Är det bbc som har 60 minutes? Jag trodde det var ett amerikanskt program.
Men det kanske är vi här i västvärlden som har helt fel syn på saker och ting? Man kanske ska tända på lite här och där när man tröttnar på folk!
Om du ska ägna dig år kulturrelativism kan du väl åtminstone forska lite mer i de olika kulturer som förekommer i muslimska länder innan du uttalar dig.
Eftersom jag sällan eller aldrig befinner mig i islamska länder så måste jag ju få min uppfattning från nånstans!
Ja, men du måste väl inse att ett enda TV-program inte räcker särskilt långt som källa.
Är det ingen som tycker att Islam är lite knepig?
I princip lika knepig som kristendomen. Jag kan berätta en nyhet för dig. Kristendomen och islam har gemensamma rötter. Båda religionerna är derivat av judendomen. Läser du i en svensk översättning av koranen så kan du knappt skilja den från bibeln just därför att de två religionerna är så lika. Sedan är det en annan sak att religionerna konkurrerar med varandra. Det är därför som det i den kristna västvärlden förekommer så mycket fördomar om islam. Uppenbarligen gör dessa fördomar så att vissa inte kan tänka klart när de betraktar islam.