Vad är det för modell Annelie ?
------------------
"I never understood a single word he said, but I helped him to drink his wine."
30 svar · 444 visningar · startad av Annelie
Skulle lämna in vår trådlösa som vi köpte i december... ALLT strular med den, den lever helt enkelt ett eget liv :( Tjafsat med dem om än det ena o än det andra... de lyssnar bara på hälften av felen man meddelar dem så 2 ggr kom telefonen tillbaka "halvlagad". Varje gång de tar den så är den borta i 2 veckor, jag HATAR att sitta fast i en sladd när jag pratar i telefon.
Idag surfade jag in på Flini o hittade denna ... http://www.flini.com/bilder/expert_logga.htm
KUNDE inte låta bli *Nu får man väl Elfwing på sig* :)
------------------
/Annelie
"Våga älska också dig själv!"
Vad är det för modell Annelie ?
------------------
Doro 4055 dect
Utanför hemmet har vi en lekpark, NADA täckning men tvärs över gården bakom grannens hus är det täckning.
Sedan stänger hela telefon av sig titt som tätt.
Ibland mitt i ett samtal.
Sedan piper han till ofrån under samtalet med full batteristyrka
------------------
/Annelie
Jag gillar inte Doro...
------------------
Söndagen den 3 juni kommer webForum-servern att tas ner för
systemunderhåll.
Avbrottet kommer att ske under dagtid. För uppdaterad information se Serverstatus.
tyvärr så har det kommit riktiga budgetversioner av trådlösa telefoner.. Doro är väl den största boven.. Vill man ha ordentliga trådlösa telefoner ska man köpa av sådana som varit ute med sådana telefoner länge, som Panasonic osv.. Sen förövrigt tycker jag trådlösa telefoner är överspelat. Mobiltelefoner är det som gäller. Man behöver inte ens ha hemmatelefon ju =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
När den varit på verkstad ... vad har dom gjort med den ?
Inte så mycket strul med 4055:an ändå ... och vi har sålt mängder av den ... !
------------------
Äger en siemens oxå samt har haft en panasonic men Doro:n i sig har överlägset bättre ljud än panasonicen , tycker jag. Inte heller prismässigt skiljer det så mycket, tror att Doro idag o Doro för ett par år sedan är en väsentlig skillnad.
Vad har de gjort ? Ja jag vet inte riktigt. 1:a ggn sa de att allt var fixat , men ingen (nästan) täckning o pipet i luren besod. Sedan stänger den ju av sig mellan varven själv.
Men nu i Tisdags när jag var nere, så var jag INTE nådig. Krävde att få fylla i alla uppgifter själv, annars tar de bara med hälften... Så nu är man inte poppis där (igen)
------------------
/Annelie
*skrattar*
Först måste jag ju få påpeka att det inte är Experts fel att Doro Protec inte fixar luren när den är där ... !!!
Det bästa är att säga att felen är sporadiska(kommer och går) ... vilket innebär att det inte går att testa dom ... då får man i regel luren utbytt ... om man inte råkat ange ett fel som dom tror sig är säkra på vad det handlar om ändå ... :(
Däremot är det Experts fel att du har haft en negativ upplevelse i din Expertbutik ... det är inte bra ... !!!
Varför har du inte fått låna en telefon under tiden som din har varit på verkstad ?
Har du frågat om det ?
Till Doros försvar ang diskussionen om "kvalitet" så håller inte doros lurar sämre än ngn annans ... procentuellt sett så går det nog sönder ungefär lika mycket ... fast det säljs mer Doro telefoner (priset) ... därför blir det mer service på dom ... !!!
Dock ska jag väl säga att efter att det har varit ett åskväder så är det nästan bara Dorotelefoner som kommer in ... Antingen beror det på att doro håller sämre för åska .. eller så är folk som köper Doro så snåla ... eller så korkade ... att dom ska försöka få den lagad på Garantin trots att dom "vet" att garantin inte täcker åska ... ;)
Ett litet tips Annelie ...
Känner ju till ditt temprament ...
Man får oftast bättre hjälp med reklamationer om man är trevlig och förstående när man kommer in i en butik med sina trasiga grejjer ... !!!
Kommer det in ngn och är förbannad och sur så tappar man snabbt lusten att hjälpa den kunden ... ok .. det är förståeligt ... men ... himla trist ... !
------------------
jag började trevligt men fick ett snäsigt bemötande o då ilsknar jag oxå till.
FICK EJ LÅNA TELEFON :(
Det var ej deras sak .... ??
