NnanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Det är tom. olagligt att framställa porrbilder är de vuxna framställs som barn.
Vår värld är full av sjuka människor. Jag själv driver en liten site som länkar till sidor om sex och samlevnad (upplysning, organisationer, butiker m.m.) och får en hel del sjuka förslag på hemsidor varje månad.
Polisen lär få stora problem med sånt här i framtiden. För det är ju i stort sett omöjligt att kontrollera ett så stort medium som internet.
Gemene man har där ett rätt stort ansvar att anmäla såna här sidor och givetvis ska inte anmälarens uppgifter lämnas ut. De är ju irrelevanta i sammanhanget. Om man nu inte blivit utsatt för nån sorts trakasseri av personen i fråga.
------------------
Vackra djur gör fula saker även dom
nanne.net
[Redigerat av nanne den 24 aug 2000]
Detta kan också bli funnet på: http://www.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=gratisporr.nu
[redigerat av emission, med tanke på PUL. Länken får vara kvar.]
URFÖRBANNAD. AVSKYR dessa "människor". Tycker att han kan stå för det han gjort. Tänker inte hålla käften utan sätta hårt mot hårt.....X(X(X(
r: Blir livrädd när jag ser vad http://www.omv.lu.se/ är för sida.....
------------------
01 | 02
[Redigerat av Freestyler den 24 aug 2000]
[Redigerat av Freestyler den 24 aug 2000]
[Redigerat av emission den 24 aug 2000]
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Bra att så många som möjligt engagerar sig. Jag hatar sånt här och att det lusar ned nätet är ännu värre. Men det är lättare att komma åt här, tack och lov.
------------------
---Jippi!---
-PeW-
AAnnelieMedlem sedan mars 20002 542 inlägg Ja dessa står ju inte ens högt i kurs på kåken !! :( Buuuuuu för dessa ....Kastrering ? Usch nu var jag dum....men det känns rätt så här spontant (för pedofilerna och de incestutövarna)
------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." "När en flicka gifter sig avstår hon från många mäns
uppmärksamhet, för en mans ouppmärksamhet."
Även om sådant som incestnoveller, pedofilinoveller etc inte är brottsligt, så finns en fin möjlighet att få bort en sida, åtminstone temporärt.
Leta efter serverns policy, ofta står det något om att inte barnsex etc är tillåtet (även på sexrelaterade servrar).
Detta syftar dock på bilder i första hand, men detta brukar inte framgå och dessa brukar lyssna på en, då de inte vill förknippas med sådant.
Riddaren
Skall bara påpeka att sajten www.gratisporr.nu och sexnoveller.cjb.net inte är samma ägare bakom (tror jag). Däremot är bl.a. incestnovellerna identiska med den stängda sajtens, var på det kan röra sig om samma person där. De bakom sexnoveller.cjb.net säger sig vara några anonyma personer.
Sedan tycker jag det är vansinnigt att ha en person, som jag också tror jobbar där, med anknytning till Medicinska Fakultetet, Lunds Universitet, där de flesta studenterna är flickor/kvinnor som läser till sjuksköterskor etc...
Sedan nämns också om hälsa etc...
Vad har hälsa och porr gemensamt?
Dessutom kan jag säga att sajten www.skånemejerier.nu är densamma som gratisporr.nu och har således inget samband med mejeriprodukter, vilket ju Skånemejerier i Malmö sysslar med.
Här finns lite mer utförligt om gratisporr.nu:s ägare http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=gratisporr.nu
Riddaren
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
Vad har hälsa och porr gemensamt?
I de här sammanhangen enbart till det negativa. Annars så har ju hälsa och sex mycket gemensamt. Fast det som den där personen (han har ett alias : "Danne") ägnar sig åt är enbart äckligt och totalt avtändande.
(Jag borde nog byta signatur nu)
------------------
---Jippi!---
-PeW-
[Redigerat av PeW den 24 aug 2000]
McDMedlem sedan mars 20002 520 inläggAtt folk överhuvud taget håller på är ett under...fattar inte vad de får ut av detta.
TYCKER VERKLIGEN INTE OM PORR ÖVERHVUD TAGET!
------------------
[McD - Burgers for the people!]
www.mcdz.net
Om du inte besöker min sida, så får du en snigel i ögat!
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg"Simpa Hittar Till Diskutionen"
Ville bara säga att det e ju hel skjukt asså, (barnporr), blääää...
"Simpa Går i väg o spyr"
------------------
/Simpa
Nån som har nåt förslag på nån rolig signatur? :o)
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Att kränka/hota/utpeka annan person på en webbplats är åtalbart och skall anmälas till polisen.
