webForumDet fria alternativet

Copyright

Småprat

37 svar · 441 visningar · startad av Gustav · sida 2 av 2

Frågan, av Gustav

Naken, blästrad och skitsur... ;) Alltså, jag fick veckans mail från Webstudio idag där det tipsades om www.raging.com som är Altavistas nya sökmotor. Jag var ju direkt tvungen att prova så jag surfade dit och gjorde en sökning på mitt namn. Efter en liten genomgång av träffarna hamnade jag på en sida med Usla Skämt. SOM VAR EXAKT LIKADAN SOM MIN!!! Den lille jäve

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Tack, Bire, men det är nog lugnt!

Tar han inte bort grejerna innan imorgon så kommer han inte få det trevligt.
Känner massa galningar i Ö-vik som jag har åkt bräda tillsammans med. Dom bangar inte för att banka på nån... ;)
Annars kan man ju bara hoppas på att han inte är kaxig och bara tar bort sidan utan tjafs.
Känns lite barnsligt att bli förbannad över en sån här sak, men jag är det iaf! x(

Haha! Som sagt, Matti:

Jag var ung och dum när jag gjorde den sidan. ;)

Ganska kul att du uppmärksammade mina fina sökord...hehe, man vill ju ha besökare!

Det är ju ungefär som Playboy som hade med Mercedes, BMW, Rolex och såna ord på sin site. Det var ett jäkla liv om det! :)

Förresten, det finns en idiot som utger sig för att vara megasupergrym webmaster och har gjort en sida till en av mitt företags konkurrenter. Han hade verkligen lagt in vårt företagsnamn bland deras sökord.
Plus att när jag informerade honom om detta lilla "misstag" så tog han bara bort namnet på den svenska delen...inte på den engelska!
Men det värsta var ändå att han frågade mig hur jag lyckades hitta det!

Fullblods-idiot!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det är rätt Gustav !

Man ska alltid söka efter en fredlig lösning på konflikter. Men om inte det hjälper så ska man inte dra sig för att använda det tunga ....... :e

Grymt snygga sökord iaf !!! Nästan lika barnsligt som de jag hade på min första hemsida.
"*tror att alla i hela världen ska hitta min hemsida nu*"

Men men, tur man lär av sånna misstag !

Vet nån hur man får en sida indexerad i Evreka nuförtiden??? Det tycks inte gå längre...

------------------
Krister </BIRE> Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Nu blir det moralkaka...

Jag tror att herrarna (och damerna!?) bör betänka sitt ordval innan meddelanden postas.
- Undvik svordomar i möjligaste mån - jämt alltså.
- Undvik, å det allra bestämdaste, personangrepp på webForum.

Dock, mycket bra att ni ber om ursäkt.

med vänliga

Rikard
moderator, webForum

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

hjmmmm ... räknas PUCKO som personangrepp ?

*tycker inte jag*

Man får visst kalla folka man inte känner för pucko ... händer tom ibland att jag säger så till kunder på jobbe juuu ... !!!

ha ha ha ... * no fear *

------------------
elfwing

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ja elfwing, det gör det. Ett ;)-tecken efteråt förändrar dock saken. Men, för en utomstående är det svårt att utläsa detta ur texten. För övrigt tror jag webForums moderatorer precis som jag, vill vara tydliga på punkten och stävja ordväxlingar som skulle kunna utvecklas till att "bryta" mot nedanstående citerad förhållningsregel.

Du accepterar genom att använda detta forum, att följa ovanstående riktlinjer och att inte posta inlägg på webForum som avsiktligen innehåller osanningar, felaktigheter, vulgariteter, obsceniteter, hotbrev, rasistiska eller sexistiska påhopp, personangrepp eller som på något annat sett kan anses vara en kriminell handling.

med vänliga

Rikard
moderator, webForum

[Redigerat av Rikard den 08 maj 2000]

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Tycker det kan vara svårt att försöka förklara på nätet (skriftligt) vad man menar, det är så lätt att allt misstolkas. Pratar man "öga mot öga" så kan man ju säga Oops , det var ju så här jag menade. Men på nätet i tex det här forumet kan det så lätt bli fel.

