KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggSom jag skrev tidigare så uppfattar inte jag heller det som något personangrepp (som någon fick det till förut). Däremot håller det inte en vänlig ton. :)
Jag har nog samma font som Swey för jag har också en fot på I:et
------------------
Kim Halderot - med rätt att snora
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg"sköt dig själv och skit i andra" är bara något man säger till någon som man VET att man aldrig kommer att vilja samtala med i framtiden... Jag förstår faktsikt inte hur man kan säga det till en person, men det är min åsikt och jag respekterar eras, även fast jag inte håller med...
Frasen är absolut inte av "kamratlig ton" som det står att man skall använda enligt wF. Så tummen ner med den... :l
Om man skall kommentera trådens egentliga ämne, så tycker jag som så att jag bryr mig inte ett dugg om någon har flera namn, möjligtvis kan det bli lite enerverande, dock inget att brusa upp sig över...
Så tycker jag... :)
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Om någon kallar sig för "X" och uttrycker sig: "jag har egentligen bara en sak att säga. sköt dig själv och skit i andra!", då känns som om det rör sig om en ljusskygg person. :(
Utan större fantasi kan man uppfatta X:s formulering som ett hot!
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Chakotay Jag kanske är fantasilös då, för jag ser inget hot i det x skrev, utan mer en näve i bordet om att det får vara nog (ur han/hons synvinkel). Att det sen inte var lämpligt att utrycka sig så för allas trevnad är ju en annan sak - om än något klandervärt. Det finns kanske fler än ett sätt att se på saken.
------------------
---Jippi!---
-PeW-
[Redigerat av PeW den 25 sep 2000]
JjtMedlem sedan juni 2000350 inlägg Vad är det som är så hotfult/ljuskyggt med namnet X och vad hotar X med.
Chakotay tycker jag låter livsfarligt vågar knappt kolla på skärmen.
Vilket intressant ämne sedan, vad ska ni göra åt detta enorma problem. Kanske lika bra att lägga ned WF så vi slipper alla dessa bekymmer.
Nu är det väl en 85 inlägg här ang om hurvida man skall få ha två nickname/anonymitet/dyka upp som gubben ur lådan och en massa annat. Var leder diskussionen till igentligen???
Vissa vill att man inte skall få ha två nickname, vissa tycker att det är ok.
Kan man inte lämna det därhän då??
Alla tycker inte samma sak och så är det bara...
Stack jag ut hakan långt nu..? :l :q
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.lns.nu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Den vise vet att han inget vet, medan den dumme tror att allt han vet.
CChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg Personligen hade jag förväntat mig att webForums ledning skulle uttala sig om det ska anses tillåtet att skaffa sig så så många identiteter man själv behagar...
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Fick eg . tipset att maila Kjell O Sune . Men jag anser ej att det är mej det är fel på ....Detta som kommer nu är ett av totalt 5 icke önskvärda anonyma mail jag fått.
Jag tror INTE att det är X som skickat detta , men ngn är det ju
Från : xxx@email.se
Namn hemsida : XXXXXX
URL hemsida : http://XXXXXXXXXXXXX
Kommentar : Nu får du fannemej ge dej sluta snoka i vem i helvete x är så
gör du ALLA lyckliga. Det var när DU kom som PROBLEMEN kom
Gissa varför jag blir så F*bannad ??
Dessa (alla 5) är skickade via mitt kontaktformulär så ngn ip funktion finnes TYVÄRR inte.Kollar jag detaljerna på mailet så är det skickat via en anonym server så jag har INGET jag kan gå på
ps varför skall ej medlemmarna få veta vem x är ??
Texten ovan är en kopia ifrån staff
JAG vet vem X är X har erkänt ....
------------------
Annelie
Skicka mej ett mail
Besök mej
"Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."
[Redigerat av Annelie den 25 sep 2000]
ZZkalman
Kärlek börjar med bråk.
Vare inte så eller ?
------------------
<A HREF="http://www.wahlgrenarna.com
" TARGET=_blank>www.wahlgrenarna.com
</A>
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Chakotay:
Kjell har redan svarat på det du väntar på. Kolla in sida 1 i denna tråd.
