Ddemo
Matti
Tror inte att du kan gå in i en debatt med mottot att du har 110% rätt och alla andra har fel. I en debatt är det väl tänkt att man skall få nya infallsvinklar på en fråga eller synpunkt, och att detta skall vara utvecklande för alla.
Har ibalnd lite svårt att se vad du får ut av ditt debbaterande i denna fråga. Tror inte att du kommer att kunna överatala någon att springa ut på gatan och tjooa. När du sedan inte vill ta till dig och lyssna på andras synpunkter och ideer så vet jag inte riktigt vad debbaterandet ger dig? (Förstå rätt... ;) )
Sedan tycker jag väl delvis att denna tråd egentligen borde flyttas till forumet för politk, så att vi kan få igång debatt även i det forumet.
//Demo
[Redigerat av demo den 19 okt 2000]
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Tror inte att du kan gå in i en debatt med mottot att du har 110% rätt och alla andra har fel.
Jag går inte in i en debatt med det mottot.. ;) Vågar dock påstå att jag har rätt när JAG säger att JAG tycker att gamla och ungdomar är lika viktiga.
I en debatt är det väl tänkt att man skall få nya infallsvinklar på en fråga eller synpunkt, och att detta skall vara utvecklande för alla.
Infallsvinkeln jag får är att många av er tror att det är 12 åriga knarkande barn med rastaflätor som vi pratar om. Det känns inte speciellt utvecklande för mig.
Den ursprungliga meningen med mitt första inlägg i denna tråd var att visa att det kan gå lugnt till om media inte blåser upp aktionen (innan den utförts) som en aktion som skall utföras av anarkistiska molotovcocktails kastande ungdomar och om polisen inte kallar in styrkor från hela Sverige.
Har ibalnd lite svårt att se vad du får ut av ditt debbaterande i denna fråga.
Jag vill veta vad ni tycker och gärna varför och jag har fått en rätt bra uppfattning om detta nu. :)
Anders, suckar du för att jag tycker att gamla inte är viktigare än ungdomar?
------------------
matti.intelligens.nu
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Matti, politik-forumet? ;)
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
BBenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Herregud Matti, om du tvunget skall posta citat av gamla inlägg så kanske du även skall posta ett citat där jag förklarade att jag menade folk som MENTALT befinner sig i 12 årsåldern.
Det står jag fortfarande för och dina nya inlägg förstärker endast detta.
Förstår inte heller vad du får ut av dessa inlägg eftersom den enda som har rätt tydligen är du och alla andra är idioter...
Du startar en massa trådar men när sedan folk säger vad de tycker så går du till angrepp direkt. Detta leder såklart i sin tur till att de som tycker annorlunda än dig vill attakera tillbaka. Knappast ett sätt att föra en meningsfull diskussion på.
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."
[Redigerat av Bengan den 19 okt 2000]
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggJag anser fortfarande att "Reclaim the streets" är den mest patetiska organisationen som poppat upp i modern tid.
Vad ska vi som redan "äger" gatorna göra då?
Ska vi starta: "Reclaim the parks" eller "Reclaim the bars" eller "Reclaim the coffeshops" eller vad ska vi revoltera med för strunt :e
Här i Svärdsjö finns det absolut ingenting för ungdomarna att göra.
Det finns knappt vägar att "Reclaim:a" ;)
Jag förstår inte varför man ska vara på gatorna och festa om man är ung...
Ska man festa över huvudtaget om man är under 18?
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>LifeStyleShop.nu!</A>
The force can have a strong influence on the kallebasskalle!
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Förstår inte heller vad du får ut av dessa inlägg eftersom den enda som har rätt tydligen är du och alla andra är idioter
Ni är inga idioter.. ni är förmodligen mycket intelligentare än jag. :)
Vad jag får ut av dessa inlägg? I DENNA tråd försökte jag visa att det går att ha en gatufest utan att någon behöver bli gripen eller misshandlad, och att ungdomarna som festade inte bara var ute efter bråk som vissa tror. Det gick iofs inte speciellt bra.. ;)
Du startar en massa trådar men när sedan folk säger vad de tycker så går du till angrepp direkt. Detta leder såklart i sin tur till att de som tycker annorlunda än dig vill attakera tillbaka.
Ge mig ett exempel på när jag gick till angrepp i denna tråd - jag måste bättre mig om alla tycker som du.
Ska man festa över huvudtaget om man är under 18?
