OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inläggAntagligen när jag vickade som lokalredaktör på en av ortens tidningar sommaren 2000. Långa dagar men otroligt kul.
Steg 1 på morgonen var att sätta på perkulatorn (12 koppars), något som upprepades 1-3 gånger per dag beroende på om man var ute mycket eller om man satt och skrev.
Generellt dricker jag mycket kaffe men har lyckats lugna ner mig det senaste året. Fast fortfarande blir det lätt tre koppar före lunch om man jobbar framför datorn. :OO
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
symbolism skrev:
hur koMmer man in på att börja käka såna piller egentligen?
Enkel mattematik: kaffe smakar apa, te är för svagt, Cola likaså. Sen missfärgar det tänderna och är inte speciellt bra för kistan. Dessutom är jag konstant trött och har varit det genom alla år. Ibland undrar jag om jag inte lider av kronisk trötthet... I alla fall; egentligen var det en arbetskamrat som alltid var så pigg och energisk som fick mig att börja knapra piller. Jag frågade honom, på skoj, om han gick på något och svaret löd "koffeinpiller". Jag nappade direkt och tyckte det lät intressant. ;)
Nu var det ju inte så att jag började på momangen utan det dröjde ett par år; jag kunde inte svälja piller på den tiden utan satte dem bara i halsen.
Himla intressant historia, eller hur? Eller inte. :)
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
dAEk skrev:
Enkel mattematik: kaffe smakar apa, te är för svagt, Cola likaså. Sen missfärgar det tänderna och är inte speciellt bra för kistan.
Plus att det är roligt att ta tabletter.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inläggJa, roligt. Man anstränger sig så lite och ändå händer det så mycket. Ungefär som att ha en lång räcka av dominobrickor och sen bara petar man lite på den första...
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inläggJag tycker att det är bekvämt, men roligt? Nja. Ibland blir det rätt roligt, när det liksom får dubbel verkan och man inte kan koncentrera sig för fem öre.
Och när man festar: koffein + alkohol = en jobbig och energisk dAEk. :L
koffein och alkohol går aldrig bra för mig när jag har sovit dåligt. Ett definitivt recept på huvudvärk=/. Men annars ere en bra kombination=)