Weeeeeee!
Imorgon är det högskoleprov och jag ska göra det för första gången. :D Jag testade här hemma med provet från våren 2000 och fick 1,5.. Jag suger hårt på ORD-delen.. ;)
Är det nån mer wFare än M@rtin och jag som ska göra provet imorgon? :q
Jag har skrivit högskoleprovet 4 gånger, så det känns som det räcker :).
Faktum är att jag skrev 0.1 poäng bättre för varje prov och slutatde på ett helt ok resultat, så man skall inte bli ledsen för att man inte skrev superbra på första försöket, det är bara att skriva nästa gång igen!
Högskole provet är najs, själv stoltserar man som familjens svarta får på det :e
Men det går bättre andra gången för de flesta, när jag gjorde det satt en tjej som hade gjort det 5 ggr, hon skulle fan komma över 0.3 som hon hade haft som max innan, vad kommer man in på med 0.3 ?
hon skulle fan komma över 0.3 som hon hade haft som max innan, vad kommer man in på med 0.3 ?
Hur orkar man ens skriva fem gånger om man inte kan prestera mer än 0.3??
Inte för att vara överlägsen, men skriver man 0.3 så är det något som saknas i skallen, om man gör hela provet helt slumpmässigt och prickar in svaren på måfå så får man ju högre poäng än 0.3... :)
Jag har skrivit fyra gånger och höjde rejält först tredje gången - de jävlarna gjorde om provet innan jag skrev andra gången, då tog de bort Allmänorienteringen och utökade NOG, DTK och ORD till vad det är idag... Skitstövlar! ;)
Men till hösten är det dags att skriva igen eftersom det gått fem år sen jag skrev sist. Och med tanke på +0.5 extra kan resultatet förhoppningsvis bli riktigt kul! :e
Vad gäller 0.3 totalt på provet så är det en del utbildningar som kräver att man ska ha gjort högskoleprovet och fått godkänt, dvs 0.1 eller högre. :l
Hmm usch vad jag hatar statistik och diagram! Tillraga pa allt sa kom det tillbaka fragor pa statistikdelen fran senaste gangen jag gjorde provet - '96 - fast jag var lika kass pa det da och mindes inga svar sa det spelade liksom ingen roll! :x
For ovrigt gick det bra...tack o lov! :) Skont att det ar OVER! Nu ar det slappa dags! Weeeeeeeeeee :bire
En kille i Katrineholm gjorde provet för ett par år sen och fick totalt 30 rätt, vilket betyder att han hade fått bättre resultat om han bara satt sitt svar på A på varenda fråga. :e
Min systers klasskompis, en kvinna i 45-ars aldern, gick in och satte 2.0 forra aret. Det var dessutom forsta gangen hon gjorde hogskoleprovet... Sicket flyt! :)
min far skrev 2.0 första gången tror jag eller så var det 1.9, syrran hade 1,9, varför fick jag inte min pappas gener **snyft**, men jag får vara snygg eller nått istället :e