webForumDet fria alternativet

Konsten att väcka debatt!

Politik & samhälle

63 svar · 493 visningar · startad av Brimba

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg
Frågan#1

Jag tycker att alla kriminella skall avrättas inför en publik på minst 2000 personer.

Medlem sedan maj 2000755 inlägg

Ja du har rätt! Nu blev jag debattsugen, varför just 2000 personer???

För om vi gör en kalkyl på varje brottsling och finner att han kanske i genomsnitt har gjort 1000 brott i sin karriär, då vill jag inte att det skall vara taget i underkant. Utan istället ta i lite extra och all publik skall göra att "skurken" känner sig ännu mer förnedrad i och med hans misslyckade handlingar.

mmm

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Strippa skurken inför 2000 åskådare. Då känner han sig garanterat förnedrad

------------------
Agent 002 - med rätt att surfa

Jag skulle vilja fortsätta denna tråd såhär:

Varför gnäller ungdomar så mycket? Pensionärer gnäller ju inte dugg i jämförelse med ungdomar! Jag hör så ofta "vi får inget" och "de gör inget för oss", jamen, lösningen är väl enkel, sätt igång och börja arbeta för något konstruktivt!

Om en samling ungdomar jobbade ett par dagar och sedan lade pengarna på hög skulle det räcka för att hyra fina lokaler eller vad det nu är som politikerna "skiter i att ordna till er".

Sluta gråta, börja verka.

Jag vet inte till vilka du pratar, men det är troligen inte till mig.

06.00 stiger man upp, 07.00 börjar man jobba med sådant man inte hinner annars. 10.00 börjar det vanliga jobbet. 18.00 börjar skolan till 21.00. Efter det åker man hem, lagar mat, diskar tvättar och gör andra hemsidor för företag som har anlitat mig.
Mellan 01-02.00 går jag och lägger mig, efter det upp 06.00 igen.

Jag har börjat märka att detta ej är så bra, då jag har det stressigt, och man skall inte stressa. Men samtidigt klagar jag inte heller, eftersom jag har valt detta själv.
Men de ungdomar som söker någon ungdomsgård eller liknande, så håller jag med dig, men jag har aldrig varit i den zonen.

Angående pensionärer, så finns det en hel del pensionärer som är väldigt gnälliga! Skillnaden är att ungdomar gör revolt på ett starkare sätt, medan pensionärer sällan yttrar sig då de är för svaga för handlingskraftig verkan.

Men jag är säker på att de också har handlat i sina yngre dagar.

Nu blev detta inlägg, både hastigt och lustigt skrivet, men jag hoppas att ni förstår lite.

Jag kommer säkert med ett ny debattväckande inlägg något senare.

Nu skall jag ha prov.

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Patrik!

Mitt inlägg hade inget att göra med dig! Utan syftade endast till din rubrik på tråden, "konsten att väcka debatt". Ville bara visa på ett annat sätt att göra det på. trodde det var idén med tråden, sorry om jag missuppfattade(?)

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Titta på discovery om brittiska armens fängelser. Återfalls frekvensen var 6%. På deras vanliga fängelser låg det mellan 20-40% (minns inte den exakta siffran) Varför har vi inte militära fängelser?

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Något att tänka på.
En brottsling behöver kärlek, inte mer bestraffning än han redan fått i livet. Skulle han fått kärlek skulle han aldrig blivit en brottsling.

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Håller med Swey i den frågan...

------------------
Kom hem till mig...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

jag håller med mig i den frågan.

------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

hmm.. då håller jag med @nders istället... sorry Swey, men han var så övertygande...

------------------
Kom hem till mig...

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

vad tycker Anders då?

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Ja, med tanke på att det tex är så hemskt att döda någon för personen som gör det har han fått tillräckligt med straff då han dödat den andre, låter vettigt... Om man tar livet om tre personer så får man komma in till en kramafton för att få lite kärlek.

|--|

[Redigerat av a den 13 sep 2000]

Mitt inlägg hade inget att göra med dig! Utan syftade endast till din rubrik på tråden, "konsten att väcka debatt". Ville bara visa på ett annat sätt att göra det på. trodde det var idén med tråden, sorry om jag missuppfattade(?)

Jag missuppfattade inte, du väckte debatt och jag argumentera, dels för min del och en lite skvätt för andras del.

så enkelt var det, ingen fara med mig!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Varför har vi inte militära fängelser?

För att vi har en värnpliktsarmé medans Storbritannien har en yrkesarmé.

------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Den här veckan har varit jobbig för mig med.

Upp klockan 06:00.
Möte 07:00
På jobbet runt 08:30
Hem vid 17:00
Studion: Senast 18:00
Pizza: 22:00 (käkar i studion)
Hem: 02:00 - 03:00
Lite internet
Läggdags: 04:00

Så här har jag det nu i två veckor...

Jag här helt slut efter tre dagar. Illröda ögon och dålig mage efter allt kaffe.

Härligt å höra Gustav

huvudsaken är att man trivs, för annars är det risk att man får ont i magen förutom all påverkan av kaffet.

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)