Japp jag tror som du fast nu är det
"Så skall det låta" som gäller... :e
Rocka loss..... :e :e
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
54 svar · 4 116 visningar · startad av demo
Är det någon mer än jag som är bergsäker på att Edward är den som får lämna robinsonsällskapet i morgon? Nu efter sammanslagningen är det rent taktik som gäller, och de duktiga/farliga motståndarna ligger pyrt till.
Edward fick den svarta rösten och börjar ö-rådet med att redan ha en röst.
Skall de båda jokrarna överleva så måste de behålla sin vågmästarroll. Förra gången sammarbetade de med syd och röstade ut nordaren Johan. För att behålla sin vågmästarroll så måste de nu rösta ut någon ur lag syd. Annars förlorar de sin vågmästarroll och hamnar i en mycket dålig situation, vad gäller att vara kvar på ön.
Detta samtidigt som man som normal begåvad, kan räkna ut att de två kvarvarande nodarna kommer att rösta på Edward.
Edward har således tre säkra röster redan vid ö-rådets start. (De två nordarna + den svarta rösten)
Är 110% säker på att Edward får respass i morgon. Allt annat är en "skräll" ;)
Vad tror ni andra, "robinson-tv-slavar"?
//Demo
[Redigerat av demo den 24 nov 2000]
Japp jag tror som du fast nu är det
"Så skall det låta" som gäller... :e
Rocka loss..... :e :e
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
Har du inte glömt någon? Buba..?
Han kommer ju lätt rösta på Edward.. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Visst kommer Buba att rösta på Edward.
Edward kommer minst att får 3-4 röster + att han har den svarta rösten som ger en extra pinne.
Visserligen är det med blandade känslor jag konstaterar detta, då jag tycker Edward är en värdig vinnare. Är dock bersäker på att Edward får respass i morgondagens avsnitt.
//Demo
Tror som du, demo. Sen Linda, sen Mattias, sen.... mao de värsta intrigmakarna..
------------------
En genomvåt man är inte rädd för regnet
*Harkla* "Musik & Media" ? ;)
*Harkla* "Musik & Media" ?
Ja, detta är ett program som visas på TV. TV ingår väl i alla fall i Media, eller? Det finns ju i alla fall inget annat vettigt ställe att lägga det på.
Jag tycker det är helt rätt placerat.
------------------
"Ibland sitter kristna ungdomar i en källare och käkar ostfralla..."
Du menar att eftersom TV ingår i Media så är inlägget helt rätt placerat i Café webForum :q
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
*ahem*
Roxanna blir nog utröstad. :(
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
WEEEEEEEEEEEE!!! :D :D :D :D
Buba åker heeeem, Buba åker heeeem!
------------------
Jag bryr mig inte så mycket. Buba får skylla sig själv.
------------------
- Swey
A hacker from the south
Han är sååååå falsk!
------------------
Buba vann pristävlingen och fick välja bland följande pris:
1. Pizza, öl och en tv-kväll för hela gänget.
2. En extra röst på örådet.
3. 10.000:-
Killen tog pengarna! På det sättet får man inga vänner. Som proggarna brukar säga: "Den som spar han har, till slut bara sin pengar kvar."
Samtliga personer i örådet röstade på Buba. Hade han bjudit det mer eller mindre utsultna gänget på öl och pizza så hade nog situationen varit annorlunda för honom.
När han inte bjöd gänget på pizza, öl och en tv-kväll, så röstade han bort sig själv från ön.
Tror för övrigt att "syd" och "nord" sammanhållningen bland deltagarna börjar lukras upp lite. Nu kan nog vem som helst i laget räkna med respass hem.
//Demo
------------------
Den som vandrar ödmjukhetens väg drabbas inte av trafikstockningar.
[Redigerat av demo den 25 nov 2000]
Nästa gång åker en av nordarna ut. Sedan den sista. Sen är det ingen idé att kolla på programmet längre.. bara en bunt förlorare kvar.. ;)
------------------
matti.intelligens.nu
När han inte bjud gänget på pizza, öl och en tv-kväll, så röstade han bort sig själv från ön.
Han skulle ändå ha åkt ut. Tror du verkligen att alla skulle röstat på någon annan bara för att han bjöd dem på pizza?
------------------
matti.intelligens.nu
[Redigerat av Matti den 25 nov 2000]
Matti
Håller med dig. Nu är det bara Ewdard kvar som jag tycker är en värdig vinnare. I viss mån även Freddy.
I övrigt tycker jag nog att det är ganska mycket tävlkande som är kvar enbart för att de inte utgör något egentligt hot mot de övriga.
//Demo
------------------
Nää, men bjuder man ett utsvultet gäng på pizza och öl, så minskar ju i alla fall inte chanserna att man får vara kvar i tävlingen. Eller hur...?
//Demo
------------------
Jag hoppas att Mattias eller Edward vinner. :)
------------------
Demo, sant.
Jag hade själv gjort samma val som Buba. Det är trevligare att bjuda sin familj på en fest än sina motståndare.. ;)
------------------
matti.intelligens.nu