Hmm... Var läste du? I mina papper fanns ingen information om någon test-period. :q
------------------
//
<title>Hazze</title>
78 svar · 489 visningar · startad av Chakotay · sida 2 av 4
"Det såg så bra ut när Internetportalen Spray i våras erbjöd 100 timmars surfning i månaden för 195 kronor. 20\.000 nappade på kort tid." Läs hela DN-artikeln om hur det gick sedan, på: <http://www.dn.se/DNet/articles/127900-127999/127908/index.html> \------------------ Stoppa diskrimineringen av oss 640x480-surfare !!!
Läs frågan i sin helhet →Hmm... Var läste du? I mina papper fanns ingen information om någon test-period. :q
------------------
//
<title>Hazze</title>
Läste på internet. Det var just denna test-period som gjorde att jag inte tecknade mig för det där abbonemanget.
Jag fick med en reklamlapp i tidningen Internetworld... Resten är historia...
------------------
//
<title>Hazze</title>
I information och avtal som jag kopierade ner från Spray's sajt i samband med att jag skaffade deras "fastpris", står inget nämnt om "testperiod"!
------------------
Stoppa diskrimineringen av oss 640x480-surfare !!!
Jag vidhåller mitt tidigare skrivna:
"I information och avtal som jag kopierade ner från Spray's sajt i samband med att jag skaffade deras "fastpris", står inget nämnt om "testperiod"!
Precis som jag brukar, sparade jag all för avtalet intressant information för säkerhets skull och har alltså kollat igen. :h
Kanske fanns endast en viss tid, eftersom du Matti påstår det, på deras röriga sajt någonstans nämnt ordet "test".
Enda gången när jag fick för mig att logga in där, höll jag på att ge upp innan jag slutligen efter flera minuter fann orden "Logga in" mycket diskret placerade.
------------------
Har nu varit på Tylösand, Halmstad och blivit brun och börjat flaga. :) .
När jag sedan kommer hem så ligger det ett fult j*vla brev ifrån Spray som grannen plockat in. När jag läste det fick jag fannimej damp för några sekunder. Det kändes som om jag skulle slå sönder alla vägger, men det blev bara en :e . Ska ringa till konsumentverket och se vad de har för syn på detta...
*arrrggghhhh!!* x(
------------------
ERIK ALFREDSSON - the one and only.
Du som känner dig "nersprejad" x( , besök protestsidan på http://fastpris.cjb.net/
Tipsar också om artikel på http://www.aftonbladet.se/nyheter/0008/01/surf.html
------------------
/me också
Var just inne där. Spray skall få känna att de lever, än ett tag iaf :e
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Jag skrev en liten "artikel" som är fri för alla att använda:
:l :l :l :l :l :l :l :l :l :l :l :l
Spray lovar runt men håller tunt!
I den information om "Spray Internet
- Fastpris internetabonnemang" som fanns att läsa när man skulle teckna sig
för det, stod ordagrant bl.a.:
"Surfa till fast pris! Med Spray Fastpris får du för 195 kronor surfa hela 100 timmar per månad. Detta motsvarar drygt tre timmar varje dag för
bara 3,25 öre/minut! Och du kan fritt välja när du vill surfa dina timmar under månaden. Skulle du exempelvis vara ute på internet en halvtimme, eller inget alls en dag, kan du "spara ihop" timmar och surfa extra länge senare under månaden."
Nu när Spray vill försämra villkoret från utlovade 100 timmar till att endast gälla 30 (trettio) timmar per månad försvarar man sig i en DN-artikel med att man "räknat med att medelsurfaren skulle vara uppkopplad betydligt kortare tid,ungefär 20 timmar i månaden, men nästan alla ligger på gränsen 100 timmar".
Det hela är minst sagt märkligt, för att inte säga rent motbjudande, först
inbjuder man kunderna att surfa 100 timmar i månaden men när de faktiskt
gör det backar Spray ur!
Kommer Spray någonsin mer att betraktas som ett seriöst företag?
:l :l :l :l :l :l :l :l :l :l :l :l
------------------
Tvi! Jag kommer iaf att ha svårt att se på Spray som ett hederligt och seriöst företag. Sådana här saker glömmer inte jag :)
------------------
[Redigerat av Chavez den 02 aug 2000]
Tänk om allt var uppgjort.
Man fick ju ett komplett register på 20 000 svenskar, som surfar mycket,.
Låter föga troligt, men tänk om.
Andreas
Vi kommer nog att bli spammade med all möjlig skit i fortsättningen.
Nej så kan det inte vara, det sänker sprays anseende alldeles för mycket för att det skulle göra det.
------------------
Som sagt, elefanter glömmer aldrig ;)
For dom som jag som gick pa Telias "bluff" for ett par ar sedan kan jag beratta hur det gick till.
Coolt! 20h gratis varje manad.
Efter en tid sa borjade jag Inte forsta mina rakningar och ringde Telia och undrade hur man ser hur monga timmar man surfat och vad det har kostat mig.
Det som hade lurat mig var att efter 3 manader fick man inte lengre nagra 20 h.
Jovisst, detta stod sakert nonstans i papper som jag skrev pa nar jag skaffade abbonemanget.
Uppenbarligen missade jag det Trots att jag ogade erbjudandet "ganska" noga (var nyborjare da).
Det spelar ingen roll hur _noga_ jag tittade, det borde har framkommit tydligt anda! Inte sant?
Spray var i alla fall hyggliga och skickade ett brev; son lyx fick inte jag (vi).
Sta pa er alla Spray folk!! Protestera vilt. Avabbonera garna era abbonemang!!
------------------
¬ peterbe.com¬
Klart fan de sänker surftiden om de riskerar att kånka pga att snåla svenskar surfar upp varje timme.
Hålla på att gnälla över nåt sånt här är ju bara patetiskt.
Har själv bara haft abonnemanget ett kort tag och tycker det funkar tusen gånger bättre än alla andra jag prövat.
Man tjänar inte lika mycket på att ha fastpris som tidigare, men det blir fortfarande några kronor.
Och för de som gillar att bli nerkopplade ofta, snacka med inkompetent
personal finns det ju andra alternativ.