fan så sjukt....
Expressen skrev:
Om du missköter din ekonomi så kan du hamna i klorna på kronofogden.
Feta borde få smaka på samma beska medicin, enligt docenten.
dom kan väll ochså hamna hos kronofogden? :q :x
59 svar · 1 836 visningar · startad av Bendro
Vet inte om man skall skratta eller gråta
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=2697
fan så sjukt....
Expressen skrev:
Om du missköter din ekonomi så kan du hamna i klorna på kronofogden.
Feta borde få smaka på samma beska medicin, enligt docenten.
dom kan väll ochså hamna hos kronofogden? :q :x
44% tycker det är en bra ide enligt röstningen på sidan...
piip>> he he du missuppfattade nog lite...
Sjukt, det blir nog inget av det... :l
Så välutbildad och förstår så lite...
Bekräftar min och en del av mina programkamraters känsla om högskolan. Ju mer man läser, desto dummare blir man :birp
Hela debattartikeln: http://www.svd.se/dynamiskt/Brannpunkt/did_4049257.asp
Helt sanslöst!!!
Vilket jädra skämt! Det kan iof kanske hjälpa feta att gå ner i vikt ;) :e
Ja, så kan man ju också resonera. :x
För första (kanske andra...) gången i mitt liv finner jag inga ord för att beskriva denna människas sjukhet.
Kan ju fortsätta på samma sätt och ta ut trängselavgift för personer med för mycket väskor/kassar, folk som går i bredd osv. Kanske specialbeskattning för människor som är för dumma också?
Politiska logik-fjollor på akademisk 'nivå', förblir kanonföda.
En 'psykologisk' orsak till, 'den ivriga docentens' agerande,
kan vara en snarlik, som får terrorister att begå illdåd... :x
- Ett geni som jag, fixar idioti med kaos! ;)™
Plus förstås en skatt för fula kvinnor, och folk som går knäppt, låter mycket vid matbordet, fiser, rapar, svär, finns och förstås kaffemissbrukare ...
Är det inte lika bra att gasa varenda människa när vi ändå håller på?
men Viking då....
va?
Det märkliga i hennes resonemang är egentligen följderna.
Om man nu beskattar folk för att de är för feta, vad händer sedan?
Om man nu lyckas utrota alla feta är inte risken väldigt stor att man sedan letar efter en annan svag egenskap som borde beskattas? Ska man då jaga de som är för smala, för sådana finns ju oxå...? Finns det inte en risk att gränsen för fettma sänks mer och mer?
Det kanske är rimligt att göra en sådan drastisk åtgärd om man strikt ser ur sjukvårdskosnadernas synvinkel men var går gränsen sedan?
Jag undrar om inte risken finns att vi då snart har ett samhälle endast för idealmänniskan som bara drar in pengar och inte kostar något. Och det skulle bli ett ganska litet samhälle...
:OO
Tja..för det första skall alkoholister och narkomaner givetvis betala betydligt mer skatt än vi andra. Sedan borde givetvis den som kör bil mer än genomsnittet betala mer eftersom han/hon sliter mer på vägarna och på miljön.
Folk som jobbar med data och andra stillasittande jobb skall givetvis beskattas högre eftersom de har en högre riskfaktor för att drabbas av problem längre fram i livet. Dispans från detta skall kunna ges vid styrkande av aktiviteter som uppväger det stillasittande jobbet.
Det som missas i diskussionen är att kraftig övervikt faktiskt är klassat som ett sjukdomstillstånd och att det finns mycket forskning som tyder på att övervikten ofta är ett symptom på andra problem.
Det är alltid lättast att sparka på den som redan ligger.