webForumDet fria alternativet

Kan detta vara lagligt?

Medier & press

25 svar · 1 656 visningar · startad av Esen · sida 2 av 2

Frågan, av Esen

<http://www.aftonbladet.se/vss/vasteras/story/0,2789,1136571,00.html> Det känns som att det var första och sista gången detta hände, Frågan e vad som kommer hände med mobilkransfirman som gjorde detta?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Lasp skrev:

Högt upp i det blå svävade ett
tjugotal varvsarbetare – i en
korg för max 500 kilos last. :q
Den hängde där i minst fem minuter

Men korgen var iallafall gjord för att lyftas med hjälp av en kran, Sen att dom överlastar den har väl inte med saken att göra...

Saken e ju den att permobilen inte var tillverkad för att lyftas av en kran, med två band...

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Fast banden sitter nog inte fast i permobilen utan är väl dragna under? Tror inte de knyter fast remmarna i handtagen iaf.

Det enda jag reagerade på var det här:

André skrev:

– Exakt vad jag betalade vill jag inte säga, men det var ungefär som en taxiresa.

Haha, en sådan kran är INTE lika billig som en taxiresa om man säger så... Om man nu inte ska åka taxi till Spanien eller nåt.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Poteta skrev:

Fast banden sitter nog inte fast i permobilen utan är väl dragna under? Tror inte de knyter fast remmarna i handtagen iaf.

Det enda jag reagerade på var det här:

Haha, en sådan kran är INTE lika billig som en taxiresa om man säger så... Om man nu inte ska åka taxi till Spanien eller nåt.

Han sa väl att han kände folk inom kranyrket, Så varför han inte vill säga vad det kostade var nog antagligen för att det var svartjobb(oskattade pengar som betalning alltså...)

Det e iallafall vad jag tänkte när jag lästa texten första gången, Sen om det e så eller inte, vet jag ej...

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag tar för givet att det är svart, annars hade han inte sagt det han sa. Vitt hade kostat betydligt mer.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Esen skrev:

antagligen för att det var svartjobb

Då var det alltså olagligt. ;)

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg

Får privatpersoner leka med lyftkranar i denna storleksordning inne på bostadsområden utan någon form av tillstånd? :q

Fin lösning när hiss saknas. :)

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)