webForumDet fria alternativet

Diskussion om IDG WebStudio och säkerhet

ASP

77 svar · 3 162 visningar · startad av Dashi · sida 4 av 4

Frågan, av Dashi

Boorg skrev: Finns det något annat alternativ att spara info (temporärt), och förståss databas... föreslår att du går in på denna sidan.. <http://www.idg.se/webstudio/pub/object.asp?id=10> står det mesta om olika sätt att spara och lagra information på.. Mvh //Darek

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2005296 inlägg

legis: jag tycker som jag gör och du tycker som du gör.. det accepterar jag.. och nej jag lyssnar inte på andra.. går efter egen erfarenhet men jag sa att han kan intyga det... men jag tänker inte diskutera detta vidare för att du vill bara göra något negativt utav det.. så du får tyvär hitta någon annan att starta denna diskutionen med..

Mvh //Darek

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag har inte sagt något som helst om vad jag tycker. Jag har lagt fram fakta för en viss sak och försökt få dig att lägga fram andra fakta som på något sätt skulle få oss att förstå varför du tycker som du gör. Eftersom du inte har kunnat göra detta så kan man sammanfatta dina kommentarer med att de är nonsens, vilket är väldigt synd. Jag står inte direkt på någon speciell sida, jag bara ogillar när folk slänger ur sig saker som är rena lögner.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

K@llen skrev:

Här är ett skräckexempel på inloggning som borde få vem som helst att undvika webstudios guide:
http://www.idg.se/webstudio/pub/article.asp?id=125

Här hoppar jag in och tror att det skulle krävas sql injections för att forcera inloggningen, och så visar det sig vara helt onödigt med dylika tricks. Varför ska man lära sig sql injections för? ;)

legis: visst tycker du det så får du tycka så.. jag behöver inte lägga fram någon fakta.. jag säger de jag vet och de som jag själv har erfarenhet utav.. denna saken behöver jag ens inte skapa en diskution utav för jag vet att det stämmer för det har jag sett framför mina egna ögon.. så du kan skriva ut hur mycke fakta du vill och säga vad du vill.. men jag lovar dig att jag litar då mer på mina ögon och min 7 åriga erfarenhet inom windows os..

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Dashi skrev:

och nej jag lyssnar inte på andra.. går efter egen erfarenhet

Det låter genomtänkt, verkligen... :OO

Du bör nog kolla igenom säkerheten på masterdata.se... ;)

Dashi skrev:

jag behöver inte lägga fram någon fakta.. jag säger de jag vet och de som jag själv har erfarenhet utav...

Man bygger förhoppningsvis sina argument i en diskussion runt fakta och om man inte är villig att dela med sig av denna fakta så faller ens argument pladask.

Medlem sedan okt. 2002257 inlägg

Om nu Windows är så totalt värdelöst i dina ögon, varför kodar du då i ASP? Är inte PHP vara ett bättre alternativ för dig i så fall?

Medlem sedan jan. 2003252 inlägg

Vilken trevligt tråd :birp

Kan tipsa Dashi och alla andra att gå in på sidan http://www.microsoft.com/sverige/technet/technettv/security.asp#
scrolla ner till "Anatomy of a Windows Hack" och se den filmen.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

På den sidan finns även en demonstration av SQL injection om jag inte minns fel, var ett tag sen jag såg dem.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Dashi: Tror du borde vara "lite" mer mottaglig för fakta. Men ibland är det svårt att lära en gammal hund att sitta. Har du inget som styrker allt du säger så tycker jag inte du skall lägga fram det.
Jag vill iallafall ha lite "proof of existens" innan jag tar åt mig något. Inte jag känner en som vet att det är så, jag har rätt, jag har jobbat med windows många år jag vet.

Finns alltid lite nya saker att lära sig, man kan till och med lära sig det av andra än sig själv.

( ta inte detta som ett personligt påhopp, menar bara att det kan vara bra att lyssna ibland med)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Dashi skrev:

dömde mig efter en tråd som har varit ett missförstånd och blev ledsen över att du såg mig som en person som jag inte är..

Vi har nog fått en rätt klar bild av den person du är på internet. Med det inget sagt om din personlighet eftersom jag inte träffat dig eller vet vem du är.

Om nu Windows suger så hårt och är så oändligt dåligt, varför

1. är då alla dina inlägg skrivna från en windowsmaskin?
  2. vill du lära dig ASP?
Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Dashi skrev:

legis: visst tycker du det så får du tycka så.. jag behöver inte lägga fram någon fakta.. jag säger de jag vet och de som jag själv har erfarenhet utav.. denna saken behöver jag ens inte skapa en diskution utav för jag vet att det stämmer för det har jag sett framför mina egna ögon.. så du kan skriva ut hur mycke fakta du vill och säga vad du vill.. men jag lovar dig att jag litar då mer på mina ögon och min 7 åriga erfarenhet inom windows os..

