Jag tror på....
äh.. jag är för trött för å svara :) Efter 13 timmars sträckarbete är det äntligen dags att krypa till kojs .. nattis
67 svar · 1 542 visningar · startad av obelix
Hur står det till med tron på det övernaturliga här på Wf?
Det har ju varit lite om sånt nu den sista tiden, dels genom 5:ans förnimelse av mord och fyrans reportage om "healing".
Tror ni på nåt eller har ni upplevt nåt övernaturligt?
Själv så har jag läst en hel del om magi, satanism, häxor m.m.
Men det enda som jag tror på och har upplevt är just nu healing. Jag kan känna var en person har ont, och ibland lindra smärtan, och ibland ta bort den helt.
Vet att själva ordet övernaturligt är rätt så luddigt och stort, men det är ett intressant ämne om man ger det en ärlig chans och inte har förutfattade meningar om det.
Fast det finns ju en himla massa båg och lurendrejeri samt flum-flum inom vissa grupper...
Jag tror på....
äh.. jag är för trött för å svara :) Efter 13 timmars sträckarbete är det äntligen dags att krypa till kojs .. nattis
Jag är helt säker på att det inte existerar något övernaturligt.
Däremot finns det väldigt många naturfenomen som vi med våra referensramar inte förstår.
enligt min ödmjukt ringa mening
Håller med Kreon, Theon menar jag.
Om man har en naturvetenskaplig syn på allting är det omöjligt att
acceptera att det inte finns logiska förklaringar till saker o ting.
r) Typiskt, jag som trodde att Kreon var något monster, eller liknande, i den grekiska mytologin. I stället var han konung, helt fel. :(
:)
Tror på typ liv efter döden och sånt.
Theon skrev:
Jag är helt säker på att det inte existerar något övernaturligt.
Däremot finns det väldigt många naturfenomen som vi med våra referensramar inte förstår.
enligt min ödmjukt ringa mening
Klyftig kille, den där Theon. Jag tror nog inte det går att säga på ett bättre sätt. :)
Mika3l skrev:
Det är enbart för att du VILL tro på det...fattaruväl. ;)
Klart att de finns övernaturliga grejor - varför skulle det inte finnas?.........:)
Övernaturliga saker finns självfallet. Men övernaturligt är bara saker vi inte förstår. Innebär inte att de är oförklarliga eller ovetenskapliga (vid medeltiden tyckte de nog det var övernaturligt att solen gick upp varje morgon).
Spöken och magi tror jag inte på. Hör hemma i Harry Potter, och dylika sagor. ;)
"Spöken och magi tror jag inte på. Hör hemma i Harry Potter, och dylika sagor. "
Absolut. De bör förbjudas bums...sagorna. :)
Jag har samma förmåga som Obelix. Får även väldigt mycket Deja Vju upplevelser som jag inte tycker om.
Men jag gör inte en grej av det hela som de gör på kanal 5. Det finns ju tyvärr massor av skojare där ute.
Var på en alternativmässa här i helgen där jag stötte på en hel del mumbojumbo folk som inte hade en aning om vad de pratade om. Sen har man ju tyvärr folk som snärjar viseledande folk i sekter som sysslar med magi och mystikism.
Ni kanske kom ihåg den synska Saida, som kunde bl.a. namnge den speciella platsen/stället, där personernas borttappade saker befann sig.
Innan hon gick bort, så uttalade hon - något som har skrämt mina hjärnceller - att det skulle utstarta, mer än bara, ett krig fr.o.m 2001 och simsalabimbos WTC!! Och nu Irak!!!
Otroligt skrämmande, eller hur?!
Det stora frågan är då, som dyker upp - av det ovanstående - om framtiden är egentligen redan ödelagt och klart redan??
trexter skrev:
Håller med Kreon, Theon menar jag.
Om man har en naturvetenskaplig syn på allting är det omöjligt att
acceptera att det inte finns logiska förklaringar till saker o ting.r) Typiskt, jag som trodde att Kreon var något monster, eller liknande, i den grekiska mytologin. I stället var han konung, helt fel. :(
Men vad gör ni om det dyker upp ett problem eller en situation som trotsar all logik, som ni inte kan förklara på vetenskaplig väg?
Ta tex healing, hur förklara ni det via vetenskap?
Om jag håller mina händer 5 cm ifrån bar hud, kan jag lämna röda varma märken efter mina händer...
Då försöker man så klart ta reda på en logisk förklaring, hypotes som sedan blir bättre och bättre och mer sanningsenlig.
Jag kan inte svaret på din fråga men man frågar ju sig vissa saker:
Överdriver du eller håller du dig alltid till sanningen när du snackar om sådant här?
Hurdana märken snackar vi om?
På dig själv eller annan person?
Jag säger inte att du ljuger men man kan ju ha olika syn på saker
o ting, personligen är det som sagt omöjligt att tro på övernaturliga saker.
Nope överdriver inte alls, ljuger inte heller...
Tänk dig att man slår handflatan på låret (lårkaka) på någon. Det blir på den jag gör det på (inte alltid men oftast).
Det är väl inte så konstigt. Vi har celler som känner av beröring.
Det är väl inte speciellt övernaturligt?
En sak som är lustig är att allt övernaturligt alltid ska vara så
svårt att bevisa att det finns. Kan det kanske bero på att
ingenting är övernaturligt?
Varför uppträder det "övernaturliga" alltid i så blygsam form?
Healing, telepati osv. Varför händer det aldrig att t.ex. en stor
stad invaderas av flygande morötter? Då hade man ju på allvar
kunnat börja diskutera ämnet.
(Även om jag säkerligen kommit fram till att morötterna t.ex.
hade inbyggda jet-motorer.)
Innan hon gick bort, så uttalade hon - något som har skrämt mina hjärnceller - att det skulle utstarta, mer än bara, ett krig fr.o.m 2001 och simsalabimbos WTC!! Och nu Irak!!!
Att ett krig skall starta kan väl inte anses vara någon högodsare? Krigas ju hela tiden, någonstans i världen.
När det gäller healing så är en vetenskaplig förklaring att vi alla har magnetfält omkring oss. Dessa fält påverkas när vi rör varandra. Det är ju även bevisat att folk som rör varandra har starkare immunförsvar och lever längre. Healing kan helt enkelt bara vara den beröringen som vårt ensamsamhälle behöver.
Ingrid skrev:
Mika3l skrev:
Det är enbart för att du VILL tro på det...fattaruväl. ;)
Ja. ;)
Fast jag har även i viss grad bevis för lite hokus pokus som släktingar till mig har varit med om...
För mig är det fullkomligt naturligt att med tankekraft flytta möbler.