Det är sånt där som aldrig händer, egentligen..
Ska man skratta eller gråta?
42 svar · 1 914 visningar · startad av oelbal · sida 2 av 3
Frågan, av oelbal
Idag gjorde jag en "kul" grej. Under ett litet seminarie på högskolan skulle jag redovisa en rapport med hjälp av lite slides och en projektor, i en sal full av åskådare. Mitt under redovisningen fick jag för mig att börja bläddra lite bland mina hemkataloger, för jag letade efter en bild som fallit bort ur min presentation. Jag ursäktade mig för åskådarna, som såg alltihop eftersom datorn var ko
Läs frågan i sin helhet →HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. :e:e:e:e
Kan ju betyda deep analysis...
Den här historien påminner mig om en annan grej jag hörde talas om idag. Det finns ju diverse användarfientliga ekonomisystem ute på företagen. Detta därför att dessa system köps in av företagens ekonomer, vilka tänker helt annorlunda än vanliga människor; ex:
Ekonom skrev:
Varför ska man skriva in avdelningens namn, när man lika gärna kan skriva in avdelningens bokföringskod, typ BAH917?
Därav användarfientligheten. Denna användarfientlighet har skapat en marknad för kurser i hur man skriver sin reseräkning, eller hur man rapporterar tidsåtgången för olika arbetsuppgifter (som kan vara M5000345 eller något annat). Under en sådan kurs råkade kursledaren oavsiktligt logga in på sitt egna ekonomikonto. Då fick kursdeltagarna se att han hade tjänat 11 miljoner på att hålla liknande kurser under loppet av tre månader.
Någon som kan dra the Story of Sico? Det krävs en hel del för att klå detta:)
UlfT skrev:
Den här historien påminner mig om en annan grej jag hörde talas om idag. Det finns ju diverse användarfientliga ekonomisystem ute på företagen. Detta därför att dessa system köps in av företagens ekonomer, vilka tänker helt annorlunda än vanliga människor; ex:
Ekonom skrev:
Varför ska man skriva in avdelningens namn, när man lika gärna kan skriva in avdelningens bokföringskod, typ BAH917?
Därav användarfientligheten. Denna användarfientlighet har skapat en marknad för kurser i hur man skriver sin reseräkning, eller hur man rapporterar tidsåtgången för olika arbetsuppgifter (som kan vara M5000345 eller något annat). Under en sådan kurs råkade kursledaren oavsiktligt logga in på sitt egna ekonomikonto. Då fick kursdeltagarna se att han hade tjänat 11 miljoner på att hålla liknande kurser under loppet av tre månader.
Kanske är den som byggt ekonomisystemet som är att skylla istället för ekonomen? Om de är ekonomerna som kravställt så är det ju framförallt de som arbetar med systemen, så då är det väl bäst att anpassa efter deras behov och inte den som fyller i en reseräkning en gång i månaden.
De 11 miljonerna låter definitivt som en skröna.
clarkbones skrev:
Kanske är den som byggt ekonomisystemet som är att skylla istället för ekonomen? Om de är ekonomerna som kravställt så är det ju framförallt de som arbetar med systemen, så då är det väl bäst att anpassa efter deras behov och inte den som fyller i en reseräkning en gång i månaden.
Kanske det. Jag försöker bara förstå varför dessa system ser ut som de gör.
LeonL skrev:
Nicrosoft skrev:
Klar tvåa efter Sicos oslagbara :)
... men värt ett skratt ändå! :e
:e
Ja just det, jag hörde nåt rykte från Skövde om nåt pervo på en redovisning... Så det var du, oelbal..? :e
Ha ha ha...en klassiker! :birp
oelbal skrev:
OveRRidE skrev:
Jag tror oel precis kom ut ur garberoben utan att själv veta om det.
Så tyvärr OveRRidE, du kan aldrig få mig i säng. ;)
Aj fan, ingen mening att åka till Stockholm på nån wF-träff då ju. Jag hade ju förväntat mig att få se min machoman-idol i militärustyrsel skjuta mig en jättekanin i något stånd på Grönan.
OveRRidE skrev:
oelbal skrev:
OveRRidE skrev:
Jag tror oel precis kom ut ur garberoben utan att själv veta om det.
Så tyvärr OveRRidE, du kan aldrig få mig i säng. ;)
Aj fan, ingen mening att åka till Stockholm på nån wF-träff då ju. Jag hade ju förväntat mig att få se min machoman-idol i militärustyrsel skjuta mig en jättekanin i något stånd på Grönan.
Militärutstyrsel, skjut och stånd kommer det nog bli, men mer som YMCA dessvärre. ;)
skrattar so jag groter
Ja, för fans herrejävlar, strö salt i såren bara! Det är ju inte direkt så att jag bryr mig......gah! :h ;) :x
*saltar lite*
§e :e
Hahhahahaha :e Jag har juhe min tabbe under jaccuzzi inkopplingen i en lyxlägenhet på östermalm feat: Dottern :e
M.Cheraghi skrev:
Hahhahahaha :e Jag har juhe min tabbe under jaccuzzi inkopplingen i en lyxlägenhet på östermalm feat: Dottern :e
Tell us more, tell us more... ;)