7 år? Det var lite mer än vad du sa till mig under vår PM-konversation.

Erfarenhet inom säkerhetsfrågor som berör Microsoft's server-/klientoperativsystem får man inte genom att man började pula med Windows 95/98/ME på sin hemdator. Jag skulle kunna sträcka mig till att kalla det för fönsterhanteringsvana. Erfarenhet, i dess rätta bemärkelse, är en helt annan sak.

OBS! Detta är endast till dom som kommer med korkade kommentarer och som tror att dom är något fast dom inte är det.. absolut inte till dom som är schyssta och hjälper till på forumet i vanliga fall som man ska göra på ett forum...

hehe.. asså nu bryr jag mig inte längre vilken syn ni får på det hela.. för vill ni döma så får ni göra det.. och om ni gör det så förvånar det inte mig ett dugg, ni e ju som ni e.. Jag kan säga såhär..

1. Jag använder windows själv, tycker det är skit, men kan inte hoppa över till linux pga att det jag kan i windows tar tid att lära sig i linux, och den tiden har inte jag...

2. jag kodar i asp för min webhoster använder windows server och på den har han stöd för asp och access databas..[redigerad]

3. Jag har själv jobbat med windows i 7 år, har sett hur windows buggar med egna ögon.. av helt egen erfarenhet vet jag precis att det finns hur många fel på windows som helst.. och vad är det då jag ska lära mig? att ljuga för mig själv?

4. Jag lyssnar inte på en.. jag sa fortfarande att han kan intyga de jag kan.. börja om från första årskurs om ni har problem med läsningen av vad folk skriver.. för jag kan skriva det 20 gånger och ni fattar ändå inte..

5. jag har lärt mig av andra också ja... utav folk som har hållt på inom branchen data / säkerhet i hela sitt liv.. folk som kan crasha windows på 10 sek om dom så vill.. folk som kan utantill i windows.. alla forum jag tidigare skrevit i har hållt med mig på detta ämnet.. detta är det första forum i hela världen som säger att windows e skitbra och inte har några fel.. patetiskt att ens ljuga för sig själv för att komma in i en diskution...

[redigerat]

Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med OveRRidE alternativt forumledare@webforum.nu.

OveRRidE
Moderator, webForum

Sen till er som ser mig som en idiot nu.. gör det.. för det är jag lika mycke som ni.. tycker man att en människa är idiot eller en dålig person för den säger vad den tycker.. då har man allvarliga problem.. och det minsta jag kan göra då är att låta er tycka att jag är en idiot.. och ni som e normala och läser detta vet att jag skriver detta och förstår till 100 att en människa tar inte emot hur mycke skit och kritik som helst.. finns en gräns..

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Dashi: du får mig att le iallafall, krävs endel för det ;)

1. Vad grundar du detta på då? Vad gör det sämre än något annat os?
2. Varför inte välja en host som stödjer php?
3. Visst har windows brister som alla andra OS. Peka ut 5st fel som du vet?
4. Exakt vad började du med från första årskurs? Skapa OS? Eller klicka runt i win?
5. Spännande krasha Windows på 10sec, kan dem få det att fungera i 20sec med?
6. Vad grundar du oss alla 20 idioter på?
7. Vilket vuxet folk har "tjatat" om att windowd är bäst?
8. När ändrades detta forumet? Vad jag ser det som så "öppnar" vi andra käften för fullt här.
9. Man måste kunna taemot kritik för att ge.

Over and out..

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Dashi skrev:

OBS! Detta är endast till dom som kommer med korkade kommentarer och som tror att dom är något fast dom inte är det.. absolut inte till dom som är schyssta och hjälper till på forumet i vanliga fall som man ska göra på ett forum...

/../
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med OveRRidE alternativt forumledare@webforum.nu.

OveRRidE
Moderator, webForum

Jag har inte lagt mig i disskussionen. För det är ganska korkat att lägga sig i diskussioner man inte kan något om. Men nu måste jag.

/..
[redigerat]
../
Det är så sjukt tråkigt här.

OveRRidE
Moderator, webForum

Okej, nu räcker det!

Dashi » Du har redan bevisat att du inte kan vad du vill påvisa. Det räcker nu.

Alla andra » Jag vill inte se några fler flames nu.

Diskussionen om huruvida webForum är dåligt, diskriminerande, värdelöst eller bara rent av tråkigt kommer inte att fortsätta i den här tråden. Inte heller pajkastning av det grövre slaget. Är det uppfattat?

Tråden är farligt nära stängning!

MVH
OveRRidE
moderator, webForum

OveRRidE: det räcker inte förräns admin har gjort en jävla lösning för annars kommer samma jävla skit att fortsätta sedan när jag ställer vanliga frågor kommer folk att komma med korkade kommentarer pga detta.. och redigera inte det jag skickat ut.. utan admin ska få se det jag skrev till dom... antingen redigerar du tillbaka så att admin ser precis vad jag skrev till dom eller så kommer jag gå till en högre grad med detta och ta kontakt med admin personligen.. och skulle det då inte hjälpa tar jag kontakt istället med webforums isp och att sidan har risk att stängas ner..

