webForumDet fria alternativet

träningstips tack!

Träning & hälsa

30 svar · 426 visningar · startad av i.a · sida 2 av 2

Frågan, av i.a

nån som kan hjälpa mej att komam på nått bra sätt att träna och bli av med några kilo! att det inte hjälper att sluta äta har ja kommit fram till för länge sen! jag vill träna, magen så att den blir lite mindre, armarna så att dom blir lite smalare, och röven! bra träningstips någon? att springa kan va härligt men eftersom jag bor inne i "stan" så finns det inte så många möjligheter till det :( s

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

För att bränna maximalt med fett så ska man inte ha intagit någon föda de senaste åtta timmarna, vilket därför gör en promenad före frukost till den bästa motionen.

------------------
-mucho-

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Du är död ett par gånger om innan man hinner vifta upp en sån, om du skall slåss mot en kampsportare.

Snarare ensam. En kampsportare är per definition en smart människa ;) och en smart människa vet mycket väl att det vanligen är bättre att pinna på i stället för att bråka med någon som har en kniv. De flesta kampsporter har trots allt ganska konstruerade regler, och förutsätter ett visst mått av rent spel. Visst, ens förutsättningaratt vinna - eller komma oskadd ifrån - ett slagsmål förbättras om man tränar någon kampsport, men drar någon fram en kniv kommer personen i fråga antagligen hinna skära en på ett flertal otrevliga ställen innan man sänkt vederbörande (vilket inte är helt sannolikt att man kommer att göra, har man ett knivhugg i armen lär man inte vara vidare sugen på att demonstrera sina o soto otoshi, yoko geri eller liknande).
Man gör det för att det är förbannat kul, inte för att man blir någon grym killer :)

------------------
You can't be young forever, but you can be immature indefinitely.

[Redigerat av spango den 19 okt 2001]

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det var symboliskt. Det filmiska i det hela dök fram i huvet, det nogranna viftandet med butterfly är standard.

Givetvis skall man tänka sig för innan man bråkar med nån pundig knivdragare.

ett slagsmål förbättras om man tränar någon kampsport, men drar någon fram en kniv kommer personen i fråga antagligen hinna skära en på ett flertal otrevliga ställen innan man sänkt vederbörande

Jiu-jiutsu (och jutsu:n) har tekniker för att avväpna anfallare med kniv, om jag inte minns helt fel, eh?

har man ett knivhugg i armen lär man inte vara vidare sugen på att demonstrera sina o soto otoshi, yoko geri eller liknande.

Demonstrera? :e Då har man inte lyckats försvara sig tydligen. :) springer man.

Jag håller med om att man är ensam, men ensam är stark. :)

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jiu-jiutsu (och jutsu:n) har tekniker för att avväpna anfallare med kniv, om jag inte minns helt fel, eh?

Nja, typ... det finns ju tekniker för att fälla motståndare som kommer emot en, men lik förbannat måste man komma i närheten av den där kniven. Det blir liksom bara på träningarna som den där tekniken kan funka felfritt, sätter motståndaren emot blir man oftast tvungen att brottas lite för att få ner vederbörande, och att brottas med någon som viftar med en kniv är garanterat ohälsosamt. Visst det går, och bra kampsportsutövare kan säkert klara det, men den genomsnittlige knivviftaren torde ge den genomsnittliga kampsportaren en otrevligare lektion än tvärtom (förutsatt, förstås, att kampsportaren inte är tillräckligt intelligent för att inte hamna i knivviftarsituationen).
Typ :)

------------------
You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind

Typ. :)

Pungspark. Så. klart. :e ;) :)

------------------
Craving for malicious suspection fulfilles the prophesized termination of this world.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Typ.

Pungspark. Så. klart

Ditt bästa träningstips? :q

------------------
-mucho-

Kim > Nej. Se Spango:s och min diskus ovan.

Ganska offtopic :r sorry i.a.

------------------

Medlem sedan maj 2001739 inlägg

Du sa att du inte gillade gymnastik, tillhör Friskis o svettis den kategorin?
Om det inte gör det så e det nåt jag kan rekommendera. Det är INTE dyrt (iaf inte här i Malmö) fast jag vet ju inte vad som e dyrt för dej iofs....jag betalar 720 för fyra mån inkl studentrabatt (annars 820 tror jag)
Och så kan man gympa hur mycket man vill! Och det e kul, för det mesta, det e ju inte alla pass som e bra, men det e kul att röra sig till musik o man blir peppad av alla andra. :)

Annars håller jag med föregående talare. Promenader e jättebra, bättre än att springa har jag hört, för knän o leder o sånt. Simma e också bra.

------------------
Cloe

Medlem sedan maj 2001739 inlägg

Skulle bara tillgägga att det inte längre e "tantgympa" att träna på Friskis o Svettis, de har allt möjligt där för alla åldrar, men på de pass jag går är det iaf mest unga. Sen har dom speciell basgympa o seniorgympa för de äldre. Så glöm alla era fördomar om ni nu hade nåra :)

------------------
Cloe

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

spinna =)
cykla snabbt utan att komma nånstans till hög musik i ett helt mörkt rum =)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Det viktigaste är väl egentligen att man gör något överhuvudtaget !
Gå, simma, springa, jympa.

Kan rekommendera att dansa, ja ja det kan verka töntigt i många öron men när man blir lite äldre som jag så är det inte disco som gäller. Har gått på Buggkurs några år och jag kan intyga att det är skitkul och jobbigt men även det ger motion.

------------------
Vi närmar oss jul med stormsteg.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)