EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Låter helknepigt ju ...
va fasen e det för butik du har handlat i egentligen ?
Jag vet bara att om vi inte har produkter hemma i butik som kunden gärna vill ha så beställer vi hem det ... även om det ibland blir bökigt att få fram så gör vi allt vi kan för att hjälpa kunden ... !!!
Men som sagt ... det finns fula ankungar överallt ... även i våra butiker ... *surar*
Spelar ingen roll vart du handlar ... du riskerar att stöta på såna överallt ... !
------------------
elfwing
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Fick ju tillbaka min dator efter 3 veckor :e
------------------
Quod scripsi, scripsi.
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Woho, köpte mig en champagne färgad T28 idag, mkt nöjd!
------------------
-------------------------
Joakim Ewenson
http://www.ewenson.net
joakim@ewenson.net
SSweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag har ingen mobil. Syrrorna har fått dom. Umm... det är ju inte bra att prata i mobil :q
------------------
/mvh Swey
Wadde Hadde Dudde Da
Programmera Php (snart)
swey@tjohoo.se
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Har haft Nokia 2110 ==> 5110 ==> 3210 och jag kan inte klaga på någon av dem. Allihop har studsat omkring på betonggolv (och motsvarande) utan problem... Finsk Volvo! :e
Det enda som har hänt ät att 3210an har låst sig ett par gånger, men jag knallade till Geab och fick mjukvaran uppgraderad - kirrat! :)
Den stora fördelen med Nokia framför Ericsson som jag ser det är menyerna! Fastän farsan har haft Ericsson i många år begriper jag mig fortfarande inte på dem, medan jag instinktivt kände mig hemma direkt med 2110an...
Halt skal på en 3210? Jupp, tyckte jag med, så jag gick till en EXPERTbutik ( ;) ) och skaffade mig ett skal som närmast är ormskinnsmönstrat - kanonbra, speciellt med bättre knappsats...
Nåja, jag vill ha en 7110 per omgående! 1000 namn i boken är underbart, men det är väl nästan bättre än så? Har hört att man kan lagra tre uppgifter per post dessutom (typ hem, mobil, portkod) så det blir 3000... Vill ha! :)
[Redigerat av Q den 23 maj 2000]
nuförtiden får man inget...
man KÖPER!
eller vinner...
------------------
j a n s
h e m s i d a
m a i l
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg ..eller snor..
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Q: kan du kasta din telefon 15 m upp i luften för att sedan se den ramla rakt ner i asfalten, och till din förvåning se att den fortfarande funkar?? ;-)
det går med Ericsson 688 och 628 (har nåra kompisar som provat)
------------------
Joakim Ewenson
joakim@ewenson.net
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Det funkar så länge man har tur och inte landar på fel sätt ... en telefon som är gjord för att klara sådant är däremot ericsson r250pro... den klarar dessutom att doppas i vatten !
------------------
elfwing
min syster tappade sin 3210 5-våningar
rakt ner i ett betong-golv..
fungerar perfekt(pröva inte hemma)
------------------
j a n s
h e m s i d a
m a i l
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg elfwing: vad menar du med att den inte ska landa på fel sätt???
min mer lr mindre intilligenta kompis kastade den inte bara en gång ;-)
en gång prickade han nästan en kråka som satt på "fel" ställe oxå ;-D
------------------
Joakim Ewenson
joakim@ewenson.net
WWiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg Gillar Nokias (har en 6150) långa passningstider. Gör inget om man glömmer laddaren om man åker iväg några dagar. Min gamla ericson 337 behövde ju laddas två ggr per dag nästan ;)
------------------
-------------------
http://winne.home.dhs.org
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg JoakimE>> Japp, det är jag faktiskt ganska övertygad om att jag kan, och jag tror också att jag plockar upp den i ett stycke, utan att batteri osv har hoppat loss. Senast igår rasade den i backen från nån meters höjd...
Förresten, i juninumret av Maxidata testas Nokia 8210 och Ericsson T28s mot varandra och Nokian sopar mattan med konkurrenten!
CITAT ;) från slutsatsen:
"Ericsson har bättre bakgrundsbelysning, och det verkade under testet som om den hanterade röstuppringningen bättre. Den har dessutom en del småfunktioner som inte Nokias 8210 har. Men det är allt. Nokia 8210 har bättre funktioner, är mer genomtänkt och presterar bättre när det gäller det mesta. Speciellt när det kommer till interaktionen människa-telefon. Nokias operativsystem är exemplariskt och borde anammas av alla mobiltelefontillberkare."
Står dessutom att Ericsson har haft sina glansdagar (!) och måste skärpa sig rätt mycket för att hinna ikapp Nokia...
Ganska rejäl sågning if you ask Percy Nilegård... :e
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Q: Tester utförda av Maxidata ger jag inte ett skit för.
Har du sett designstudien på R320s?? den i titan, den e grymt snygg.
------------------
Joakim Ewenson
joakim@ewenson.net
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Kanske inte, men det stämmer nog ganska bra överens med den allmänna uppfattningen.
Joo, har sett den glimta förbi lite här och var, men jag har inte lagt så mycket märke till den - ingår väl inte i målgruppen kan jag tänka mig... :e
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Nokia / eriksson ... aftonbladet / expressen ... !!!
Det är faktiskt en vanesak ...
Jag gillar båda !
det går egentligen inte att jämföra dom ... för det är två skiljda saker ...
Precis som att jämföra en svensk o en finne ... eller vad säger du Matti ;)
Att tappa telefonen på rätt/fel sätt ...
Man kan tappa en telefon 1000 ggr utan att det händer ett smack ... eller så tappar man den en gång (den första) o så pajjar den totalt !
Observera att den kan gå sönder UTAN att du tappat den oxå !:e
------------------
elfwing
PprlsMedlem sedan jan. 2000352 inlägg --> elfwing: på din sida(?) skriver du att T28 är kortare än 8210 - du måste väl mena "utan" antenn??
/Peter
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Klart jag menar utan antenn ...
Den brukar ju ändå falla av på ericssons modeller ... så jag brukar aldrig räkna med den ;)
Ärligt talat så anger jag bara tillverkarnas mått på "nallarna".
Jag har aldrig mätt dom själv ... kanske man skulle göra !!!
Håll utkik på sidan .. för snart uppdaterar jag den med "alla" nya modeller som kommer ... samt gör de gamla som ännu inte är upplagda klara .. !
------------------
elfwing
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg elfwing: vadå ramla av??
jag är inne på min andra ericsson och farsan har haft en 688 i nåt år och inte på nån av dom har antennen ramlat av
fast det beror oxå på vad man utsätter telefonen för ;-D
------------------
Joakim Ewenson
joakim@ewenson.net
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Det är sanning med modifikation!
Det finns ingen telefon ngnsin som har haft så mycket trasiga antenner som ericssons modeller med "plopp"-antenn!
Ni vet ... den där som man bara drar rakt upp!
Men på de nya modellerna verkar dom ha löst problemet !
------------------
elfwing