webForumDet fria alternativet

problemz.. bli av med flickor?

Livsfrågor & relationer

50 svar · 724 visningar · startad av RDL · sida 2 av 3

Frågan, av RDL

Har hamnat i ett rätt jobbigt dilemma, det är nämligen så att en tjej min "bekantskapkrets" gillar mig.. eller gillar och gillar.. passar bättre med ordet 'är besatt av mig'.. Jag vill ha henne kvar som vän.. BUT NO MORE! Någon som har någon ide hur jag ska gå tillväga?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

okey, här kommer hon....

ftp
open elfwing
stoffe
ls
put flickvan.jpg
bye
quit

:e

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html

[Redigerat av stoffe-2k den 04 sep 2001]

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

RDL, det finns bara ett sätt - säg som det är.

Om du inte gör det, då kommer hon att gå med "ovetandet" om hur det egentligen ligger till. Det är F så mycket värre. Sanningen svider, men den går över. Att få höra samma sak "bakvägen" och inse att någon inte har varit rak mot henne svider värre. :l

Naturligtvis bör du väl, om möjligt, linda in det. Men! Vita lögner eller något motsvarande, är jag rädd för, kan ge samma effekt som att inte säga det över huvudtaget. :(

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfresson 1980*

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Klart att du måste säga som det är! Men du kanske också ska fundera på hur det kan ha blivit så här.

Jag tror att det är ganska ovanligt att man blir "besatt" av någon helt utan anledning. Någon form av signaler har du säkert sänt ut som har fått henne att reagera som hon gjort. Du säger ju att du vill behålla henne som vän så jag antar att hon är ganska normalt funtad.

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Absolut, var rak och säg som det är att du inte är intresserad av något förhållande med henne men att du vill fortsätta vara kompis. Det är inte så svårt. Sårar du henne så är det ju hon själv som drar på sig det, du är ju bara ärlig. Då ni är kompisar så vet du nog också hur du ska berätta det för henne än att vi ska ge dig nåt slags manus som du ska följa.

Lycka till!

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Varför inte ljuga för henne om bara för en kväll och säga att du har känslor för henne, låter hon bjuda dig på bio, mat och sen åker ni hem till henne och leker. Sedan dagen efter säger du helt enkelt, nehh du va det här kommer inte fungera. Jag tror på sexuell energi och vi hade faktiskt ingen alls igår kväll, så jag måste nog säga det här. Jag är gay, ville bara kolla en sissta gång..

OBS! Det här har jag inte provat själv så jag vet inte riktigt om det kommer fungera som du vill :e

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

[Redigerat av erka den 05 sep 2001]

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Maila henne den här länken så slipper du berätta det själv: http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/003963.html ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag kan berätta om en polare som har haft samma problem.
Av någon outgrundlig anledning faller flickor till höger och vänster för honom, helt urskillningslöst. När vi gick i högstadiet var det massor med tjejer i vår klass och i våra parallellklasser som kärade ner sig i honom. I gymnasiet fortsatte det på samma väg, om vi bortser från att det inte bara var tjejer från vår skola, utan från i princip hela världen (lätt överdrift, kanske). Och han ville inte bli ihop med någon av dem.
De observationer jag gjorde är följande (min kompis är inte intelligent nog att göra egna sådana):
- Säg det så snart som möjligt.
- Säg det till henne när hon är nykter (rekommenderas starkt).
- Om du verkligen inte vill vara ihop med henne, umgås inte för mycket med henne och ingå för guds skull inte något KK-förhållande. Hon kommer inte acceptera att du inte vill vara ihop med henne, i.a.f. inte i sitt undermedvetna. Någon liten del av henne kommer alltid (eller snarare, ett tag efteråt) att hoppas på att ni fortfarande har chans att bli ihop.
- Tills du har rett ut det här, håll dig borta från andra flickor (om du vill vara någorlunda schysst).

