webForumDet fria alternativet

Lyxiga "lådbilar"

Bilar & fordon

28 svar · 609 visningar · startad av Beatbox · sida 2 av 2

Frågan, av Beatbox

Volvo blir bara dyrare och dyrare samtidigt som kvalitén sänks. http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,56553944852\,00.html Om man går och köper sig en bil för över 200 000 spänn kan man ju förvänta sig att de vitala delarna fungerar i alla fall. Tycker att det mer och mer börjar likna "lyxiga lådbilar" som Volvo

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

På någon nivå så borde man kanske testat ABS systemet innan man monterade det på bilen. Man borde ju kanske upptäckt sådana fel då. Det är ju skillnad på vad dom beställt och vad dom fått leverarat. Du förutsätter att det är leverantören som gjort fel. Det kas ju lika gärna vara Volvo som tänkt fel i deras design. Om sakerna fungerade då dom lämnade leverantören och inte fungerar då dom sitter intgrerade med Volvos system.... vems är felet ?

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det konstig var väl i så fall att det bara var några styrenheter som visade upp felet efter programering(en taskig lödning som inte höll måttet).
Och ja, jag förutsätter att levrantören har brustit i sina rutiner.(utbytes enhetarna var ok)
Ge dig nu, det är ingen som tvingar dig till att köpa en Volvo(dom är ändå för dyra för dig).

------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!

Och ja, jag förutsätter att levrantören har brustit i sina rutiner.(utbytes enhetarna var ok)
Ge dig nu, det är ingen som tvingar dig till att köpa en Volvo(dom är ändå för dyra för dig).

Det är ju konstigt att underleverantören inte upptäckte felet utan lät tillverka minst 4700 enheter som dessutom måste levererats helt otestade till Volvo. Det låter en smula otroligt.

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Och hur i hela världen vet du vad som är för dyrt för Beatbox?

------------------
de'nim

Medlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Ang. hjul trillar av, vilken modell?, senast jag fick något memo om det var på 900.
Du blandar inte ihops det med att rattbulten lossnade så ratten glappade då?(du kunde känna ett glapp om du drog ratten mot dig)

Hjulet kunde lossna på V70/S80 ifall du körde över (OBS alltså körde över i fart) en trottoarkant eller likn. Det var alltså en försvagning i hjulupphängningen. Alltså var det helt ofarligt att köra bilen. Däcket kunde inte lossna av sig själv.

Källa??? Kanske brevet vi fick ifrån Volvo ;)

------------------
Valentino Rossi | 2001 World GP500 Champion

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

>kim:

Volvo blir bara dyrare och dyrare....

OBS. Ej komplett citat.

>Beatbox:
En taskig lödning är det första som dyker upp vid körning av ett testprogram på abb?
Tycker du borde veta bättre(om du har med produktion att göra).
"shit happens"(eller något sådär)
Sluta nu att försvara underlevrantörer, dom har det jobbig nog utan din hjälp.
Det var inte ni som levererade kortet ifråga?

------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!

En taskig lödning är det första som dyker upp vid körning av ett testprogram på abb?
Tycker du borde veta bättre(om du har med produktion att göra).

I så fall så är jag stumm av förundran hur Volvo lyckas välja en underleverantör som kallöder minst 4700 kretskort. Tycker det är en bedrift ! :-)

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

[Redigerat av Beatbox den 03 nov 2001]

[Redigerat av Beatbox den 03 nov 2001]

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

kallöder minst 4700 kretskort.

Men det skulle också kunna vara så att de kallödda korten ingår i en batch på 4700 kort där de flesta kanske är OK, men man drar in hela batchen för säkerhets skull.

Men det skulle också kunna vara så att de kallödda korten ingår i en batch på 4700 kort där de flesta kanske är OK, men man drar in hela batchen för säkerhets skull.

Eventuellt så kan det ju va så. Då man läser artikeln så får man intrycket av att felet är på alla 4700 bilar.

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)