Bire, är du seriös nu?
------------------
matti.intelligens.nu
BBenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Matti: Nu menade jag inte nödvändigtvis den här tråden utan det är intrycket jag fått av diverse trådar.
Skall jag vara ärlig så hade jag inte brytt mig om att läsa den här tråden om inte någon tipsade mig att jag blev citerad i den...
Mycket möjligt att jag har fel och är den enda som tycker så...
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Näe, demo tycker ju så också.. väl? ;)
Hum, orkar du ge något exempel från en annan tråd? :) *måste, kanske, bättre sig*
------------------
matti.intelligens.nu
[Redigerat av Matti den 19 okt 2000]
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggMatti: seriös eller inte...
SKA man hänga på stan och dricka alkohol eller ta andra droger om man är minderårig då?
För du menar väl inte på fullaste allvar att "Reclaim the streets" är en frikyrklig församling där alla är nyktra och städade när de röjer på stan? :e
------------------
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Nej, man ska läsa läxor förstår du väl.
;)
Eller förresten.
SKA man hänga på stan och dricka alkohol eller ta andra droger om man är vuxen då?
*motfråga*
------------------
matti.intelligens.nu
[Redigerat av Matti den 19 okt 2000]
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
SKA man hänga på stan och dricka alkohol eller ta andra droger om man är vuxen då
Det där kan vi kanske diskutera en annan gång när en vuxen organisation har fått för sig att "återta gatan" ;)
Självklart ska inte vuxna människor hänga på stan och föra oväsen i berusat tillstånd. Dom ska inte heller ta droger!!!
------------------
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Självklart ska inte vuxna människor hänga på stan och föra oväsen i berusat tillstånd.
En personlig fråga nu.. lever du som du lär? :e
------------------
matti.intelligens.nu
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg
SKA man hänga på stan och dricka alkohol eller ta andra droger om man är vuxen då?
Givetvis inte!
Att dricka alokohol på stan är olagligt. Däremot får man göra det om man är på ett ställe som har speciellt tillstånd för alkoholförsäljning.
Ungdomar ska få festa så länge det inte förekommer droger, alkohol, våld eller något annat olagligt. Jag förespråkar ungdomsfester som gynnar för ungdomarna utan att missgynna för någon annan.
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
lever du som du lär?
Ojj :e
Jag vistas aldrig ute på stan eller hemma här på byn i berusat tillstånd mer än när jag förflyttar min kropp från eller till krogen eller festen jag ska till.
Jag vistas heller inte på stan eller byn mer än när jag har en bra anledning till det. En bra anledning kan vara att hämta pizza eller gå på banken eller nått sånt där alldagligt.
Att vistas ute på stan i stora grupper är för mig helt otänkbart då det är en fullkomligt meningslös sysselsättning :e
Varför hittar ni som är unga inte på något att göra istället för att hänga på stan?
Jag förstår faktiskt inte problemet med att bo i en storstad som Stockholm.
------------------
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggJag känner både en och två personer som ingår i den... öh, "demografiska grupp" som deltar i Reclaim. De kan delas in i två kategorier:
"Fan, asså! Jag var på Reclaim the Streets i förra veckan! Fan va kul det var! Vi ba' jävlades med snuten!" - kategori 1
Den andra gruppen deprimerande depprockare som har tappat den infernaliska tro (på vad vet jag inte) som de hade i högstadiet.
Jag inser naturligtvis att detta inte är de enda två kategorierna mänskor som deltar i Reclaim, men jag kan på intet vis respektera en företeelse som hävdar att man ska "återta gatorna" genom att blockera dem. Väx upp...
------------------
-- spango
Internet ska vara kod, inte kul!
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Vad ska de göra då? Vi kom aldrig fram till något i den tidigare tråden. Politikerna bryr sig inte och inte ni heller verkar det som.
Jag har startat ett nytt ämne om denna fråga som inte har att göra med Reclaim the streets här: http://free.webforum.nu/wf/Forum9/HTML/000008.html
Jag ser helst att vi försöker hålla en högre nivå på diskussionen där. Tack!
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
[Redigerat av Swey den 20 okt 2000]
"jag kan på intet vis respektera en företeelse som hävdar att man ska "återta gatorna" genom att
blockera dem. Väx upp..."
hehehehe....mitt i prick Spango...det enda vettiga som sagts i den här tråden... :e
[Redigerat av PenguinKiller den 20 okt 2000]