webForumDet fria alternativet

Carl-Erik Rosén mördade Olof Palme

Politik & samhälle

62 svar · 7 748 visningar · startad av mrblonde · sida 3 av 4

Frågan, av mrblonde

Om någon kommer från Jönköping så har ni kanske sett mannen som går runt på stan med en vit skylt med texten "Carl-Erik Rosén mördade Olof Palme", i släptåg så har han en kvinna i samma ålder (runt 50). Båda två ser helt normala ut, inga luffare eller så, men är uppenbarligen lite konstiga. Hur som helst, om ni undrar vart han tagit vägen så kan jag meddela att han verkar ha flyttat till Lund, fö

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Såg inte personen som körde.
Hmm... någon tuttman har jag aldrig hört talas om... :)

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg

mrBlonde

Tycker det är grymt omoget och inget att skratta åt.

Kan bara instämma, förresten - Vem har skrattat?...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

:stefan: skrev:

som jag mycket väl vet vad han heter, men med tanke på PUL och skit är det väl bäst att knipa om den detaljen ;))

Kolla länken som finns i början av tråden...

Där står det ju att han heter Stellan Hagmalm och att han flyttat till lund osv...

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Wiberg skrev:

http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10040304

Intresant artikel!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Man kanske skulle flytta in i en bil bredvid paret och börja gå runt med en skylt med texten:
"Stellan Hagmalm mördade John F Kennedy". :OO

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Web-Tor skrev:

Man kanske skulle flytta in i en bil bredvid paret och börja gå runt med en skylt med texten:
"Stellan Hagmalm mördade John F Kennedy". :OO

Eller

"Stellan Hagmalm mördade Olof Palme".

Ifall han själv hade gjort det så e det ju lätt att gå runt med en skylt och skylla ifrån sig på någon annan person...

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Varför måste ni dra upp gamla trådar? :OO

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

bluxbluxo skrev:

Varför måste ni dra upp gamla trådar? :OO

Stör det dej på allvar?

Undra varför han just hakat upp sig på Carl-Erik Rosén?

*väntar tålmodigt tills han flyttar till uppsala* :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Coolt, jag tänkte på Stellan bara häromdan - saknar hans maskinskrivna lappar han tapetserade anslagstavlorna i stan med... :e

Är det en röd Nissan Micra förresten? I så fall är det samma som de hade när de bodde på parkeringen vid Musierondellen. Vad jag hörde förlorade de kåken i Mullsjö och bodde ett tag på Stora Hotellet på bekostnad av Soc, men när de tröttnade på de feta hotellräkningarna blev det tydligen bilen...

Kul att höra att också Sydsvenskan skrivit om honom! Om tio år flyttar han vidare...

Iofs, att han är uppvuxen i Ulricehamn och bodde länge i Mullsjö - det bekräftar bara mina uppfattningar om de orterna... :OO :e

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

kanske borde börja demonstrara jag med, man kan ju tydligen bli kändis om man är tillräckligt envis :moose

Iofs, att han är uppvuxen i Ulricehamn och bodde länge i Mullsjö - det bekräftar bara mina uppfattningar om de orterna...

Inget att säga om att han bott i Jönköping? ;)
(Är själv uppvuxen i Eksjö, småländska höglandet)

Bilen som körde förbi här var iaf röd och kan mycket väl varit en micra. :) Såg dock inte personen som körde...

:stefan: skrev:

Coolt, jag tänkte på Stellan bara häromdan - saknar hans maskinskrivna lappar han tapetserade anslagstavlorna i stan med... :e

Är det en röd Nissan Micra förresten? I så fall är det samma som de hade när de bodde på parkeringen vid Musierondellen. Vad jag hörde förlorade de kåken i Mullsjö och bodde ett tag på Stora Hotellet på bekostnad av Soc, men när de tröttnade på de feta hotellräkningarna blev det tydligen bilen...

Kul att höra att också Sydsvenskan skrivit om honom! Om tio år flyttar han vidare...

Iofs, att han är uppvuxen i Ulricehamn och bodde länge i Mullsjö - det bekräftar bara mina uppfattningar om de orterna... :OO :e

Thorsander skrev:

Iofs, att han är uppvuxen i Ulricehamn och bodde länge i Mullsjö - det bekräftar bara mina uppfattningar om de orterna...

Inget att säga om att han bott i Jönköping? ;)
(Är själv uppvuxen i Eksjö, småländska höglandet)

Hörrö, att häcka i en bil ser inte jag som att bo i stan direkt. ;)
Å andra sidan var det inte många månader som de "bodde" på parkeringen, de försvann mot Lund rätt snabbt...

Drar upp den här tråden igen. Stellan och hans fru var (ofrivilligt) med på 100 höjdare igår. :)

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Web-Tor skrev:

Stellan och hans fru var (ofrivilligt) med på 100 höjdare igår. :)

Varför har jag aldrig sett det programmet? :q

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Såvitt jag vet har han bott i Lund ett riktigt bra tag nu...

Josef skrev:

Varför har jag aldrig sett det programmet? :q

Det kan jag tyvärr inte svara på.

Cassady skrev:

Såvitt jag vet har han bott i Lund ett riktigt bra tag nu...

Ja, varenda människa dom snackade med visste typ allt som Stellan och hans bravader.

Jepp, Stellan har blivit ett naturligt inslagg i den Lundensiska stadsmiljön!
- Simon, Lundabo

Web-Tor skrev:

Drar upp den här tråden igen. Stellan och hans fru var (ofrivilligt) med på 100 höjdare igår. :)

Typiskt att man missade det... Det råkar inte finnas på nätet?

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)