Annelie och x:
Vet inte vad... men det verkar spåra ur helt med den kamratliga stämningen.
----fjädern verkar ha vuxit till en struts?----
------------------
---Jippi!---
-PeW-
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg
Vet inte vad... men det verkar spåra ur helt med den kamratliga stämningen.
Om min anledning till att vara här skulle vara "den kamratliga stämningen" så skulle jag ha dragit för länge sedan.
Det finns vissa intressanta diskussioner här och man får ibland snabbt svar på frågorna man ställer. Därför är jag här. Jag har märkt att den kamratliga stämningen har sjunkit successivt sen jag blev medlem. Det beror antagligen på ökningen av antalet medlemmar. I vilket fall har jag ofta vantrivts här och det upplever jag som mycket tråkigt.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Blir du oxå usatt för spydiga kommentarer ? Som jag av X som helt plötsligt har försvunnit IGEN
------------------
Annelie
Skicka mej ett mail
Besök mej
"Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Det är lätt att rycka på axlarna åt dubbelreggning, men ifall det används av en forumledare eller moderator som inte bara är företrädare för wF utan också skall föregå med gott exempel och leva upp till de regler som gäller.
Då är det synnerligen moraliskt förkastligt att under ett anonymt ”alias” komma med inlägg som mer eller mindre är personangrepp och befinner sig långt från den roll som han/hon skall leva upp till.
Dessutom så visar inläggen av x att han/hon känt sig pressad av situationen, och det kan man inte tyda på annat sätt än han/hon sitter i staff eller dylikt forum. Att man reggar ett alias för att ställa vissa frågor eller på annat sätt bidraga till en trevlig stämning är en sak men börjar man använd sitt alias för andra syften då har man passerat det så kallade lågvattenmärket.
Jag tycker att den uppkomna situationen måste snabbt hanteras av staff, det börjar kännas fel att den här typen av träto trådar blir dom största trådarna på det här forumet.
------------------
//Luxman
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Annelie,
På sätt och vis har jag det men det är inte något jag tänker ta upp nu.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
[Redigerat av Swey den 25 sep 2000]
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggSa du att du vet vem X är?
Du får gärna säga det till oss alla.
------------------
ZZkalman
Knacka går ju,
men skita i skogen när det e mörkt.
------------------
<A HREF="http://www.wahlgrenarna.com
" TARGET=_blank>www.wahlgrenarna.com
</A>
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggzkalman
Which means? :q
------------------
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Om man ska gå på denna linje: Blir du oxå usatt för spydiga kommentarer ? , kan jag räkna upp ett par andra tillfällen av spydigheter - mot mig - som kom från annat håll än x. Nu är jag inte sådan av naturen att jag bryr mig om nån inte kan låta bli att hacka, eftersom det inte är mina problem om en del väljer en barnslig hållning. Klart att man väljer wF för de seriösa diskussionerna om webprogrammering, att mellanlanda på "f.d ordet är fritt" har jag sett som ett roligt inslag, fast det verkar vara allt annat än så - just nu.
Äh, nu struntar jag i denna tråd och lägger mig istället. Godnatt!
------------------
---Jippi!---
-PeW-
CCyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Jag ser MYCKET allvarligt på att någon skriver och hotar Annelie. Jag blir helt enkelt URFÖRBANNAD!
FY FAN vilket jäkla sätt alltså, och den som har gjort detta borde fan i mig skämmas ögonen ur sig!
Då x har erkännt vem han/hon är så är det troligen inte x som skrivit dessa hot. Och jag antar att även x skulle vilja bli rentvådd från dessa hot och inte alls vilja ha denne någon som skriver hoten som vän.
I alla fall skulle jag då inte vilja ha dig som skriver dessa hot som vän.
Förresten, vad har du hotbrevsskrivare med level3.net att göra??
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
MmurofbewMedlem sedan juni 2000229 inlägg Hmmm.. level3.net... Dom driftar en massa servrar bla e-postservrar, webbservrar mm.mm....????
Undrar vad nästa heta ämne blir? Undrar vem som kommer att starta nästa heta tråd? Kul läsning i alla fall.... :)