflingor stora som elefanter. :p

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Fusket är ju bara fel så länge som inte alla har möjlighet att fuska. Sedan är det väl lite galet om frågorna bara kräver svar. Då visar det ju inte att man kan räkna ut exemplen om det nu handlar om ett matteprov. Men om man lär sig exakt hur man skall skriva formlerna och ange svaren, ja då är det inga konstigheter. Men nu är det ju så att långt i från alla får tillgång till svaren innan och de som får det är kanske inte de som skulle klara av provet utan fusk.

Om man ser till arbetslivet är ju prov helt vansinnigt. Hur ofta och i hur många yrken får man hemläxa som förhörs via prov? Arbeten är väl i så fall mycket bättre för att ha som betygsunderlag. Kan man med hjälp av Internet och böcker hitta lösningar till problemen är man ju egentligen mycket mer anpassad för ett arbete än de som kan lära sig en massa saker utantill. Eller?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Mohahaha ska snickra ihop ett eget prov som är helt fel §e :e

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

As lätt att få tag på provet, gjorde provet idag! :D

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)