inte jag :(
+
det lord pingu skrever stämmer inte....
ville bara säjadet så att jispir inte gör slut ;)
------------------
min signatur är 10-12 rader ;)
[Redigerat av wooster den 02 okt 2001]
57 svar · 943 visningar · startad av Cloe · sida 3 av 3
Mitt längsta förhållande varade i 2,5 år, varav sambos det sista halvåret. Ni då? \------------------ Cloe
Läs frågan i sin helhet →inte jag :(
+
det lord pingu skrever stämmer inte....
ville bara säjadet så att jispir inte gör slut ;)
------------------
[Redigerat av wooster den 02 okt 2001]
Men Wooster va säger du?? :(
Förnekar du att vi e ihop :q
------------------
Växla skägg är kul
[Redigerat av Lord Pingu den 02 okt 2001]
Jadet gör jag....
det skulle ju va hemligt... oooooops nu försa jag mej :(
------------------
Nu har ja femto inlägg, kan vi ite fira det me lite sex?? ;)
------------------
Växla skägg är kul
Ingen forumledare som kan säga till? Jag tyckte det här var en ganska seriös tråd faktiskt.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jymdis, det bästa för att fortsätta denna seriösa tråd är nog att bara ignorera Lord Pingu.
Barn är och förblir barn tills de växer upp :)
LeJa
Jag håller med LeJa och vill med det ta upp den diskussion som Cloe påbörjade om manligt och kvinnligt språk.
Jag håller fullständigt med dig om att män och kvinnor talar olika språk! Ibland undrar jag om det inte är så att vi är helt olika raser... ;) Jag har funderat mycket på problemet du tar upp, att saker som vi tycker är självklara inte alls uppfattas av dem (männen)...
Men förmodligen tycker männen att vi är lika konstiga ;).
Nåja, i den i mitt tycke något överdrivna jämställdhetens tidsålder kanske det inte är så lätt att börja prata om olikheter mellan könen? Men jag tror att det finns stora skillnader och att vi måste inse vad de handlar om innan vi kan mötas. Din liknelse med att klättra över en barriär med ord för att sedan mötas med lexikon tycker jag är underbar!
Men om man förnekar att det behövs ett lexikon? Om man benhårt hävdar att män och kvinnor är så lika varandra? Kan man mötas då?
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
13.5 år varade det längsta och resulterade i två av mina barn. Numera är jag lyckligt självgående och sonen bor med mig.
Tror att många sätter alltför stor betydelse vid partnerns beteende i förhållanden så att de hamnar i en slags beroendeställning som inte är sund. Varken för dem själva eller för partnern. Iaf min erfarenhet. Kärleken är underbar - om man inte utnyttjar den.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
PeW, roligt att se dig i Cafét igen :), det var ett tag sedan...
Jag håller med dig om att det är mycket viktigt att behålla sin självständighet i ett förhållande. Att utplåna sig själv för den andres skull är verkligen inte sunt.
------------------
PeW har varit så upptagen med kursen: "Introduktion till datalogiprogrammet" så han har inte haft tid med nåt café... :e
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
[Redigerat av PhOrPhEr den 03 okt 2001]
Phorpher
Det är snarare "Basmatte MM1460" som uppehåller mig. ;)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
Men förmodligen tycker männen att vi är lika konstiga
Jag kan garantera att vi tycker att ni är ännu konstigare :e
------------------
And remember, when you look into the pit, the pit looks back into you. /Anonymous INTERCAL hacker
Men förmodligen tycker männen att vi är lika konstiga
Jo tack, det har jag med råge upptäckt... :)
Din liknelse med att klättra över en barriär med ord för att sedan mötas med lexikon tycker jag är underbar!
Tack! :) Blev själv ganska nöjd faktiskt! ;) :e
Men om man förnekar att det behövs ett lexikon? Om man benhårt hävdar att män och kvinnor är så lika varandra? Kan man mötas då?
Hmmm...alltså, jag tror såhär, att man nog måste vara uppmärksam på skillnader för att förstå dem och kunna mötas. För det kan ju lika gärna vara individuella skillnader, som könsrelaterade.
Men om vi nu ska hålla oss till de sistnämnda skillnaderna, så tror jag att det är viktigt att man inte ursäktar sig med detta, som en joker i bakfickan, utan tar sitt ansvar som individ och inte som kvinna/man genom att ständigt referera till det. Utan genom att reda ut begreppen och se varandra med alla de olikheter som man har och respektera dem, så borde man kunna mötas, om det inte är något annat som ligger och pyr där i relationens gryta.
Det finns ju många som hävdar att kvinnor och män är lika på alla plan, att den enda skillnaden är att kvinnan föder barn. Det må vara sant, och egentligen den enda skillnaden som borde vara relevant, men min erfarenhet säger mig annat... Och det är ju det enda man kan referera till, sina egna erfarenheter.
I alla de förhållande jag har haft så har jag, undantagslöst, fått med mig samma erfarenheter. Vad det beror på vet jag inte, och jag antar att man som kvinna ser på män med en viss sorts glasögon som är ganska typiskt kvinnliga, lika mycket som man som man ser på kvinnan med en viss sorts dito. Det var bara en tanke... :OO
------------------
Cloe
[Redigerat av Cloe den 03 okt 2001]
Har aldrig haft något och kommer aldrig ha något
Är det som du inte vill eller är det som du tror; att du aldrig kommer att ha något förhållande? Låter väldigt lessamt om det är som du tror :(
Om det är självvalt så låter det ganska ovanligt, om än intressant.
Hade varit intressant att höra dina tankar kring detta.
------------------
Cloe
[Redigerat av Cloe den 03 okt 2001]
Mitt X var jag tillsmmans med i 3,5 år. Sen gjorde hon misstaget att bjuda mig på sin kompis 20års fest. Och henne har jag varit tilsammans med i 10år!! :q
------------------
www.gametrade.nu
You will be playing my games with your body in flames!
Cloe, du är klok du! Jag håller med dig om allt du skriver!
Det må vara sant, och egentligen den enda skillnaden som borde vara relevant, men min erfarenhet säger mig annat...
Det är just det jag menar. Det finns så mycket klokskap i de erfarenheter vi har. Vi vet att det finns skillnader, varför då försöka förneka dem?
------------------
MAGGE > :q .. eh.. fortsätt... förstod inte riktigt vad du kom fram till. *nyfiken*
------------------
Jag har en skinnflådd bäver på min garderobsdörr. Bara så ni vet.