Exakt, och därför tycker jag vi skall sluta publicera namnuppgifter här (riktar mig inte till någon enskild), oavsett syftet. Vad tjänar vi på att få webForm åtalad för brott mot PUL?
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jo du har rätt i det. Därav anledningen till att jag dels x-ade anmälarens namn + att jag inte ville ge ut siteinnehavarens IP. Men att nämna honom med det falska namn han själv anger på sin sida...är det kränkande? Hursomhelst så är ju inte hans identitet kärnpunkten i denna tråd, det antar jag att myndigheterna redan har.
* fast robban kanske syftar på hela tråden?*
------------------
---Jippi!---
-PeW-
[Redigerat av PeW den 24 aug 2000]
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Syftade på namn / adressuppgifter som nu är borta. Pekar som sagt inte ut någon enskild, utan det var en allmän uppmaning att följa svensk lag i diskussionerna som förs (eftersom det annars är de ansvariga för webForum som riskerar åtal). :)
------------------
Det var dumt av mig att skriva ut personuppgifterna i mitt inlägg. Ber om ursäkt för det.....
------------------
01 | 02
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägghmm, jag vet ju inte hur pul fungerar, men, kan ni åka dit för att nån "besökare" skriver nån´s personuppgifter i wF´s foum ? (Till wF)
------------------
/Simpa
Nån som har nåt förslag på nån rolig signatur? :o)
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Simpel logik egentligen. Denne person utsätter ju ursprungsanmälaren för förtal, ärekränkning och hot. Om vi gör likadant här så är vi lika skyldiga och det var ju inte meningen med denna tråd.
Jag tror nog han får sitt ändå, genom polis m.m... däremot är det ju väldigt bra att man visar sin ståndpunkt i frågan och det kan ju knappast vara fel i juridisk mening.
------------------
---Jippi!---
-PeW-
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
... kan ni åka dit för att nån "besökare" skriver nån´s personuppgifter i wF´s foum?
Den som driver ett forum är enligt lag (den s.k. BBS-lagen -- finns en länk till den från webForums regel-sida) skyldig att "hålla rent" på sitt forum. Om ett åtal skulle riskeras i just det här specifika fallet är ju mycket svårt att säga (själva PUL nämns inte i BBS-lagen), men varför ta risken? Olagligheter hör inte hemma på webForum, återigen enligt webForums regler.
§2
Du accepterar genom att använda detta forum, att följa dessa förhållningsregler och att inte posta inlägg på webForum som avsiktligen innehåller osanningar, felaktigheter, vulgariteter, obsceniteter, hotbrev, rasistiska eller sexistiska påhopp, personangrepp eller som på något sätt skadar webForum, individer eller strider mot Svensk lag.
Not: Däremot nämns i BBS-lagen brottsbalken, 16 kap. 5 § som mycket väl skulle kunna bli tillämpbar i sådana här fall.
Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader.
Det jag syftar på är eljest söker förleda till brottslig gärning. Visst är det en tolkningsfråga, men varför ö.h.t. utsätta de ansvariga för webForum för risken?
Kort sagt -- posta inga olagligheter i webForum. Vi har inte råd med en hord advokater, så det bästa är att vara på den säkra sidan. :)
------------------
[Redigerat av Robban den 24 aug 2000]
ska hålla mina olagligheter för mig själv i framtiden ;)
------------------
01 | 02
PpolswedMedlem sedan aug. 2000129 inlägg ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh
shit alltså
jag går absolut inte in på sådana sidor men om adressen är www.gratisporr.nu så vet tyvärr vem det är som äger den...
Shit alltså...kan inte förstå att det är han
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Robbans inlägg här ovan matchar ju direkt på hur denne @¤/#-!!_ -siteägaren beter sig mot anmälaren i sitt forum, gästbok, mail och t.o.m på en specialkomponerad sida, vilket var minst sagt uppvigling. Att sedan de ansvariga servrarna lämnade ut hela klagomailen med adress och allt torde vara ganska oetiskt. För övrigt så tangerar fler trådar än denna till övertramp om man nu ska hårddra allt. Med detta menar jag att: Visst gick Freestyler lite långt i sitt inlägg, men nu är det ju raderat och vi kan väl låta det vara så?
//Personlig åsikt(i stort):
Som vanligt är brottslingarna mer skyddade än offren!//
------------------
---Jippi!---
-PeW-
Eenvis
skall bara testa först att detta kommer dit det skall....
------------------
envis