Säga vad man vill, men Ericssons mobiltelefoner är som Volvo. De är fyrkantiga och klumpiga, men de klarar det mesta som en vårdslös användare utsätter dem för... :birp
Eller vad sägs om det lilla äventyr som min 628:a fick utstå ikväll (förutom alla de ggr som jag tappat den i golvet) :
Stressade hem och skulle slänga in en tvätt i tvättmaskinen, gick in i badrummet med jackan på och telefonen i bröstfickan (jeansjacka)... öppnade maskinen, lutade mig över toalettstolen för att nå tvättkorgen och.... plums!
Telefonen ramlade ned i toaletten! :x
Jag skickade ned näven och trevade men den hade kilat fast sig i böjen... :l ... så det blev ett lirkande men efter ca 5 min fick jag iaf upp den droppande tingesten.
Suck! Nu blir det en nokia iaf, tänkte jag. Men jag provade iaf med att skruva isär den, blåsa rent den med tryckluft och slutligen hängde jag upp delarna på tork.
Ett par timmar senare satte jag ihop de tidigare så blöta delarna och den funkade! :D
Helt otroligt... denna telefon har fått utstå mycket grymheter tidigare, men detta var nog det värsta.
Dom som säjer att mobiler inte tål fukt *släng er i väggen*.
Har en liknande historia på lager.
Nokia 3210 som dottern har letade vi som galningar efter, dagen efter när morgontidningen skulle inhämtas, vad låg inte i gräsmattan i det blöta gräset efter ett stilla nattregn.
Den fungerar fortfarande :e
Ericsson? Har haft två stycken var en bara var tråkig och ful (T18)
och den andra var snyggare men värdelös (T65). Bytte telefonjävlen (fick alltså ny varje gång) tre gånger innan jag gav upp (jo, det var det där välkända surrandet) och bytte till Nokia
Dessutom kan jag tala om att din telefon förmodligen börjat rosta inuti PeW och att den funkar nu är ingen garanti för att den funkar om några dagar. Det brukar ta ett tag innan rosten sprider sig, hörde jag. Men för din skull hoppas jag på det bästa...
Vi får väl hoppas att Ericsson skärper till sig. De förlorar ju en hel del pengar på sina mobiler.
En granne till mig hade sin mobil, Nokia (3110 tror jag), i fickan en dag då det bröjade regna lite smått. När han sedan skulle använda den fungerade den inte, dåligt? :e
Sen så tycker jag att en mobilrelefon ska klara av att sitta fast hos en person som råkar välta med en kanot, inte gå sönder... :e :e :e
Dessutom kan jag tala om att din telefon förmodligen börjat rosta inuti PeW och att den funkar nu är ingen garanti för att den funkar om några dagar.
Rosta var nog fel ord, däremot kan det börja ärga om det krypit in fukt som inte försvann med tryckluften inne i nån mikro-spole (jag hade isär allt som gick att skruva isär)... och ja, nån garanti har man ju inte.
Blev bara så förundrad att den klarade kortslutningen som uppstod av att ligga under vatten i 5 minuter... när en polares Nokia pajade en dag av dimma (reparatörens bedömning) + att jag tappat telefonen ett antal ggr så att batteri och simmkort flugit i bitar...