webForumDet fria alternativet

Citatjakt

Småprat

65 svar · 3 038 visningar · startad av Gislaved · sida 3 av 4

Frågan, av Gislaved

Jag har tråkigt, så jag tänkte starta en ny lek. Regler 1\. Leta upp vem som har sagt citatet i föregående inlägg. 2\. När du är säker: skriv svaret (länka gärna till källa), samt leta upp ett nytt citat och posta det i tråden. 3\. Det ska gå att hitta citatet via nätet, men inte nödvändigtvis via en vanlig sökmotor. 4\. Det ska helst gå att lista ut vem det är med hjälp av enbart citatet oc

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Gislaved. Källa är denna tråden, första inlägget.

Vem skrev:

legis: visst tycker du det så får du tycka så.. jag behöver inte lägga fram någon fakta.. jag säger de jag vet och de som jag själv har erfarenhet utav.. denna saken behöver jag ens inte skapa en diskution utav för jag vet att det stämmer för det har jag sett framför mina egna ögon.. så du kan skriva ut hur mycke fakta du vill och säga vad du vill.. men jag lovar dig att jag litar då mer på mina ögon och min 7 åriga erfarenhet inom windows os..

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Dashi (källa)

Vem sa

It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Engine^ skrev:

Dashi (källa)

Vem sa

It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it.

George W Bush
källa:
http://www.digitaldreamdoor.com/pages/quotes/georgewbush.html

vem skrev:

“Wally, can you teach me to work
smarter, not harder?” ...

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Du han visst före :r :)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Dilbert on “Working Smarter” Källa

Vem? skrev:

I don't intend to be a performing flea any more. I was the dreamweaver, but although I'll be around I don't intend to be running at 20,000 miles an hour trying to prove myself. I don't want to die at 40.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

John Lennon Källa

Vem? skrev:

"Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath."

Michael Caine (Källa)

Vem? skrev:

An archaeologist is the best husband a woman can have. The older she gets the more interested he is in her.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Agatha Christie: Källa

Vem skrev:

Every saint has a past and every sinner has a future.

Oscar Wilde (Källa)

Vem skrev:

Programming today is a race between software engineers striving
to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe
trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe
is winning.

:e

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Rich Cook source

Vem skrev:

If you were a poor Indian with no weapons, and a bunch of conquistadors came up to you and asked where the gold was, I don't think it would be a good idea to say, "I swallowed it. So sue me."

Jack Handey (Källa)

Vem skrev:

Polisen är så jävla slöa.

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Bosse Ringholm (Källa)

Vem skrev:

Linda Skugge, den där jävla kejsarsnittsneurosen.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Ulf Lundell (Källa)

Vem skrev:

Malmö är en stad – Lund är ett universitet och ett sjukhus

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Ett från min citat-sida

Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar.

/red: okej okej, jag missade vad allt gick ut på... men det var ju bra citat ändå ju :)

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Nina Persson, Cardigans (Källa)

Vem skrev:

Är det inte roligare att gå i skogen som är allas än att traska omkring i sin egen trädgård?

Bamse i nr 4/74 (Källa - ställ musen på källamarkören vid aktuellt citat för att se numret)

Vem skrev:

Allvarligt talat, hur står sig egentligen en förkortning såsom iaf gentemot ett ord som huruvida? Självklart, har det ens en chans mot ett uppseendeväckande ord som oomkullrunkeligen?

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Rikard, på fridlyst.nu.

Vem skrev:

- Jag fastnade med knytnäven mellan hjälmen på bågen och hakan, men jag lyckades trassla mig ur det just innan vertikalen. Den satt väl fast i två tiondelar eller nåt. Där var det nära.

Hint: Aftonblaskan gjorde intervjun.

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

hehe, ni måste vara väldigt uttråkade, eller? :e

Medlem sedan aug. 2001145 inlägg

"I believe every human has a finite number of heart-beats. I don't intend to waste any of mine running around doing exercises" - Neil Armstrong

"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen än Alzheimers och glömma var man ställde den..." - Vet inte vem som sa det

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Dies_Irae skrev:

"I believe every human has a finite number of heart-beats. I don't intend to waste any of mine running around doing exercises" - Neil Armstrong

"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen än Alzheimers och glömma var man ställde den..." - Vet inte vem som sa det

Nu missade du poängen med den här leken... du ska hitta vart föregående citat kommer ifrån, sedan ska du leta upp ett nytt som nästa kan gissa på :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)