webForumDet fria alternativet

VEM är den skyldiga ??

Medier & press

108 svar · 866 visningar · startad av Annelie · sida 3 av 6

Frågan, av Annelie

galning säger jag bara..... <http://www.expressen.se/article.asp?id=62211> 254 km/h på E4 med en Audi S 8 \------------------ /Annelie ”Döm aldrig i vredesmod eftersom vreden går över men domen står kvar.”

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 2000885 inlägg

Är det inte så att ju fortare man kör, desto mindre trafikanter möter man och är kortare tid i trafiken. Det måste väl minska risken för en olycka :)

------------------
Denna mening är svår att uttala baklänges

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Vilken jävla dåre!

Hur fan kan man bli så blåst att man står på i över 200 knyck och påstår att man "inte är en fara för andra"? x(

I de farterna är till och med E4ans mjuka böjar som skarpa kurvor med skymd sikt - vad hade hänt om nån hade hållit på att köra om en lastbil när han kommit farande bakifrån och inte haft nånstans att ta vägen?

Nä, ryck kortet för fanskapet i ett par år - såna idioter vill jag inte ha på allmän väg!

Visst, jag är inte heller Guds bästa barn när det kommer till hastighetsbegränsningnar, men jag har aldrig dragit mer än 140 på en 110-sträcka - just för att det är vansinnigt med högre farter.

Å andra sidan, det är de som inte respekterar 30-sträckor utanför dagis som verkligen behöver få tasken avskuren... ;)

------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)

Medlem sedan sep. 2000780 inlägg

Jag tycker att det är ok att köra fort så länge man vet att man klarar av situationen, och att det sker under iaf någorlunda kontrollerade förhållanden.

Det är nog första gången jag håller med dig Jocke :e

------------------
- Razofish a.k.a. Per

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Ju fortare man kör desto fler älgar passerar bakom bilen! :e

Farten i sig dödar inte, det är alla klantiga medtrafikanter som inte begriper att hålla sig ur vägen som dödar §e

Alltid retar det nån ;)

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Fart dödar inte

Nej, det är tvärstoppet...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Om inte annat så kan farten döda medtrafikanter som inte är beredda på att nån drulle gasar runt som en galning.
Det finns ju andra sätt att gasa av sig på än att varva ur en standard bil på en BRED motorväg... prova 180 mellan tallarna i skogen på avlyst väg istället ;)

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

PeW: Gärna! Med din bil? :e

------------------
Forumledare webForum

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Min kompis Mazda 323 GT-R.
Fyrhjulsdriven med 185 hk original. Den trimmas strax upp till 300 små pållar. Den är det drag i, kan jag säga.

Nollvisionens idéer om noll döda i trafiken genom att sänka hastigheterna har ju fungerat vääääldigt bra.
Aldrig förr har så många omkommit i trafikolyckor som nu!

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

http://www.expressen.se/article.asp?id=62274

Här står det om den 45 åriga Stockholmarens reaktion när han belv ertappad samt lite annat. Hoppas han INTE får tillbaka körkortet på LÄNGE !!

Enda som känns lite bättre , citerar tidningen :

Polisen förklarar att några medtrafikanter aldrig var i någon omedelbar fara under mannens vansinnesfärd på E4. Snarare var det 45-åringen själv som var farligast ute med tanke på allt vilt och mörkret.

------------------
/Annelie
”Döm aldrig i vredesmod
eftersom vreden går över men domen står kvar.”

[Redigerat av Annelie den 03 apr 2001]

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Gärna! Med din bil?

För några år sen... visst.

Polisen förklarar att några medtrafikanter aldrig var i någon omedelbar fara under mannens vansinnesfärd på E4. Snarare var det 45-åringen själv som var farligast ute med tanke på allt vilt och mörkret.

Huja, mörkret och den militanta älgen är hur farlig som helst! :e

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Vilda feminister?

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Hum, 45-årig man med sin p*nisförlängare till bil (Audio S8) trycker pellen i botten på en raksträcka en sen kväll, så förvånad jag blir :OO :e

------------------

"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."

- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972

[Redigerat av Reefer den 03 apr 2001]

Jag tycker faktiskt inte att det är så farligt. Med tanke på att polisen sa att det inte var någon fara för någon annan heller så fattar jag inte varför alla gnäller.

Kim :

Vilda feminister?.

Detta kan ju knappast vara värt att kommentera eg.
Ditt nästa :

Jag tycker faktiskt inte att det är så farligt. Med tanke på att polisen sa att det inte var någon fara för någon annan heller så fattar jag inte varför alla gnäller.

Gnäll ? Jag skulle vilja höra dig den dagen om o när du eller ngn i din närhet sitter i rullstol eller annat pga en fartdåre/ fylle körning ??!!

Bara för att polisen skriver ngt så KAN det hända men visst ....Tycker ngn / några att det är ballt att leka så där ....men gör det i skogen så jag eller ngn av mina nära o kära slipper undan de "idioterna"

------------------
/Annelie
”Döm aldrig i vredesmod

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Om jag ställer mig med en AK5 ute på stan och skjuter lite för skojs skull är inte det heller så farligt då? Jag var rätt så bra på skytte när jag låg i lumpen så det borde inte föreligga någon större fara för folks hälsa eftersom jag endast siktar på icke-levande tingestar.

------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Visa mig den kille som har köpt en egen sportbil och som aldrig har försökt toppa den.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Helt riktigt schassen; one shot, one kill §e

------------------

"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."

- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Visa mig den kille som har köpt en egen sportbil och som aldrig har försökt toppa den.

Det må vara hänt men det gör det ju inte rätt och riktigt för det. Visa mig den person som blivit kändis och som inte dragit en lina koks liksom, det blir inte mer rätt för att alla gör det.

Helt riktigt schassen; one shot, one kill

Eller med en haubits-77: "one shot, many kills". :e
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

[Redigerat av sgtpepper den 03 apr 2001]

Det må vara hänt men det gör det ju inte rätt och riktigt för det. Visa mig den person som blivit kändis och som inte dragit en lina koks liksom, det blir inte mer rätt för att alla gör det

Jag kan nog visa dig många kändisar som inte har rökt på. ;)

Vad jag menade med mitt inlägg var att det faktiskt inte är så farligt om man drar på för att testa bilen en sen kväll när det knappt är några andra bilar ute. På motorvägen är det också ganska tomt på djur så därför bör det bli det säkraste stället att gasa lite på.
Inget har hittills sagt att han låg i den hastigheten. Möjligheten finns ju att han ville testa hur fort den gick bara. No big deal, säger jag om det.

Kim:

Även om jag visar 100 pers eller ingen...så är det ju ingen ursäkt för att "bara toppa" farten ?! Att utsätta andra för fara är lika hemskt. Om det är i 250 km/h eller ngn som krypkör i 50 på en 90 väg.....

Ibland undrar jag allvarligt om alla som är på vägarna innehar körkort

------------------
/Annelie
”Döm aldrig i vredesmod

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
137 ms — ändringar (db)