För folk som ansvarar för sidan så som Moderatorer och admin ska kunna se var dom ska bryta en diskussion och i detta fall när jag sa till dig att lösa det så ignorera du totalt höll med han och skett fullständigt i vad jag tyckte och lät det fortsätta... så löser inte du och admin det tillsammans så löser jag det.. och det kommer inte sluta trevligt kan jag lova dig.. för jag e trött att sitta på ett jävla forum där folk skriver en jävla massa skit och kränker mig personligen hela jävla tiden.. då får ni fan antingen ge dom en direkt varning eller direkt avsluta deras konto..

Jag gick ner så jävla lågt och bad om ursäkt till alla och ändå fortsätter skiten.. för jag trodde på det jävla skitsnacket som löd:

HÄR PÅ WEBFORUM HAR VI SAMMANHÅLLNING OCH ÄR ÖMSÅSIDIGA..

En ren jävla lögn.. stämmer inte ett skit..

och jag lovar att isp med hjälp av en anmälning med hjälp av polisen skulle stänga ner sidan pga personlig kräkning det har dom ingen alls problem med..

REGIGERA INTE DETTA!!!

Innan jag svarar på ditt inlägg vill jag bara tillägga att du precis har lyckats få tråden stängd. Grattis.

Dashi skrev:

OveRRidE: det räcker inte förräns admin har gjort en jävla lösning för annars kommer samma jävla skit att fortsätta sedan när jag ställer vanliga frågor kommer folk att komma med korkade kommentarer pga detta.. och redigera inte det jag skickat ut.. utan admin ska få se det jag skrev till dom... antingen redigerar du tillbaka så att admin ser precis vad jag skrev till dom eller så kommer jag gå till en högre grad med detta och ta kontakt med admin personligen.. och skulle det då inte hjälpa tar jag kontakt istället med webforums isp och att sidan har risk att stängas ner..

Först och främst; jag redigerar dina inlägg hur mycket jag vill, om de bryter mot reglerna, vilket jag ansåg att ditt förra gjorde. Du har accepterat dessa regler när du blev medlem. Jag föreslår att du läser igenom dem igen om du är osäker på vad de innehåller.

Dashi skrev:

För folk som ansvarar för sidan så som Moderatorer och admin ska kunna se var dom ska bryta en diskussion och i detta fall när jag sa till dig att lösa det så ignorera du totalt höll med han och skett fullständigt i vad jag tyckte och lät det fortsätta...

Jag gav den här tråden och alla dess debattörer (speciellt dig) ett antal chanser innan jag nu bestämde mig för att stänga den. Så kom inte och säg att du inte fick chansen. Det hade varit enklare att inse att du helt enkelt inte har några argumen och bara griper i luften efter tomma påhitt och påståenden som du inte kan backa upp.

Dashi skrev:

så löser inte du och admin det tillsammans så löser jag det.. och det kommer inte sluta trevligt kan jag lova dig..

Om du hotar mig eller forumets fortlevnad en gång till så kommer du antagligen med största sannolikhet att bli avstängd. Så jag skulle råda dig till att inte fortsätta med detta.

Dashi skrev:

för jag e trött att sitta på ett jävla forum där folk skriver en jävla massa skit och kränker mig personligen hela jävla tiden.. då får ni fan antingen ge dom en direkt varning eller direkt avsluta deras konto..

Du och debattanterna i tråden fick skriftliga varningar, varav du och jag förde en diskussion över PM där jag förklarade förutsättningarna för dig.

Dashi skrev:

Jag gick ner så jävla lågt och bad om ursäkt till alla och ändå fortsätter skiten.. för jag trodde på det jävla skitsnacket som löd:

HÄR PÅ WEBFORUM HAR VI SAMMANHÅLLNING OCH ÄR ÖMSÅSIDIGA..

Om man beter sig som en normal människa har du alla förutsättningar i världen att bli accepterad som vilken medlem som helst. Om man däremot rusar in i trådar och kastar osanna argument runt omkring sig, påstår att alla andra har fel, inte klarar att ta kritik, svär och dessutom inte kan stärka sina "argument"; då kan man verkligen inte räkna med att bli tagen seriöst. Tro mig, för jag vet.

Dashi skrev:

och jag lovar att isp med hjälp av en anmälning med hjälp av polisen skulle stänga ner sidan pga personlig kräkning det har dom ingen alls problem med..

Den enda som gör personliga kränkningar just nu är du, speciellt eftersom du en liten bit ovanför precis hotade mig i skrift. Så tänk efter lite nu.

Tråden stängs härmed med hänvisning till paragraf 4 och med åsyftning på paragraf 1 i reglerna!

MVH
OveRRidE
moderator, webForum

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)