MEN jag stödjer inte på ngt sätt detta med stöld .....Vill nog oxå säga pucko :p

------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )

Medlem sedan apr. 2000313 inlägg

Gustavs bild - den från boken - är det denna?
http://www.jimtown.com/
(fast den var skojigare med animeringen...)

/martin

------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se

Ok ok! Jag är överbevisad! ;)

Ska pressa min vän på information nu...han sa att han gjort den! Jag har bara delat upp den och gjort min lilla "roliga" animation. :) Vem vet...det kanske är så att dom har snott den från mig? Även fastän jag inte tror det själv men... ;)
Ska förresten kolla hemma om jag har kvar hela bilden...när jag fick den så var den i ett A4:s proportioner med massa grejer under huset också...typ en gata med en skateboard och en cykel om jag inte minns fel. Fast man har ju bytt dator ett antal gånger sen den var aktuell så chansen är väl inte sååå stor.

Hehe, Annelie...kallar du mig pucko en gång till så kanske jag tipsar tjuven om din humorsektion. :e

Egentligen kan man ju i så fall skriva vad som helst bara man har en Smiley efter. Synd att det inte funkar så i verkliga livet bara...tänk om en kille som skriker nåt fult åt en tjej bara kunde sätta en Smiley efter och då tycker hon bara det är kul. ;)

Man kanske skulle prova det... :e

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Ursäkta men hur blir det med den där André? Ska han gå levande ur detta eller :e :e
Vi får inte glömma det svinet :e
Om jag ska göra det vill jag minst ha tågbiljetten Stockholm-Östersund betalad....

------------------
Per Sandström
Des Cornichons Au Chocolat

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag kan göra det för 50:- i Rikskuponger. :)

------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu

Nä, *** 50:- i Rikskuponger är det inte värt!

Mina kompisar i Ö-vik fixar nog en grundlig hämnd gratis. Hehe...värsta maffiastilen! :e

"Ey...he's with the family. You touch him, you touch me and my friend here called Beretta. OK?"

Nä, men ärligt talat så har han inte svarat och inte heller tagit bort sidan. Jag skickade idag ett mail till den ansvarige på skolan på vilkens server sidan ligger så jag hoppas att han tar bort den...annars så måste jag nog tyvärr beordra en misshandel. ;)

HAHA!!! ;)

Gött!

Fick precis svar från Parkskolan i Ö-vik.

Å Parkskolans vägnar ber jag så mycket om ursäkt. Jag har tagit bort
sidan och ska försöka få tag på eleven.

MVH,

Peder Hedlund
SysOp
Parkskolan

Så ska det se ut! Credit till SysOp:en!

Kolla här!

Ett lyckligt slut...fast å andra sidan har jag ju inte gjort upp med fjanten som snodde sidan. För hur mycket straff kommer skolan att ge honom...?

Jaja, får la lita på skolväsendet då... ;)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Wow! "SysOp", det ger mig en fet flashback till den gamla hederliga BBS-tiden, "those were the days" ;)

ATDT

------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Gustav NÄ snälla visa ej "plagiatoren" min humorsida SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLA

Vill så gärna ha den som min.....

FörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåtFörlåt
:p :p :p

------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )

[Redigerat av Annelie den 09 maj 2000]

Oki, Annelie!

LOVAR!!!

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

"Ey...he's with the family. You touch him, you touch me and my friend here called Beretta. OK?"

"Du tjafsa med mig du tjafsa med döden" :e

------------------
Ipsa scientia potestas est.

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Betyder detta att killen kommer att komma undan utan ens en krossad näsa?

------------------
Per Sandström
Des Cornichons Au Chocolat

Verkar nästan så...trist men sant!

Orkar inte bry mig om en så gammal sida...ska göra en ny nu och kopierar nån DEN så kommer det inte stanna vid en krossad näsa! Det kan jag lova!

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)