Nä jag vet att rep.biten ej är Experts ansvar. Men de fyllde i fel på skadeanmälan. Kommer den ej hem nu HEL så skall jag stå på mig om en ny lur.
------------------
/Annelie
[Redigerat av Annelie den 01 jun 2001]
Äger en siemens oxå samt har haft en panasonic men Doro:n i sig har överlägset bättre ljud än panasonicen , tycker jag.
Det är inte så att dina tidigare telefoner har varit analoga? En digital telefon har ju överlägsen ljudkvalitet...även om räckvidden brukar vara sämre.
Joo ... det är visst vårat "/r(Experts)" ansvar ... men det är inte vårat "/r (Experts)" fel att Doros verkstad inte lagar telefonen som dom ska ... !
Att inte skriva upp alla fel som kunden beskriver är ju för mig som gallimattias ... det är ju att be om bekymmer... *suck*
Men Annelie ... är det verkligen Expert du är sne på ... eller är det den säljaren som du har haft kontakt med ?
;)
------------------
[Redigerat av elfwing den 01 jun 2001]
Äääh, det där är ju klassiskt för försäljare, frågar man någonting -vad som helst, utöver det vanliga, så blir man ju stämplad som jobbig.
Särskilt på butiker som "Expert" :x
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Ahhhh kan jag också få berätta lite om hur dåligt Expert är!!!
Jag jobbade i en skivaffär i ett köpcentrum utan för Örebro för ett tag sen. I samma köpcentra fanns också Expert. Som många säkert vet så säljer Expert även CD skivor, men dom är inte duktiga på det. Bara för att konkurera mot oss i skivbutiken så släppte dom vissa samlingsalbum innan man fick släppa dom. Vi var naturligtvis inte sena på att anmäla dom. Det blev böter för Expert ett antal ggr för att dom släppte skivor för tidigt. De är Expert i ett nötskal.............
------------------
Smygtitta - Min blivande nya sida...kanske!
"Det är dyrt att leva, men i priset ingår en resa runt solen varje år"
Släng den i väggen hos expert då!!
------------------
---===All that you are is all you can give===---
Expert e bättre än många andra sådana kedjor tycker jag.. T.ex frågar man nånting på Siba så kommer dom med en jävlar massa försäljarsmörja om varför det är så jävla bra osv.. Gå in och fråga om en dator på Siba.. och ställ riktiga kniviga frågor.. Om man får "rätt" försäljare kan det vara riktigt kul.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jag har bara fått bra bemötande på Expert. När jag köpte den där hemska Minolta Dimage kameran som jag var så besviken på var det noll problem att få pengarna tillbaka. Detta utan att det är deras skyldighet, det finns inget öppet köp längre, såvida man inte frågar om det men det spelade ingen roll, försäljaren tyckte (och fick se resultatet) att jag givetvis skulle få pengarna tillbaka.
Har köpt många tillbehör till min kamera från Expert nu och känner att jag trivs med deras försäljare (trevliga) även om El-Giganten ibland har billigare prylar (men ursnorkiga säljare!).
Jag tror att det hänger på personalen om man får ett bra intryck av en kedja som Expert. Är de duktiga och trevliga så känns det mer proffsigt än om det är snobbar som avfärdar sina kunder. Särskilt känslig är jag för säljare som tror att kvinnor kan mindre om tekniska saker och försöker avfärda kvinnornas frågor. Här i stan är det verkligen inte så, tack och lov!
*kramar lite på elfwing för han verkar också vara en av de braiga säljarna* :f
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Hum....jag kanske ska poängtera att mitt inlägg ovan inte på något sätt var riktat till elfwing som person -jag var faktiskt inte medveten om att han var anställd på Expert, utan var ett svar på Annelies första inlägg, samt en personlig reflektion om dom erfarenheter som jag själv -och många andra har av försäljare. ;) :)
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Jag trodde att öppet köp i x dagar (kommer inte ihåg exakt antal dagar) var något lagstiftat, är det inte så? :q
------------------
Daniel Mott
1984, George Orwell
Elfwing : Jag är nog sur på både försäljaren o Expert, jag saknar de där riktiga gamla tv:handlarna. Det enda (om man har tur) som jag tycker man kan få nu är service. Sällan tips o sådant. Kollar man vår butik är det en gammal bartender, en som jobbat i Ica maxi butik, en cykelrep. o en som jobbat i tv butik ?????? Vad kan de andra tre ge mig ?
------------------
/Annelie