webForumDet fria alternativet

UFo - Tråden

Småprat

77 svar · 1 389 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

Hallo!

Tänkte bara kolla hur många och VILKA som tror på Ufon och allt som hör till det?!

Själv så tror jag att det finns ufon. Dom kanske inte har besökt Jorden men dom finns där ute,

Ni kanske har haft tillfället att vara i kontakt med nån från en annan planet? :h vad vet jag,

För att stilla mitt sinne så kollar jag på Arkiv X för att hålla mig uppdaterad om läget i världen. :stud

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

. §e
*sorry*

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Jag kände ett UFO en gång... Det var inget speciellt faktiskt.

Men jag tror nog det finns bra mycket intressantare UFO:n där ute någonstans, men då snackar vi miljontals ljusår härifrån, annars skulle vi märkt det. Jag menar, om vi kom ut i rymden o dök på en främmande planet med livsformer, så hade vi ju glidit ner o kikat lite närmare, kanske inte knatar ut och hälsar på dom, men iaf så att dom märker oss, om dom har kommit närmare 1900-talets teknologi då.

Medlem sedan juni 2001329 inlägg

Det kanske inte varit något ufo här nere och flygit på jorden, men nog fanken vore det konstigt om det på alla miljardes stjärnsystem med miljarder planeter bara är HÄR på jorden som det finns liv.

Tror ni att det var ett Ufo som kracha i new Mexico, Roswell??

Själv tror jag inte att det var ett ufo men men vet alldrig.

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Självklart tror man att det finns liv på andra planeter, men allt det här med UFO:n verkar lite mysko. Varför skulle en främmande ras komma hit och sedan bara spöka omkring lite i kulisserna?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Att det finns massor med UFON därute är jag säker på samt kan knäppa fotobevis i stort sett dagligen! ;)

Vad gäller UFON som flyger runt i luften o kommer från främmande solsystem är jag lite osäker, men jag vill nog gärna tro att det finns samt ser fram emot att få se ett. :)

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

Jag är väldigt tveksam till att det finns något utomjordiska objekt på jorden, förutom en o annan komet som har kommit o hålat lite här.

Jag tycker ju det att ifall det skulle vart ett UFO som krashade 1947 så borde något slags bevis läckt vid det här laget. Den som hade bevis skulle ju kunna dra in fetstålar. Så jag tvivlar

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

UFO betyder ju bara "oidentifierat flygande objekt". Självklart förekommer det flygande objekt som vi inte har lyckats identifiera. Därmed finns UFOn. Om det sedan skulle vara utomjordingar i dem, är en helt annan fråga. Jag tror de vanligaste skälen är antingen ett naturfenomen som vi inte vet så mycket om, eller militära övningar som försigår mer eller mindre hemligt. Jag har läst någonstans att UFO-observationer var vanligare under kalla krigets dagar, än idag.

Angående utomjordingar, jag är övertygad om att det finns liv på andra planeter. Däremot tror jag inte de har kommit hit. Dels skulle vi ha märkt det betydligt tydligare än ett suddigt foto på någon tallrik, dels skulle en sådan resa för dessa utomjordingar, kräva någon helt ny teknik som ställer hela relativitetsteorin på ända (om de nu inte vill ägna hundratals år till att resa). Vi har inte sett några tecken på att relativitetsteorin skulle vara fel. Det utesluter inte att någon annan civilisation kan ha gjort det, men det förefaller osannolikt.

Sedan har vi ytterliggare en omständighet, om man ser lite mer cyniskt på saken. Om utomjordingarna är så avancerade att de kan resa till oss, då har de säkert uppfunnit kärnvapen för länge sedan. Troligtvis har de dessutom redan använt dessa vapen i något krig. Då har de gjort slut på sig själva innan de lärde sig behärska långa rymdresor.

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

UFO = Unidentified Flying Object, dvs allt från flygande gafflar till flygande tefat ;)
Ni bablar ju dock uppenbarligen om Äjliens (förutom Birp som antagligen tjafsar om ULFON) :e

erre skrev:

Självklart tror man att det finns liv på andra planeter, men allt det här med UFO:n verkar lite mysko. Varför skulle en främmande ras komma hit och sedan bara spöka omkring lite i kulisserna?

Du har en poäng där!:OO

JoakimE skrev:

UFO = Unidentified Flying Object, dvs allt från flygande gafflar till flygande tefat ;)
Ni bablar ju dock uppenbarligen om Äjliens (förutom Birp som antagligen tjafsar om ULFON) :e

Ja, ni borde fatta vad jag menar. utomjordingar och deras Farkoster... :OO :e

JoakimE skrev:

(förutom Birp som antagligen tjafsar om ULFON) :e

:q :q :q

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

JoakimE är bara förvirrad.. inget o lägga vikt på.

Han kanske är en utomjording utklädd till en förvirrad pöjk.

medialabs skrev:

Mmm, det är säkert så. JoakimExtraterrestrial.

UlfT skrev:

medialabs skrev:

Mmm, det är säkert så. JoakimExtraterrestrial.

Det verkar som om du har upptäckt en ny ras :q

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

JoakimExtraterrestrial phone home!

Kommer på bio den 3 Januari, 2003 :p

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Damn, avslöjad :o :h

Btw, äkta gröna män från mars kör med SMS, inga fjolliga telefonsamtal :OO :birp

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)