------------------
God, root, what is difference? /Pitr

KK är ju den ideala förhållande formen om det fungerar, been there done that svårt att få det att fungera och i detta fall är det ju absolut inte lämpligt.. :e :e

Nej alvarligt, du måste säga det till henne, rakt och nyktert. Ifrån skolboken

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">
"Jag tycker om dig, men inte på det sättet du tycker om mig. Jag har tänkt på det här jättemycket och jag måste berätta för dig att jag tycker du är underbar och allt annat men jag tycker inte om dig på det sättet som du tycker om mig. Jag vill vara vän med dig, är rädd för att jag ska missta dig som vän, det får inte ske. Men du måste förstå hur jag känner. Du får ta det här jag har sagt hur du vill, jag vill fortsätta vara vän med dig. Men om inte du orkar det just nu kanske vi inte ska träffas på ett tag så får du ta första steget för att återupta vår vänskap, jag komemr vänta på dig för jag vill vara vän med dig. När du känner dig redo för att fortsätta gör jag också det **kram**"

Fattar hon inte då är det ett psykfall å då bör du inte vara vän med henne ;)

------------------

[Redigerat av erka den 05 sep 2001]

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Skaffa flickvän å säg att ni funderar på att gifta er.
Om hon fortfarande inte låter dig vara så säger du att din flickvän vill inte att ni träffas.

Men - det jag inte förstod var - hon ser bra ut å hon e kåt på dig. Vad är problemet? Du e inte kär? Killar blir inte kära. Killar blir kåta.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Min erfarenhet:

Hon säger att hon vill ha mig.
Jag säger att jag tycker verkligen om henne men inte på det sättet.
Hon säger att hon accepterar det.
Vi skiljs som vänner.
Vi slutar umgås som nära vänner för det funkar inte.
Vi träffas då och då med gemensamma vänner, på fester och så.
Vi ringer inte varandra.
Jag blir singel igen efter ett tag.
Hon ser sin chans och hoppar på mig dagen efter när jag är full och ute med mina vänner för att dränka sorgen.
Jag e dum i huve och går hem med henne "iallfall någon som tycker om mig"
Hon tror att vi är ihop och visar all sin kärlek för mig som hon förtryckt i månader.
Jag säger "nu är det vi"
Det går 10 dagar och jag står inte ut med mig själv som det svin jag är eftersom jag inte direkt sa att jag inte var intresserad fortfarande.
Jag säger det och sårar henne maximalt.
Vi pratar aldrig igen.

Så kan det oxå gå. Inget råd, bara ett exempel.

------------------
calling me a motherfucker, saying he's gonna blow me away and blah, blah, blah, blah, blah.
National Blonde Day!

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj!
Ni är helt sanslösa, vet ni det? :e

------------------

------------------

Medlem sedan mars 2001344 inlägg

Tror att det blir den nakna sanningen imorgon... skriver om hur det gick..

stoffe-2k visst! ;)

hypatia

[..]du kanske också ska fundera på hur det kan ha blivit så här.

Hmmm.. inte en aning.. har varit mig själv tror jag?

Någon form av signaler har du säkert sänt ut som har fått henne att reagera som hon gjort.

Visst det har jag säkert gjort, inte medvetet men.. (eftersom det är inte första gången det händer.. :/ )
erka

Varför inte ljuga för henne om bara för en kväll och säga att du har känslor för henne, låter hon bjuda dig på bio, mat och sen åker ni hem till henne och leker. Sedan dagen efter säger du helt enkelt, nehh du va det här kommer inte fungera. Jag tror på sexuell energi och vi hade faktiskt ingen alls igår kväll, så jag måste nog säga det här. Jag är gay, ville bara kolla en sissta gång..

hehe.. knappast.. att säga att jag är gay och sedan träffa en ny tjej någon vecka senare.. inte direkt att rekommendera.. ;)

Web-Tor.. Ingen bra ide.. ;)

Jymdis:

Men - det jag inte förstod var - hon ser bra ut å hon e kåt på dig. Vad är problemet? Du e inte kär? Killar blir inte kära. Killar blir kåta.

Att jag gillar någon annan? Eller ska jag säga har starka känslor för en annan tjej? ;)

------------------
[Redividerat av Jompa den 25 aug 1985]

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Killar blir inte kära. Killar blir kåta.

Män blir kära.

------------------
/emission
If you see someone without a smiley, give them your colon.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

rätt, emission.

------------------
mördar-anders, det är jag.

emission Vad är skillnaden sånna fall mellan kille och man? ;)

------------------

emission Vad är skillnaden mellan kille och man? ;)

------------------

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

RDL: Jag TROR att en man postar sina inlägg EN gång bara :e

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Vad är problemet?

Därför att om RDL nu skulle banga på henne, så skulle han utnyttja hennes känslor för honom. Om hon ingår i hans bekantskapskrets kommer sannolikt stora delar av bekantskapskretsen betrakta honom som ett kräk och bryta kontakten med honom, eller liknande. Vilket inte är kul.

------------------
God, root, what is difference? /Pitr

[Redigerat av spango den 05 sep 2001]

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)