webForumDet fria alternativet

Vad är kärlek??

Livsfrågor & relationer

30 svar · 279 visningar · startad av Rinaldo · sida 2 av 2

Frågan, av Rinaldo

Det har kännts väldigt konstigt på sistonde... Varje gång jag har trott jag har varit kär i en tjej och sedan blivit ihop men henne... När jag blivit det så vet jag inte riktigt om jag riktigt känner något längre... Är det så annorlunda att ta steget från att vara olyckligt kär och att sedan bli lyckligt... Snälla hjälp mig... Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte at det ska bli som med

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Rinaldo ----> Håller tummarna!!

------------------
======goldy=======
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>db<---BURNER--->db</A>

Medlem sedan feb. 20011 517 inlägg

-> Rinaldo
även fast jag inte kan fatta varför du dricker för mycket så att du inte ens kommer ihåg att du strulat med en annan tjej, så måste jag faktiskt ha lite medlidande med dig även fast du var otrogen.
Håller tummarna för dig :)

------------------
i'm going nowhere without my mössa!

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

tack för all hjälp alla.... vi ska på bio imorn nu!jag tror nog det här kan bli bra.

Jag ska nog akta mig från alkohol i fortsättningen, då jag inte lär få en tredje chans...

Kram på eder alla!

------------------
MVH

Medlem sedan feb. 20011 517 inlägg

-> Rinaldo

Jag ska nog akta mig från alkohol i fortsättningen

låter klokt :)

------------------
i'm going nowhere without my mössa!

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Jag med! :OO

Iafa sprit nu blir det bara öl! :bire

------------------
"Om ändå Jorden vore platt!"

Detta tyckte jag var det bästa som har hänt mig med wF under dessa månader jag har varit här....

För det första har jag lärt mig att det alltid finns folk som lyssnar och vill hjälpa, och att det finns folk som förstår.
Sedan har jag nu tänkt över vad jag tycker och känner...

Sen att jag nu bestämt mig för att sluta dricka för att inga fler misstag ska ske...

------------------
MVH

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Tummen upp Rinaldo!

Det är alltid roligt att hjälpa till när någon behöver lite råd eller hjälp.
Sen glädjer det mig att notera att du även lär dig något av misstagen, det är långt ifrån alla som gör.

Lycka till nu!

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Medlem sedan okt. 2001295 inlägg

Sitter här och läser, och bara ler :)

------------------
Store Ande, ge mig sinnesro
att acceptera det jag
inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan
och förstånd att se skillnaden.

Så! Var ute med tjejen ikväll, på bio, och det gick faktiskt väldigt bra... Vi satt och myste i 2 timmar och jag tror jag känner något äkta för henne.

Sen om det är kärlek får tiden utvisa!

------------------
MVH

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Rinaldo, va fint!

Man måste vara väldigt försiktig med känslor. Inte bara dina egna utan även andras. När kärleken spirar (det låter ju så, då du faktiskt inte ville att hon skulle göra slut) så är det extra viktigt att man tar hand om varandra.

Kan bara hålla med i det Luxman rått dig till. Han är en klok man och har många års erfarenhet att falla tillbaka på.

När man är 15 så börjar man bli kär på riktigt också, man blir också mer sårbar då känslorna börjar bli riktiga. Man börjar upptäcka sin kropp och dess behov lika mycket som man upptäcker sina känslor. Ibland blandas de ihop så att man tolkar passion och kärlek som samma sak. Men kärlek är ju också när man klarar sig igenom svåra saker... just som ni gjort nu.

Ta vara på den här flickan. Var försiktig med hennes känslor och dina egna. Och var försiktig med drickandet också förstås (man blir inte sexigare, snyggare och bättre av sprit).

Kramar på dig! :f

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Nu har det dykt upp ett annat problem (igen)... ledsen att ni ska behöva höra på mitt tjat men men...

Det är så att väldigt ofta när jag pratar med charlotte, som hon heter, i telefon så har man en killröst(er) det är olika från gång till gång och hon medan jag är kvar på linan börjar hon prata lite med dom, och sen säger hon snabbt till mig att hon inte kan prata just nu, varpå hon stänger av mobilen...

sedan kan hon inte nås på en timme å när jag ävl får tag i henne är hon väldigt tystlåten och byter ämne...
Det känns som om hon försöker hämnas för det jag det(inte kommer ihåg att jag gjorde) på nyårsafton, och vill få mig svartsjuk.

Det känns jävligt tråkigt att det ska va såhär när jag bett om ursäkt men jag det känns fel av mig att prata med henne om det, då det var jag som först var otrogen...

------------------
MVH

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)